Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1163 1164 1165 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Det är verkligen fullt förståeligt att du känner att du vill ge din mamma ett barnbarn, Frivolt, och även om jag verkligen kan förstå hennes längtan också, så kan du inte skaffa ett barn "bara" för att hon vill ha ett barnbarn. Nu låter jag säkert jätterå och allt, men det är ett så stort steg att skaffa barn och är ju något man bör göra för att man själv längtar efter ett..

Men precis som du säger, saker kan förändras! En dag kanske du vaknar med en så innerlig önskan om att skaffa barn så att det blir en totalvändning för dig. Det var detsamma med min barndomsvän. Hon har alltid sagt att hon aldrig kommer vilja skaffa barn, och alla har stått bakom hennes beslut då det ju är hennes liv. Men för ungefär ett år sedan började hon prata allt mer om barn, och nu har hon ångrat sig helt och hållet. (Vi är 24 båda två - jag har precis fått mitt första och känner själv att jag är väldigt ung för "barneriet".)

Jag tycker verkligen inte du behöver oroa dig över tiden, jag känner flera personer som fick sina första barn efter 40. Det är bara tiden som kan utvisa när du känner dig redo för barn - om du nu ens kommer vilja ha det.
..För som sagt, det är bara du som bestämmer det. Bara du. ^^

4 nov, 2013 16:53

Borttagen

Avatar


Hej har blivit slagen i huvudet med en linjal och kallad pajas idag, jag mår bra tack, du själv?

4 nov, 2013 17:03

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elma00:
Skolan börjar idag igen. Kommer dö.


Usch samma här
Men, jag fick tillbaka mitt biologiprov idag, och det gick ganska ok (fick 4 poängs avdrag bara ).. so yeah..
concentrate on those little things

4 nov, 2013 17:14

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elma00:
Skolan börjar idag igen. Kommer dö.


You can do it!

4 nov, 2013 17:21

Frivolt
Elev

Avatar


Nä, precis! Alltså att skaffa barn bara för hennes skulle är ju väldigt dumt. Och det ska jag inte men samtidigt finns ju pressen där.

Jo, alltså det kan ju förändras. Och sen kankse det också förändras när jag har träffat någon som jag levt ihop med ett tag, och som jag vet att jag kommer att hålla ihop med framöver, då kanske barnalängtan blir större dessutom.
Och jag känner också att det är lite jobbigt då många i min ålder (jag är snart 24) börjar skaffa barn och jag känner bara att det är så jäkla tidigt : P
Men ja, det är ju deras val : )

Jo, finns ju alltid chans att få barn även runt 40 men det blir ju svårare och plus att jag iallafall just nu helst vill leva med en kvinna så kommer det ju också krångla till allting
Men ja, allt beror ju på. Och som du säger, en dag kanske jag vaknar upp och inser att jo men jag vill ha barn. Och mycket kan ju faktiskt ändras på bara några år.

Jo, du har så rätt : )

Skrivet av Borttagen:
Det är verkligen fullt förståeligt att du känner att du vill ge din mamma ett barnbarn, Frivolt, och även om jag verkligen kan förstå hennes längtan också, så kan du inte skaffa ett barn "bara" för att hon vill ha ett barnbarn. Nu låter jag säkert jätterå och allt, men det är ett så stort steg att skaffa barn och är ju något man bör göra för att man själv längtar efter ett..

Men precis som du säger, saker kan förändras! En dag kanske du vaknar med en så innerlig önskan om att skaffa barn så att det blir en totalvändning för dig. Det var detsamma med min barndomsvän. Hon har alltid sagt att hon aldrig kommer vilja skaffa barn, och alla har stått bakom hennes beslut då det ju är hennes liv. Men för ungefär ett år sedan började hon prata allt mer om barn, och nu har hon ångrat sig helt och hållet. (Vi är 24 båda två - jag har precis fått mitt första och känner själv att jag är väldigt ung för "barneriet".)

Jag tycker verkligen inte du behöver oroa dig över tiden, jag känner flera personer som fick sina första barn efter 40. Det är bara tiden som kan utvisa när du känner dig redo för barn - om du nu ens kommer vilja ha det.
..För som sagt, det är bara du som bestämmer det. Bara du. ^^


4 nov, 2013 18:06

Myling
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Myling

Ibland måste man våga be om hjälp. Annars går man sönder. Det är varken fegt eller något att skämmas över. m


Jo jag vet men jag vill inte be mina vänner om hjälp för jag vill inte påverka dem på ett negativt sätt. Jag ber gärna min psykolog eller doktor om hjälp men inte andra.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2F6%2F60%2FIcelandic_Magical_Stave_draumstafir.svg%2F300px-Icelandic_Magical_Stave_draumstafir.svg.png

4 nov, 2013 18:19

Hapo
Elev

Avatar


Kan man skriva av sig om man är lycklig här?
För i så fall gör jag det nu! ^^

csfIEFHAWEÖFJSERJWJFOkjoöeaföwehfuiesnf fiaepfo veifhawoeöf öorghaej arjfakefäaweifklfjbvhaoeura'åqwoäa-,kdnfk eyfwekofwäfdvdicnaofja off<s-ljfa-kwdpQFHIUDHBVDKCMAWIOWEIFfnrjkgsoerakö aeöfieuvöawqå9ur fvsjfäpuq2093584urq23iruhedjfdcmwoeru34953rheufszkf.

Skönt ^^

4 nov, 2013 18:53

lumos1
Elev

Avatar


Skrivet av Elma00:
Skolan börjar idag igen. Kommer dö.
åh samma här...
Fick tillbaka NO provet idag. Jävla prestationsångest.

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

4 nov, 2013 19:18

SevLoveer
Elev

Avatar


Vågade berätta för min kompis att jag skär mig idag :3 Hon tog det ganska lugnt (kanske är för att hon också skär sig) Och jag fick också reda på att min bästis skär sig Vill hjälpa henne men vet inte vad jag ska göra.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi57.tinypic.com%2F2vuj13d.jpg

4 nov, 2013 19:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av SevLoveer:
Vågade berätta för min kompis att jag skär mig idag :3 Hon tog det ganska lugnt (kanske är för att hon också skär sig) Och jag fick också reda på att min bästis skär sig Vill hjälpa henne men vet inte vad jag ska göra.


I första hand så ska du inte hjälpa henne, utan dig själv.

4 nov, 2013 20:01

1 2 3 ... 1163 1164 1165 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.