Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
JosefinFini
Elev |
20 okt, 2013 22:47 |
|
jagvetinteriktigt
Elev |
Även om mycket ofta känns jobbigt så är jag så glad att han är här eftersom han väldigt ofta förstår hur han ska bete sig runt mig. Jag tror inte ens han vet om det själv, men bara sättet han rör mig ibland kan få allt att kännas lättare för en liten stund. Det är skrämmande hur lyckligt lottad jag egentligen är. Att få somna bredvid honom varje natt är nog det bästa av allt. Hur dålig en dag än har varit så får den i alla fall ett bra avslut.
I've always liked that about me, that I know what I am fighting for, and for this I'd go to war 20 okt, 2013 23:02 |
|
Frivolt
Elev |
Jag hoppas att jag kommer att klara av morgondagen...att jag iallafall överlever dansen. Jag vet inte men jag börjar tappa glädjen för det här nu!
Men nån gång borde väl allt bli bättre, eller hur? Jag önskar bara att den gången vore nu! D: 20 okt, 2013 23:04 |
|
Borttagen
|
Jag hatar det, jag hatar det, jag hatar det, jag hatar att det värker, jag avskyr det.
Spoiler: . Tryck här för att visa! 20 okt, 2013 23:11 |
|
lillamymin
Elev |
Försök att hitta andra sätt att hantera dragkraften och ångesten. Ett bra sätt är att rita på sig själv, det är inte samma sak men det liknar och det går bort utan större skada. Annars kan du gå ut och gå eller röra på dig. Då kan man snabbt försvinna ut från vardagen en stund. Bara testa att gå ifrån allt, lämna allt bakom sig och veta att man inte behöver gå tillbaka dit just då. Sen tycker jag att det är fel att man ska behöva gömma sina ärr. Visst gjorde jag det i början, men nu bär jag dem som om det är födelsemärken. Man har själv gjort valet, och man ska inte skämmas över det. Visst är det inget bra val, absolut inte. Men mår man dåligt så är det okej, det är en del av livet och det är ALDRIG ens eget fel. Om någon runt omkring dig har problem med dina är, så är det just det, deras problem inte ditt! Ta hand om dig, försök att göra andra saker som kan ta dig bort från det jobbiga just då. ♥ Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 20 okt, 2013 23:16 |
|
JosefinFini
Elev |
Skrivet av lillamymin: Försök att hitta andra sätt att hantera dragkraften och ångesten. Ett bra sätt är att rita på sig själv, det är inte samma sak men det liknar och det går bort utan större skada. Annars kan du gå ut och gå eller röra på dig. Då kan man snabbt försvinna ut från vardagen en stund. Bara testa att gå ifrån allt, lämna allt bakom sig och veta att man inte behöver gå tillbaka dit just då. Sen tycker jag att det är fel att man ska behöva gömma sina ärr. Visst gjorde jag det i början, men nu bär jag dem som om det är födelsemärken. Man har själv gjort valet, och man ska inte skämmas över det. Visst är det inget bra val, absolut inte. Men mår man dåligt så är det okej, det är en del av livet och det är ALDRIG ens eget fel. Om någon runt omkring dig har problem med dina är, så är det just det, deras problem inte ditt! Ta hand om dig, försök att göra andra saker som kan ta dig bort från det jobbiga just då. ♥ Det var bra tips. Jag ska försöka. Men jag antar att jag liksom vill åt smärtan också, och den får man inte av att rita. Men ja, det är väl den jag vill bort från också. Jag tycker likadant. Det är fel att man ska behöva gömma en del av sig själv. När jag ser andra som inte känner att de behöver dölja sina ärr så blir jag bara stolt och imponerad. De är starka människor som varit med om jobbiga saker, men tagit sig ur. Och jag vill också vara så, men det känns väldigt otroligt och långt borta. Tack för att du svarade. Jag uppskattar det verkligen. ♥ (Och förlåt om jag skriver lite osammanhängande, börjar bli lite trött) ![]()
20 okt, 2013 23:44 |
|
aascendio
Elev |
Jag är så glad att den här tråden finns. Att man kan få ur sig allt man känner och går och tänker på, saker man kanske inte vill berätta för någon samtidigt som man verkligen vill det (och kanske behöver det). Att vi kan vara där för varandra när det är jobbigt, även om vi inte känner varandra.
Det är så himla fint tycker jag. Ta hand om er, mugglisar. We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.
21 okt, 2013 02:29 |
|
Borttagen
|
21 okt, 2013 10:27 |
|
Nightlock
Elev |
Så jävla ensam. Så jävla patetisk. Kan jag inte försöka att spela glad åtminstone? Jag är så trött på alla som ska va så himla roliga och gulliga och snygga hela tiden. Jag kan vara precis som de ibland, men ibland så är jag bara trött. Trött på skolan och på alla som är så himla falska. Varför lever vi ens så här? Alla spelar olika roller, alla är fasta i sin roll för alltid. Populär, nörd. Snygg, ful. Rolig, tråkig. Jag är så jävla less på det. Jag vill vara den som bryter igenom, som visar alla vilken störd värld vi lever i. Men jag orkar inte. Orkar inte med alla som skulle hata mig. Fan, jag vill bara gå hem och lägga mig i sängen och aldrig gå upp igen.
![]()
21 okt, 2013 10:49 |
|
Borttagen
|
Vi ställde oss i kön till matsalen.
Högljutt. Huvudvärk som bara dunkar högre och högre. Folk som skriker, folk som skrattar. Lärare som skäller och bollar som flyger igenom luften. Folk puttar varandra och jag får en knuff här och där. Trångt utrymme. Dålig luft. Parfym som stinker. Till sist kan jag inte höra något annat än min egen huvudvärk och jag hör någon skrika mitt namn långt långt borta. Tanken ''jag måste ta mig ut härifrån'' flyger i mitt huvud. Nu sitter jag i ett hörn vid mitt skåp med datorn i knät och en fralla från skolans kafé. Jag kommer inte ihåg hur jag kom hit. Det var som om jag plötsligt bara satt här. Jag kollar på klockan. Fem minuter har gått. Och mina kompisar sitter i matsalen. 21 okt, 2013 11:50 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen