Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hapo
Elev |
Skrivet av Dramione99: Hapo tack för att du orkade läsa och för ditt svar! ♥ Spoiler: Tryck här för att visa! I min klass är det typ ingen som bryr sig om sina betyg, så när de kallade mig Fröken perfekt var det för att - tro det eller ej - de tyckte jag var JOBBIG, bara för att jag hade alla rätt på proven och så vidare. Det var alltså på ett annat sätt tror jag. Dina smeknamn verkade ändå vara "snälla" eller vad man ska säga 2 nov, 2013 22:53 |
|
JosefinFini
Elev |
Hapo: Jag känner igen mig väldigt mycket i det där om att få nedlåtande kommentarer när man lyckats bra med skolarbeten. Jag har en kompis som aldrig kunde låta mig vara glad över något jag gjort bra - hon bara vände det till något dåligt.
Dramione99: Du ska veta att du inte är ensam. ♥ När vi fick tillbaka senaste matteprovet så ville jag bryta ihop och börja gråta. Jag hade inte full pott. Inte. Och det betyder att jag misslyckats. Jag känner mig så dålig och blir så sur på mig själv. Och då tar mina klasskompisar illa upp eftersom de fått lägre än mig och jag tycker att mitt resultat är dåligt. Men det är ju inte det som är grejen! Det spelar ingen roll vad de fått för resultat. Har de fått godkänt är jag stolt över dem och det ska de också vara. Men får jag inte högsta möjliga resultat så har jag misslyckats. Då är jag dålig, inte tillräckligt bra. Jag vet ju att jag kan bättre. Jag vill vara bäst i alla ämnen och ha de högsta betygen. Men jag känner mer och mer hur jag tappar greppet och misslyckas. Förlåt, det kanske inte direkt var det mest stöttande svaret. Jag borde såklart säga typ att "du ska vara jättenöjd med C, det är ju faktiskt mer än godkänt", och det ska du. Du ska vara så nöjd. Du har lyckats med mer än att få godkänt, du har jobbat jättebra. Det har du verkligen. Och det är okej att inte ha alla rätt alla gånger. Jag lovar. Men ändå, jag vet känslan av att nej, det är inte tillräckligt bra om det inte är bäst. ![]()
3 nov, 2013 00:35 |
|
Obliviate_
Elev |
Läser folks betygsångest och blir lite ledsen faktiskt. Ni är 13-14 år gamla o har betygsångest? Betygen ni får nu behövs enbart för att komma in på gymnasiet.
Jag har inte ens kvar mina betyg ifrån nian, lika väl det för dom är total katastrof. Påverkar dom mig idag? Nej inte för fem öre. Ta reda på hur höga antagningspoäng det är till gymnasiet ni vill gå på o eftersträva det istället. I övrigt, fokusera på er själva och försök göra det ni mår bra över. Ni har resten av era liv o leva upp till krav, trust me. Ni måste inte ha allt klart redan. Jag är 22 år gammal och jag har inte en jävla aning om vad jag vill göra med mitt liv. Really. Lev livet o försök må bra istället. 3 nov, 2013 01:10 |
|
Elma00
Elev |
Ibland önskar jag att jag hade... vad skall man säga... Coolare vänner? Jag vill leva livet, ta risker, leva livet. Mina vänner, som jag älskar så sjukt mycket, är så töntiga. Gör alltid som de blir tillsagda, skall alltid vara perfekta. Jag är inte perfekt, jag vill inte vara den som alla tror inte vägar göra någonting som är emot reglerna. JAG VILL VARA SOM DE POPULÄRA ELEVERNA. Som Jojo och Bjue, alla tycker om dem.
3 nov, 2013 01:12 |
|
Frivolt
Elev |
Insåg just precis att det bara är 17 dagar kvar tills jag fyller år.....
Jag vill verkligen inte bli äldre, alltså helt ärligt. Har sån himla åldersångest att jag inte vet vars jag ska ta vägen. Jag är inte redo för att bli äldre!!! Inte ens lite redo. Vill bara vara 5 år igen! Snart kommer jag in i den åldern då man ska börja skaffa familj o grejjer, men jag är så otroligt inte redo för barn, tycker inte ens om barn så mycket. Jag vill inte 3 nov, 2013 13:58 |
|
Hapo
Elev |
Skrivet av Frivolt: Insåg just precis att det bara är 17 dagar kvar tills jag fyller år..... Jag vill verkligen inte bli äldre, alltså helt ärligt. Har sån himla åldersångest att jag inte vet vars jag ska ta vägen. Jag är inte redo för att bli äldre!!! Inte ens lite redo. Vill bara vara 5 år igen! Snart kommer jag in i den åldern då man ska börja skaffa familj o grejjer, men jag är så otroligt inte redo för barn, tycker inte ens om barn så mycket. Jag vill inte Jag förstår hur du känner. I och för sig är det lång tid tills jag "ska skaffa barn" men jag grubblar ändå på det. Är inte alls säker på att jag vill skaffa barn. Livet tar ju slut då, typ. Jag pratade med mamma om det här, ich att det fanns så mycket jag ville göra, som man inte kan göra om man har barn. Då sa hon att jag fick göra det innan jag skaffar barn, och det är ju precis DET jag menar! Jag vill inte skynda mig och göra och uppleva allt jag vill på bara några år och sedan skaffa barn och veta att jag då är "fast" i allt ansvar som kommer till. Men samtidigt säger alla att när man får barn upplever man en kärlek som är helt annorlunda, och det kanske man inte vill missa... Så jag är helt förvirrad, har ingen aning om vad jag ska ta mig till.. 3 nov, 2013 15:19 |
|
Dramione99
Elev |
JosefinFini Ja. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag förstår digi vilket fall. Trist att dina kompisar inte kan vara glada för din skull istället för att försöka omvandla allt.till nåt negativt. Jag har också upplevt att. Folk tycker jag är taskig om jag säger att jag blir missnöjd med kanske B. Men sedan sa jag till de hur jag tänkte och sedan var det inte mer med det. Jag är ju också sån som kan bli missnöjd med A om jag vet att jag kunde gjort bättre eller om det är andra som fått det med. Och då handlar det mer om att jag vill vara bäst. Så jag förstår verkligen vad du menar. Men som jag skrev någonstans innan så har jag otroligt stöd från hela klassen. De flesta av dem har varit smartare än jag och insett att man inte borde jämföra sig med andra som jag gör. De unnar mig framgångar och så gör jag även för dem när de förbättrar sig. Killarna har slagit vad om att jag kommer bli bästa eleven 2015 haha. Klart att man vverkligen vill prestera då och inte svika förväntningarna på sig. Och nej. Du behövde inte säga att C är bra. För om jag skulle sagt att jag var missnöjd med ett E hade någon sagt likadant. Att E är bra och att jag absolut skulle vara nöjd med det.. Jag vet att folk försöker stötta mig och hjälpa mig i detta. Men jag får sjukt svårt att ta till mig när någon med egen betygsångest säger att C är bra. För då känns det som att hen bara säger så för att säga nåt och egentligen tycker C är "jättedåligt". För om hen själv fått C är det ju oftast så att hen själv inte skulle vara nöjd. Jag vet allvarligt talat inte vad jag försöker få fram med det. Men jaa ... Tror inte heller att du menar så för jag vet att du förstår vad jag menar men ja. Tack ♥
3 nov, 2013 15:24 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Jag har total idetorka. Känner mig ledsen
Fan också.. 3 nov, 2013 15:24 |
|
Blucher
Elev |
Frivolt Är inte du 23 år? Man brukar ju få barn vid över 30 nuförtiden, så det är ju lugnt än så länge. ^^
3 nov, 2013 15:39 |
|
Siriusis
Elev |
ok ok mår piss just nu, fattar inte varför. Vi skulle ha middag men jag kunde inte äta. Jag var (och är) ledsen och ville (vill ) bara lägga mig ner och gråta.
Hai 3 nov, 2013 17:32 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen