Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1160 1161 1162 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Blucher:
MTEL Åh, det är just sådan sluta-gnäll-attityd som vissa har som får mig att känna mig patetisk under de perioder då jag mår mindre bra. Att det dessutom är en doktor som säger det är ju ännu värre...


Mådde lite bättre när min psykoterapeut verkade tycka lika illa om det hos sa som jag. Det problematiska är att hon kanske träffar många som mår dåligt, och det kan vara farligt om någon tex med självskadebeteende inte känner sig trodd av en läkare som bara viftar bort det man säger.
Vem säger att man som deprimerad måste ta sitt ansvar över arbete och familj? Liksom det är väl rätt enkelt att räkna ut att psykiskt ohälsa gör att man inte orkar med allt, därav söker hjälp.

31 okt, 2013 08:42

Borttagen

Avatar


Så jävla typiskt. Klart att de behöver mig bara när de måste fixa något. Eller ringa någonstans.

Och varför får han pengar, får pierca sig och du betalar? När jag ger dig mina pengar för att vi ska ha mat? Bara för att han har en diagnos, och det enda sättet att få honom att samarbeta är att ge pengar?

Känns jätteroligt att jag hjälper till hemma, men får bara massa skit. Skulle antagligen vara mycket bättre om jag aldrig fanns, eller hur? Jag vet.


Ni vet att jag har ont. I ansiktet, i nerverna, i handleden. Ändå kan ni inte låta mig vila, slippa all skit, all ångest. Ni måste skrika och smälla med dörren, eller hur? För att ni vet att det får mig att gråta...

Orkar verkligen inte just nu. Vill bara få en kram. Men jag kan inte få en. Aldrig.

Är jag glad, så är det så ovanligt att jag antagligen knarkar. Tack farmor. Det värmer...

31 okt, 2013 14:58

Elma00
Elev

Avatar


vet inte vad som är värst, att alla vet att jag är deprimerad, eller att ingen verkar bry sig om det.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6ozw26eZQ1rysfeao1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc5c3b8f2acb55bb98ae5a32ef2043ab8%2Ftumblr_nc5ejdKuBL1t971s5o1_500.gif

31 okt, 2013 16:31

Minihäst
Elev

Avatar


an fan fan fan. Idiot idiot idiot idiot idiot idiot idiot. Hur jäkla dum får man bli? Så jävla misslyckad du är. Du borde hitta i din egen fd stad. Du sKa hitta. Gråt inte. SLUTA. Hur fan kan du springa förbi svängen? Varför gick du ens genom Nordstan?

another day, another slay

2 nov, 2013 16:11

Borttagen

Avatar


ok av någon anledning känns det som att skolan är det enda som får mig att må bra, för där är jag omringad av människor som jag tycker om. jag kan sitta och prata med vem som helst i min klass, jag kan skratta tillsammans med dem och känna mig välkommen.

sen när jag kommer hem känner jag mig ensam och rädd och vill jag tillbaka till skolan.

2 nov, 2013 18:44

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elma00:
vet inte vad som är värst, att alla vet att jag är deprimerad, eller att ingen verkar bry sig om det.
Men du, vi bryr oss ♥

2 nov, 2013 20:28

Elma00
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Elma00:
vet inte vad som är värst, att alla vet att jag är deprimerad, eller att ingen verkar bry sig om det.
Men du, vi bryr oss ♥

tack ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6ozw26eZQ1rysfeao1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc5c3b8f2acb55bb98ae5a32ef2043ab8%2Ftumblr_nc5ejdKuBL1t971s5o1_500.gif

2 nov, 2013 20:45

Hapo
Elev

Avatar


Skrivet av Dramione99:
Läs inte om du lätt mår dåligt av att läsa om andras betyg och sånt ...

Spoiler:
Tryck här för att visa!C är en ful bokstav som jag bara hatar så jäkla mycket i nuläget. Varför klantade jag mig så otroligt mycket på matteprovet?? Jag orkar inte med mig själv längre. Min lärare kommer sänka mig definitivt nu. Alltså fine om jag förtjänar det, men jag är ändå så ledsen just nu. A är acceptabelt. B är en bedrövande, besvärande besvikelse. Men på just detta matteprov hade det varit okej. Men C!!! Alltså ugh. Jag blir så arg på mig själv. Jag pluggade jättemycket och jag har förmågan egentligen, kanske inte lika bra som jag har för SO och svenska, men ändå. Jag får ha B i ett ämne. Då kommer frågan vilket jag ska välja att ta det lugnt i. För jag har inte insett förens nu att jag är SÅ svag i matte att jag inte får mer än ett C. Slöjd, bild, Idrott är inte heller mina bästa ämnen och jag kan inte ta bort 2,5p från dem i slutbetyget. Det går ju bara inte. Engelskan kommer jag fixa tack vare språkresan, hoppas jag ... Och ja. Jag är betygsfixerad. Men jag lär mig sjukt mycket också. Jag skulle faktiskt kunna göra NO-prov på leddjuren och det som vi hade i sexan. Så det så. Och jag skulle fixa att skriva Franska revolutionen-provet nu med som vi hade i våras. Och redovisa idrottsinlämningarna från sexan. Jag vet att mina problem är skitsaker men jag blir verkligen så stressad över såna här misstag. Jag vill ju vara bra (bäst). Och jag skiter fullständigt i att C kan ses som bra i vissa fall. Visst, det är väl inte dåligt, men inte fan nöjer jag mig med det i något. Jag tycker verkligen inte att min lärare rättar fel på nåt sätt eller att jag borde fått högre. Jag blir bara så knäckt i mig själv att jag inte lyckades bättre. Jag ville ha åtminstone B i alla fall. Det är så svårt att förklara den här prestationsångesten. Den har bara funnits där så länge jag kan minnas. Och den suger. Samtidigt som den håller mig motiverad. Jag kan inte bli nöjd med detta C även om jag fick A i kemi och geografi som terminsbetyg i år och att jag fick det på min novell i svenska. Det kompenserar liksom inte alls. Det är som att A är vad jag ska ha. Det är mitt godkänt. Alltså ingen stor grej att få det. Och ja, jag vet att många kanske blir upprörda över att jag säger så. Men alla jobbar utifrån sina egna förutsättningar. Och de är mina. Alla vill ju ha sitt godkänt. (Jag vet att ingen anklagar mig för något och att jag själv är den enda som pressar mig, ändå börjar jag alltid försvara mig varje gång jag skriver nåt här ...). Jag har inte råd med fler misstag nu. Jag tackar gud för att detta inte är nian. Herregud vilken lättnad det är.

Jag fick C på ett So-prov som jag pluggat asmycket till, och jag blev också så himla besviken. Fick faktiskt lust att gråta då jag såg mitt betyg.
Men nu känns det bättre.
C är faktiskt ett bra betyg.
Ett A, är ju typ om det är perfekt. Och du behöver absolut inte göra allt perfekt hela tiden.
Förut fick jag typ högsta betyg i allt, men då började mina kompisar kalla mig "Fröken Perfekt", och jag lovar dig, det vill du inte bli kallad.
På något sätt fick det mig att känna mig dålig, det lät så nedlåtande.
Jag vet att det är svårt att sänka kraven på sig själv, men försök.
Om det fungerar så är det värt det.
Kram.

2 nov, 2013 21:03

Borttagen

Avatar


Min kusin har A i FYRA ämnen och jag känner mig så sjukt dålig i jämförelse med henne :s

2 nov, 2013 21:30

Dramione99
Elev

Avatar


Hapo tack för att du orkade läsa och för ditt svar! ♥

Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag vet att C är ett bra betyg egentligen. Men jag kan inte ta till mig det. För C är inte BÄST. Känslan av att, om man gjort bättre kunnat få högre betyg ... Jag vet att A är något jag kan fixa i de flesta ämnen, så jag ser det mer som att B är Fx och A är ett E. Resten känns ganska oacceptabelt. FÖR MIG.

Åh. Ja du. Jag blir kallad allt från "pluggis" till "idiot" och "hon den perfekta". Men jag GILLAR det ändå, konstigt nog. Det låter nog knäppt. Men även om det höjer kraven ännu mer genom att alla förväntar sig så mycket så stärker det mig som person. För jag känner aldrig att någon säger det nedlåtande. Alla i min klass är ganska duktiga och vill ha bra betyg. Så de är mer imponerade över att jag orkar bry mig så mycket, eller nåt. När jag satsar har jag deras stöd. De tycker jag är duktig och kallar mig "bäst i klassen", de retar mig för mitt enorma intresse för skolan, så som jag retar dem och kallar dem "fotbollsnördar". Det är okej. Jag är en pluggis. Pluggisen är jag. Och jag skulle aldrig sänka mina ambitioner pga att kompisar tycker jag är för "pluggig". Men jag fattar också vad du menar. Alla tjatar om att jag ska sänka kraven så att höra det är inget nytt haha.

2 nov, 2013 22:31

1 2 3 ... 1160 1161 1162 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.