Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Så jag finns bara när ni behöver mig??? Men om jag behöver någon så är jag bara i vägen, jobbig och klagar hela tiden? Jag trodde att familj och vänner handlar om att finnas där för varandra, inte om att förvänta sig allt från andra och när de inte behövs längre så är de bara till för att man ska förnedra och skratta åt. Fan vad jag verkar ha fel alltså.
Jag vet inte ens varför jag fortfarande orkar bry mig tillräckligt mycket om någon för att finnas där så fort ni behöver mig. 3 nov, 2013 17:36 |
|
JosefinFini
Elev |
Dramione99: Jag förstår att det känns konstigt när jag säger att C är bra trots att jag själv inte är nöjd med det. Men jag menar verkligen att C är bra, jag menar det jag skrev. Det är bara det att när jag vet att jag kan prestera bättre så blir jag missnöjd. Och jag gissar att du känner till den känslan så ja. Men jag vill bara att du ska veta att jag liksom säger att det är bra för att jag tycker att det är bra, folk ska vara stolta
![]()
3 nov, 2013 18:08 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Hapo: Skrivet av Frivolt: Insåg just precis att det bara är 17 dagar kvar tills jag fyller år..... Jag vill verkligen inte bli äldre, alltså helt ärligt. Har sån himla åldersångest att jag inte vet vars jag ska ta vägen. Jag är inte redo för att bli äldre!!! Inte ens lite redo. Vill bara vara 5 år igen! Snart kommer jag in i den åldern då man ska börja skaffa familj o grejjer, men jag är så otroligt inte redo för barn, tycker inte ens om barn så mycket. Jag vill inte Jag förstår hur du känner. I och för sig är det lång tid tills jag "ska skaffa barn" men jag grubblar ändå på det. Är inte alls säker på att jag vill skaffa barn. Livet tar ju slut då, typ. Jag pratade med mamma om det här, ich att det fanns så mycket jag ville göra, som man inte kan göra om man har barn. Då sa hon att jag fick göra det innan jag skaffar barn, och det är ju precis DET jag menar! Jag vill inte skynda mig och göra och uppleva allt jag vill på bara några år och sedan skaffa barn och veta att jag då är "fast" i allt ansvar som kommer till. Men samtidigt säger alla att när man får barn upplever man en kärlek som är helt annorlunda, och det kanske man inte vill missa... Så jag är helt förvirrad, har ingen aning om vad jag ska ta mig till.. Det där med barnalängtan är något jag gruvar mig över. Tänk om den där längtan aldrig infinner sig och sen är det för sent för att man blivit för gammal. Jag har heller aldrig haft bebisar omkring mig, (är ensambarn), så syskonbarn kan man ju glömma, inga släktingbarn, en bebisfri bekantskapskrets osv :c 3 nov, 2013 18:29 |
|
Myling
Elev |
Downs:
Allt har gått käpprätt åt helvete. Jag är arbetslös pga det jag blev utsatt för. Så yey, ångest ångest ångest och arbetslös på det. Jag är så arg hela tiden. Står inte ut med att vara hemma med min mor för hon ska hela tiden försöka "prata" och "trösta" mig men fattar inte att det jag vill göra är att bara göra annat och INTE tänka eller prata om det. Flydde till min mormor i två dagar för att komma iväg. Jag lackade ur på mamma igår på en bio (efter jag kom hem igen) och skrek åt henne bland folk. Idag var jag hos en vän och hade det jättemysigt och roligt men på vägen hem bröt jag ihop. Vet inte varför., blec väl för mycket till slut. Medvetet lyssnat på Billy Talent för de gör mig glad, men lyssnade på en låt "show me the way", den är glad men raderna "Show me the way Show me the way Why do my dreams keep slipping away? Show me the way Show me the way Spent a whole lifetime running away" Fick mig att bryta ihop. Försökte ringa Sofia, avstängd mobil. Försökte ringa Jonny, sover. Fick tag på Alex som hämtade mig på stationen med smink i hela ansiktet och helt förstörd. HATAR att tappa min självkontroll. HATAR att behöva be om hjälp. Jag gråter INTE ute. Jag SVÄLJER ALLT, jag GÅR VIDARE och jag SPARAR det till sen. Släpper ut det när de är det passar. Jag tappar INTE KONTROLLEN. Ups: Har fantastiska varelser runt mig. De kommer aldrig se detta men Sofia, Jonny, Robin, Joel och Alex; ni är fantastiska, alla på sitt eget sett, och jag älskar er alla, på mitt sätt. Jag har magin på min sida. Jag är fylls med mörk energi som bara väntar på att släppas lös. Och jag kan hämnas, på de mest brutala och hemska sätten man kan tänka sig, utan att själv lämna mitt hem, utan att det syns. 4 nov, 2013 02:55 |
|
Elma00
Elev |
4 nov, 2013 07:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Frivolt: Insåg just precis att det bara är 17 dagar kvar tills jag fyller år..... Jag vill verkligen inte bli äldre, alltså helt ärligt. Har sån himla åldersångest att jag inte vet vars jag ska ta vägen. Jag är inte redo för att bli äldre!!! Inte ens lite redo. Vill bara vara 5 år igen! Snart kommer jag in i den åldern då man ska börja skaffa familj o grejjer, men jag är så otroligt inte redo för barn, tycker inte ens om barn så mycket. Jag vill inte "Snart kommer jag in i den åldern då man ska börja skaffa familj o grejjer, men jag är så otroligt inte redo för barn, tycker inte ens om barn så mycket." Det är ingen osynlig lag som säger att man måste skaffa familj, eller att skaffa barn är något man ska göra. Vill man ha barn, så försöker man förmodligen skaffa barn. Men vill man inte ha barn, så bör man inte skaffa några. Lev du ditt liv som du vill, inte som du tror att man måste leva. Det är ingen annan som bestämmer hur ditt liv ska se ut mer än du. Och vet du, valmöjligheterna för hur ens liv kan se ut är väldigt många! ♥ 4 nov, 2013 10:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Elma00: Skolan börjar idag igen. Kommer dö. Samma här Försov mig idag som vanligt haha måste nog bege mig nu. Ciao alla, ha en bra dag!! 4 nov, 2013 11:39 |
|
Borttagen
|
Myling
Ibland måste man våga be om hjälp. Annars går man sönder. Det är varken fegt eller något att skämmas över. m 4 nov, 2013 12:37 |
|
Elma00
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Elma00: Skolan börjar idag igen. Kommer dö. Samma här Försov mig idag som vanligt haha måste nog bege mig nu. Ciao alla, ha en bra dag!! Jag skolkade första lektionen på grund av ren ångest..
4 nov, 2013 16:26 |
|
Frivolt
Elev |
Hapo : Jag känner också sådär
Så vet inte riktigt vad jag ska göra Blucher Jo, snart 24. Men lixom...Då är det bara 6 år tills jag är 30! DET ÄR INGENTING!!!! Och då ska man ju börja tänka på barn innan det är för sent MTEL Känner lite samma, tänk om längtan aldrig kommer? Tänk om jag står där och är på gränsen till att det ska bli svårare och så vill jag inte ha barn...D: Själv har jag fyra syskonbarn (dock bor två av dom på en annan ort) men jag är ändå inte så van vid barn Kattuggla : Tack för dom orden Men iallafall..dock har jag lite press hemmifrån då jag är mammas enda barn och hon vill så himla gärna ha barnbarn! Men jaa..saker kan ju förändrar på några år, men 6 år till 30 känns så stressigt 4 nov, 2013 16:43 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen