UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag blir så himla irriterad på alla fandoms.
Exempel(på fandoms som jag är i) : - Man måste tydligen ha läst alla HP böckerna för att vara ett riktigt fan. Om man bara har sett filmerna är man inte ett äkta fan. - Man måste tydligen ha läst alla THG böckerna för att vara ett fan. Om man bara har sett filmen kan man inte vara ett äkta fan. - Man måste tydligen veta allt om One Direction annars är man en directionator. - Man måste tydligen veta allt om Justin Bieber annars är man inte en Belieber. -Och en massa andra liknande saker. Jag menar inte att alla tycker det, men det är många som tycker att man inte är ett äkta fan om man inte har läst böckerna men har sett filmerna eller ifall man inte vet allt om någon kändis. Liksom. När jag såg hungerspelsfilmen så blev jag helt förälskad i den och storyn direkt. Men jag hade tydligen inte rätten till att vara ett fan av hungerspelen bara för att jag inte hade läst böckerna. Nu har jag dock läst första boken och en del på andra. JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD. 9 jul, 2012 15:36 |
|
Remembrall
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag blir så himla irriterad på alla fandoms. Exempel(på fandoms som jag är i) : - Man måste tydligen ha läst alla HP böckerna för att vara ett riktigt fan. Om man bara har sett filmerna är man inte ett äkta fan. I kind of see your point over all och jag tycker hela tradeluttan med att vara ett "äkta fan" hit och dit är överdrivet. Den personen som kommit på termen "äkta fan" måste ha varit en väldigt avundsjuk person eftersom att det är det hela grejen är begrundad på. Iallafall! Ang. HP böckerna (och egentligen alla serier) blir jag irriterad på folk som påstår sig veta allt om serien och kollar ner på andra som är en del av fandomen (typ "directioner" vs "directionater" Absolut, jag gillar Hungerspelen men jag har bara läst första och halva andra boken, änsålänge. Jag anser mig inte direkt som ett fan utan bara en som gillar storyn. Däremot som sagt, folk som är helt galna och som ska skryta (och tro att de är kungen av kunskap kring serien) etc etc när de inte ens läst böckerna som är liksom grunden till hela grejen.. lol
9 jul, 2012 20:11 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag blir så himla irriterad på alla fandoms. Exempel(på fandoms som jag är i) : - Man måste tydligen ha läst alla HP böckerna för att vara ett riktigt fan. Om man bara har sett filmerna är man inte ett äkta fan. - Man måste tydligen ha läst alla THG böckerna för att vara ett fan. Om man bara har sett filmen kan man inte vara ett äkta fan. - Man måste tydligen veta allt om One Direction annars är man en directionator. - Man måste tydligen veta allt om Justin Bieber annars är man inte en Belieber. -Och en massa andra liknande saker. Jag menar inte att alla tycker det, men det är många som tycker att man inte är ett äkta fan om man inte har läst böckerna men har sett filmerna eller ifall man inte vet allt om någon kändis. Liksom. När jag såg hungerspelsfilmen så blev jag helt förälskad i den och storyn direkt. Men jag hade tydligen inte rätten till att vara ett fan av hungerspelen bara för att jag inte hade läst böckerna. Nu har jag dock läst första boken och en del på andra. JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD. Du kan ju vara ett fan av filmen, men inte av böckerna. Jag älskar Sagan om Ringen-trilogin, men jag har inte ens orkat ta mig igenom hela Bilbo, därför anser jag mig inte vara ett fan av allt med Sagan om Ringen, utan bara filmerna. En sak jag däremot kan reagera starkt på är när folk kallar sig Batman-fans och bara har sett de tre senaste filmerna av Nolan. De känner inte till någonting om hur det ska vara. Då är de fans av något helt annat än Batman, enligt mig. Samma med Spiderman och de tre filmer som släpptes för något år sedan. Något så stort som serietidningar är svårt att vara fan av när man bara spelat spelen eller bara sett filmerna. 9 jul, 2012 21:13 |
|
Borttagen
|
Captain J.: Ja, självklart. Om jag inte har läst böckerna så kan jag ju inte vara ett fan av böckerna, det går liksom inte. Då är man ett fan av filmerna, om man inte har läst böckerna.
Men det jag menar är att många säger att man inte är ett äkta fan om man inte har läst böckerna också. Att det liksom inte spelar roll ifall man har sett filmerna, man är tydligen ändå inte ett äkta fan då. Såg en bild tidigare idag på tumblr, som det stog ungefär såhär: ''I love THG!'' - En person som har sett filmen och antagligen är ett fan av filmen. ''You haven't even read the books.'' - En person som har läst böckerna, och tycker att man inte kan vara ett fan av något bara för att man bara har sett filmen. 9 jul, 2012 21:38 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Nu har jag varken sett eller läst The Hunger Games så jag kan bara tala för andra saker.Captain J.: Ja, självklart. Om jag inte har läst böckerna så kan jag ju inte vara ett fan av böckerna, det går liksom inte. Då är man ett fan av filmerna, om man inte har läst böckerna. Men det jag menar är att många säger att man inte är ett äkta fan om man inte har läst böckerna också. Att det liksom inte spelar roll ifall man har sett filmerna, man är tydligen ändå inte ett äkta fan då. Såg en bild tidigare idag på tumblr, som det stog ungefär såhär: ''I love THG!'' - En person som har sett filmen och antagligen är ett fan av filmen. ''You haven't even read the books.'' - En person som har läst böckerna, och tycker att man inte kan vara ett fan av något bara för att man bara har sett filmen. Jag har inte läst alla böcker av Harry Potter. Jag har läst fem böcker men sett alla filmer, jag klassar mig däremot som ett fan eftersom de två filmerna verkar vara rätt berikande ändå - till skillnad från de andra filmerna. Så jag har missat en del från de böckerna. Men sedan är det så att trilogin om Härskarringen har missat en del viktiga moment och man kan känna sig dum när man får reda på en del saker som de ändrat. Därför kan det vara jobbigt att inte ha läst böckerna som filmerna är baserade på. Just för att du missar en massa som andra kan prata om - men du kan fortfarande vara ett fan. Men som sagt, de nya Batman-filmerna hamnar inte under den kategorin som är acceptabel att bli Batman-fan av. 9 jul, 2012 21:44 |
|
scarhead
Lärare |
Ett fint exempel på en fandom som kan vara jävligt irriterande men fin ändå - 1D-fandomen. Vi sitter och mäter varandras kunskap om samma pojkband vi gillar och kallar varandra directioners och directionators beroende på hur länge vi har varit fans och hur mycket vi vet. Vi sitter och säger 'kan du inte det här är du ett fejkfan'. Vi sitter och skriver om hur fula och patetiska killarnas flickvänner är för vi är avundsjuka. Vi skickar hat till folk som har tur. Vi skickar hat till ett land för de har tur eller för att några fans beter sig illa.
Fin fandom, den där. Nej alla är inte sådär. Men den dåliga delen av fandomen är det. Jag känner och följer många directioners på Tumblr som inte alls är såhär och jag själv är inte såhär, och vi på Mugglis är inte såhär. (tror jag.) Men alla fandoms har dåliga sidor - tyvärr så har 1D-fandomen en väldigt dålig sida. Dock stör jag mig hemskt mycket när folk drar hela fandomen över en kam och skriver att 'alla directioners är små flickor vid 10-årsåldern som tycker om dem för sina utseenden och är grymt irriterande' och jag har sett folk skriva att de har stött på otrevliga directioners och efter det dragit hela fandomen över en kam. Bara för att just du har stött på många otrevliga fans betyder inte att hela fandomen är sådär. (När jag skrev 'vi' där uppe menar jag inte att jag eller alla gör sådär - drar bara upp många dåliga saker som fans gör.) 9 jul, 2012 21:46 |
|
Hogsmid
Elev |
Jag hatar killar som tror att dom är bättre än mig! Jag kan hur lätt döda dom i vilket spel som helst, slå dom i magen eller bara säga till en lärare...
I'm just a normal human being. Ha! Just kiddin I'm a pig :) 9 jul, 2012 21:48 |
|
HarryFreakingPotter
Elev |
Skrivet av scarhead: Ett fint exempel på en fandom som kan vara jävligt irriterande men fin ändå - 1D-fandomen. Vi sitter och mäter varandras kunskap om samma pojkband vi gillar och kallar varandra directioners och directionators beroende på hur länge vi har varit fans och hur mycket vi vet. Vi sitter och säger 'kan du inte det här är du ett fejkfan'. Vi sitter och skriver om hur fula och patetiska killarnas flickvänner är för vi är avundsjuka. Vi skickar hat till folk som har tur. Vi skickar hat till ett land för de har tur eller för att några fans beter sig illa. Fin fandom, den där. THIS IS MUCH OMG Som tur var är det inte riktigt lika mycket sånt som innan men ändå. Jag menar jag måste inte veta vad Louis mammas systers barns bästa vän heter bara för att vara ett fan! Och jag behöver inte sätt varenda video heller. Jag gillar dom och deras musik. Det borde räcka.
10 jul, 2012 00:29 |
|
Borttagen
|
Jag har inte sett Glee och har inga planer på att göra det heller.
10 jul, 2012 11:35 |
|
Irah
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag blir så himla irriterad på alla fandoms. Exempel(på fandoms som jag är i) : - Man måste tydligen ha läst alla HP böckerna för att vara ett riktigt fan. Om man bara har sett filmerna är man inte ett äkta fan. - Man måste tydligen ha läst alla THG böckerna för att vara ett fan. Om man bara har sett filmen kan man inte vara ett äkta fan. - Man måste tydligen veta allt om One Direction annars är man en directionator. - Man måste tydligen veta allt om Justin Bieber annars är man inte en Belieber. -Och en massa andra liknande saker. Jag menar inte att alla tycker det, men det är många som tycker att man inte är ett äkta fan om man inte har läst böckerna men har sett filmerna eller ifall man inte vet allt om någon kändis. Liksom. När jag såg hungerspelsfilmen så blev jag helt förälskad i den och storyn direkt. Men jag hade tydligen inte rätten till att vara ett fan av hungerspelen bara för att jag inte hade läst böckerna. Nu har jag dock läst första boken och en del på andra. JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD. Håller med dig. Jag blir också skit sur för att folk tycker såhär. När jag gillade Justin Bieber var jag tyvärr så att jag hatade på dom som var nya fans av honom och som inte kunde någonting. Jag blev också testad många gånger på min kunskap om honom. Sen nu senare med tiden har jag inte längre kunnat läsa Harry Potter böckerna och alla mina vänner säger att jag inte är ett riktigt fan längre bara för det. Så grymt irriterande.
10 jul, 2012 11:41 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen