Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1143 1144 1145 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


JAG KOMMER INTE ATT SE THE WANTED ELLER ONE DIRECTION LIVE NÄSTA ÅR FÖR ATT JAG INTE FÅR GÅ SJÄLV.

!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.bilddump.se%2Fbilder%2F20131011182155-5.241.93.146.gif

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

11 okt, 2013 18:22

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Och nu fick Clara en huvudroll i musikalen...


Jag kan inte göra mer än att citera ett gammalt inlägg;
Skrivet av Borttagen:
Alltså.
Jag har en tjej i min klass. Hon är jättesnäll och så på alla sätt men på ett sätt hatar jag henne iallafall. Just att hon är så snäll och perfekt och aldrig har gjort mig något är en av anledningarna.

Det är bara så att hon alltid är den som är liite bättre än mig. På allting.
Jag är glad för att jag fick ett B - hon fick ett B+!
Jag är nöjd för att jag pluggade fyra timmar igår -hon pluggade fem!
Jag läste ut en bok på tre dagar, hon på två!
Jag gick två pass i rad på Friskis och Svettis igår - hon gick på tre!
Jag skrev tre sidor på uppsatsen - hon skrev fyra!
Jag simmade 40 längder på en halvtimme, hon simmade 43 längder på samma tid...
Och så vidare.

Idag hade vi skoljogg och jag var jätteglad för jag hade sprungit 20 kilometer.

Måste jag berätta vem som hade sprungit 20,5 kilometer?

Jag blev så jävla förbannad över de där femhundra metrarna att jag sprang ytterligare 3,5 kilometer .-.

Det är bara så sjukt irriterande att alltid ha någon som är lite bättre, vad man än gör. Och just att hon är så snäll och trevlig och omtyckt gör nästan allting värre. Om hon hade varit en elak bitch hade jag kunnat hata henne. Men det kan jag inte för hon är så gullig på alla sätt och vis. Och hon skryter liksom ALDRIG med någonting. Det är mer att vi står och pratar kanske många och så visar det sig bara att hon fick lite bättre. Det är inte direkt så att hon skryter om det då som sagt.

Bläää. Jag känner mig som en bitter vinnerskalle, men jag gillar bara att vara bäst någon gång ibland. Och jag har liksom inte fått vara bäst på de dryga två åren som jag har gått i samma klass som henne.



Och berätta att idag fick jag C men hon fick C+. Så jag lider med dig!! Men du är bäst iallafall. Karma my friend! Det löser sig ♥

11 okt, 2013 19:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Och nu fick Clara en huvudroll i musikalen...


Jag kan inte göra mer än att citera ett gammalt inlägg;
Skrivet av Borttagen:
Alltså.
Jag har en tjej i min klass. Hon är jättesnäll och så på alla sätt men på ett sätt hatar jag henne iallafall. Just att hon är så snäll och perfekt och aldrig har gjort mig något är en av anledningarna.

Det är bara så att hon alltid är den som är liite bättre än mig. På allting.
Jag är glad för att jag fick ett B - hon fick ett B+!
Jag är nöjd för att jag pluggade fyra timmar igår -hon pluggade fem!
Jag läste ut en bok på tre dagar, hon på två!
Jag gick två pass i rad på Friskis och Svettis igår - hon gick på tre!
Jag skrev tre sidor på uppsatsen - hon skrev fyra!
Jag simmade 40 längder på en halvtimme, hon simmade 43 längder på samma tid...
Och så vidare.

Idag hade vi skoljogg och jag var jätteglad för jag hade sprungit 20 kilometer.

Måste jag berätta vem som hade sprungit 20,5 kilometer?

Jag blev så jävla förbannad över de där femhundra metrarna att jag sprang ytterligare 3,5 kilometer .-.

Det är bara så sjukt irriterande att alltid ha någon som är lite bättre, vad man än gör. Och just att hon är så snäll och trevlig och omtyckt gör nästan allting värre. Om hon hade varit en elak bitch hade jag kunnat hata henne. Men det kan jag inte för hon är så gullig på alla sätt och vis. Och hon skryter liksom ALDRIG med någonting. Det är mer att vi står och pratar kanske många och så visar det sig bara att hon fick lite bättre. Det är inte direkt så att hon skryter om det då som sagt.

Bläää. Jag känner mig som en bitter vinnerskalle, men jag gillar bara att vara bäst någon gång ibland. Och jag har liksom inte fått vara bäst på de dryga två åren som jag har gått i samma klass som henne.



Och berätta att idag fick jag C men hon fick C+. Så jag lider med dig!! Men du är bäst iallafall. Karma my friend! Det löser sig ♥
Sånt är så himla jobbigt :< Kramar!

11 okt, 2013 20:27

Fenixx
Elev

Avatar

+3


I fredags var vi på bio med klassen och såg en film som hette Den gröna cykeln. Som handlar om tio-åriga Wadjda drömmer om en underbar grön cykel men i Saudiarabien där hon bor är det inte tillåtet för små flickor att cykla omkring på gatorna. Medan hennes mamma är upptagen med att övertyga pappan att inte ta sig en andra fru passar Wadjda på att försöka skaffa pengar så att hon kan köpa cykeln själv. I skolan är hon känd som en bråkmakare så när anmäler sig till en tävling i Koranrecitation där priset är en summa pengar blir hennes lärare ganska förvånade.

Jag tyckte filmen var bra, men de flesta i min klass tyckte det var den sämsta dem sett. Jag menar inte att de måste gilla filmen, de får hata den eller vad som helst men blir bara så arg när vissa säger saker som detta:

"Hahhahha varför hade platt-tv om de var fattiga?"

ÅÅÅh idiot de var inte fattiga Saudiaraben är rikt land. Men, bara för att det inte så ut som Europa eller Nordamerika var de självklart fattiga, enligt honom.

Och när jag säger till honom att de inte var fattiga så kommer detta:

"Om de nu var rika, varför åt de på golvet?"

Det handlar om kultur. Inte pengar. Idiot.

"Om de nu var rika, varför köpte de inte cykeln från början?

Det hanlade ju inte om pengarna ohfiugpygpf

Sedan en massa kommentarer om språket och huvudpersonens näsa.

Skriver detta i en spoiler efersom det avslöjar slutet av filmen:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Och sedan i slutet av filmen, när hon fått cykeln och cyklar ikapp med sin kompis, vilket var det hon hade drömt om att få göra, och kämpat för, under hela filmen. Och då hör jag några bakom mig säga: "Kan inte fittungen vinna då så vi kan gå hem?"


Alltså blev så jävla arg kan de inte bara visa lite respekt?!

Vet inte ens om detta hör hemma i den här tråden, men ville bara skriva det.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcdn.ebaumsworld.com%2FmediaFiles%2Fpicture%2F883100%2F82553812.jpg

12 okt, 2013 14:03

Millson Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Och nu fick Clara en huvudroll i musikalen...


Jag kan inte göra mer än att citera ett gammalt inlägg;
Skrivet av Borttagen:
Alltså.
Jag har en tjej i min klass. Hon är jättesnäll och så på alla sätt men på ett sätt hatar jag henne iallafall. Just att hon är så snäll och perfekt och aldrig har gjort mig något är en av anledningarna.

Det är bara så att hon alltid är den som är liite bättre än mig. På allting.
Jag är glad för att jag fick ett B - hon fick ett B+!
Jag är nöjd för att jag pluggade fyra timmar igår -hon pluggade fem!
Jag läste ut en bok på tre dagar, hon på två!
Jag gick två pass i rad på Friskis och Svettis igår - hon gick på tre!
Jag skrev tre sidor på uppsatsen - hon skrev fyra!
Jag simmade 40 längder på en halvtimme, hon simmade 43 längder på samma tid...
Och så vidare.

Idag hade vi skoljogg och jag var jätteglad för jag hade sprungit 20 kilometer.

Måste jag berätta vem som hade sprungit 20,5 kilometer?

Jag blev så jävla förbannad över de där femhundra metrarna att jag sprang ytterligare 3,5 kilometer .-.

Det är bara så sjukt irriterande att alltid ha någon som är lite bättre, vad man än gör. Och just att hon är så snäll och trevlig och omtyckt gör nästan allting värre. Om hon hade varit en elak bitch hade jag kunnat hata henne. Men det kan jag inte för hon är så gullig på alla sätt och vis. Och hon skryter liksom ALDRIG med någonting. Det är mer att vi står och pratar kanske många och så visar det sig bara att hon fick lite bättre. Det är inte direkt så att hon skryter om det då som sagt.

Bläää. Jag känner mig som en bitter vinnerskalle, men jag gillar bara att vara bäst någon gång ibland. Och jag har liksom inte fått vara bäst på de dryga två åren som jag har gått i samma klass som henne.



Och berätta att idag fick jag C men hon fick C+. Så jag lider med dig!! Men du är bäst iallafall. Karma my friend! Det löser sig ♥


jaq känner igen mig SÅ SJUKT MYCKET! this is the story of my life. det som räddade både mig och typ vår vänskap (låter dramatiskt men det var inte det) var att jag helt enkelt fick tänka om. sluta bry mig om vad hon fick på provet, sluta titta på allt hon gör, sluta jämföra mig med henne. det tog lång tid och var svårt men tillslut kände jag att jag kunde skita i att hon gjorde allt bättre och var duktigare. det är svårt för att man måste vara nära den här personen hela tiden och hen har inte gjort något fel egentligen. mitt tips till alla är att hitta/komma på något som kan vara just din grej, tex spela något instrument som hen inte spelar, och ha det som motivation! "tänk vad jag kan göra men inte hon". livet är trots allt inte en tävling, men man måste få sin stund i rampljuset.
så styrkekramar till alla som har det här problemet för jag vet precis hur det är! ♥ ♥ ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F45c6f0db0bf6edb4530d733acd16716d%2Ftumblr_nhiz9wRVw31sv9s05o6_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F8825c754e96dae86ed96948769e1032a%2Ftumblr_nhiz9wRVw31sv9s05o2_250.gif

12 okt, 2013 15:14

madler
Elev

Avatar


En tjej jag kände när jag var liten dog förra veckan i cancer och jag fick först veta det nu. Hon har kämpat mot cancer sen 2008. Varför just hon.. Hon hade just börjat gymnasiet så blev hon sjuk igen. För svag. hon ville så mycket med livet. Nu kommer hon aldrig ha chans att göra det

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi40.tinypic.com%2F2wexl6a.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5lx5hs.gif

12 okt, 2013 16:24

Borttagen

Avatar


Feeling blue..
Jag är besviken, men tyvärr inte förvånad.



Jag måste sluta förvänta mig så mycket av folk.. Även när det gäller familjemedlemmar.

12 okt, 2013 22:45

Millson Lovegood
Elev

Avatar


vi har varit vänner i 8 år. kul att veta att jag inte betyder något. kul att du bytte ut mig på en månad.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F45c6f0db0bf6edb4530d733acd16716d%2Ftumblr_nhiz9wRVw31sv9s05o6_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F8825c754e96dae86ed96948769e1032a%2Ftumblr_nhiz9wRVw31sv9s05o2_250.gif

12 okt, 2013 23:48

Drake
Elev

Avatar


Fenixx
Jag såg den filmen för ett par veckor sedan och tyckte den var jättebra. Jag har inte problem med att alla inte gillar samma filmer som jag men... de där kommentarerna var kanske inte så... intelligenta?

Bra att du i alla fall försökte få dem att förstå. (Y)

12 okt, 2013 23:54

Borttagen

Avatar


''Olivia, du verkar alltid så glad. Du skiter i vad alla tycker. Ditt liv måste vara perfekt.''

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata1.whicdn.com%2Fimages%2F81856253%2Flarge.jpg

14 okt, 2013 11:16

1 2 3 ... 1143 1144 1145 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.