Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1139 1140 1141 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Jag vill inte tillbaka till skolan seriöst. Mår dåligt av att gå dit och känner mig så jävla ensam. Men slår vad om att det inte skulle bli bättre om jag bytte linje. Det skulle bara bli samma som det är nu. Trodde allting skulle bli bättre av att börja på gymnasiet. Det blev det inte.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

8 okt, 2013 16:52

Borttagen

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Jag vill inte tillbaka till skolan seriöst. Mår dåligt av att gå dit och känner mig så jävla ensam. Men slår vad om att det inte skulle bli bättre om jag bytte linje/skola. Det skulle bara bli samma som det är nu. Trodde allting skulle bli bättre av att börja på gymnasiet. Det blev det inte.


Kan du inte försöka ordna att få plugga på distans samtidigt som du försöker reda ut allt vid sidan av?

8 okt, 2013 18:15

Filifjonkan
Elev

Avatar


Ok. Mitt liv suger rätt mkt just nu.

evak forever.

8 okt, 2013 18:17

Elma00
Elev

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Skrivet av Elma00:
en tjej i 9:an stora syster har tagit livet av sig. känner henne inte. Vet inte ens vem det är. men fy fan vilken ångest jag har över det. Tänk om det vore jag som försvann och sedan hittades i ett dike? Fy fan. Orkar inte med det. Hon var 17 år. 17 jävla år. Hon hade hela livet framför sig. Och så sitter jag här, med mina jävla rakblad och önskar att det vore jag istället för henne.


Gud vad hemskt. Jag håller tummarna på att systern i nian orkar med sista rushen som är i skolan sista läsåret och har kraft att ta sig vidare ♥

Och du, kära vännen! Ta vara på dig själv! Sluta skada dig själv och tryck ner dig själv. Nu är cool, bra och lyckad! Glöm aldrig det ♥ Styrkekramar!
tack! ska till kuratorn imorgon så ska förmodligen prata lite om det.

Skrivet av Kedjebrev:
Skrivet av Elma00:
en tjej i 9:an stora syster har tagit livet av sig. känner henne inte. Vet inte ens vem det är. men fy fan vilken ångest jag har över det. Tänk om det vore jag som försvann och sedan hittades i ett dike? Fy fan. Orkar inte med det. Hon var 17 år. 17 jävla år. Hon hade hela livet framför sig. Och så sitter jag här, med mina jävla rakblad och önskar att det vore jag istället för henne.

Det är så hemskt och vidrigt och nä tycker så synd om alla och förstår inte ens
Satt på bussen när jag läste om vad som hänt och började nästan skaka och har även fällt tårar några gånger ikväll (är iofs HSP kanske därför jag reagerar så starkt på sådant här) även fast jag inte kände henne särskilt väl, eller Ida.
Spoiler:
Tryck här för att visa!visste inte att det var klart att det var självmord?

Men du fina fina du, försök att inte tänka så. Du är värdefull Elma, glöm inte det! Skicka ett meddelande när du vill, okej? Tusen kramar.

jag vet :7 det var hemskt att ha spanska idag eftersom att Linda hade varit hennes mentor, så hon typ grät lite i början och lät oss se på film det är jätte konstig stämning ibland alla lärare och alla nior

Alla säger att det var självmord typ. De som kände henne sa att hon mådde dåligt sen flera år tillbaka, och polisen misstänker inget brott. men det är inte säker såklart, men det är vad jag har fått höra iaf.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6ozw26eZQ1rysfeao1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc5c3b8f2acb55bb98ae5a32ef2043ab8%2Ftumblr_nc5ejdKuBL1t971s5o1_500.gif

8 okt, 2013 19:28

Borttagen

Avatar


Hade kommit på en Halloweenkostym till min bror, pga. han har en häxhatt och vill inte köpa något, och var jätteglad och berättade det för honom.

Jag: "Visst låter det bra?"
Jakob: *rycker på axlarna* "Jag antar det"

Det är kanske fånigt, men jag blev faktiskt ledsen, nu har ju jag suttit och försökt hjälpa honom, så bryr han sig inte ens? :s

8 okt, 2013 20:17

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Hade kommit på en Halloweenkostym till min bror, pga. han har en häxhatt och vill inte köpa något, och var jätteglad och berättade det för honom.

Jag: "Visst låter det bra?"
Jakob: *rycker på axlarna* "Jag antar det"

Det är kanske fånigt, men jag blev faktiskt ledsen, nu har ju jag suttit och försökt hjälpa honom, så bryr han sig inte ens? :s


Du kanske borde prata med honom om hur du känner.

8 okt, 2013 21:12

Fröken Operfekt
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Fröken Operfekt:
alla är such a bitchar


Åhh tell me about it... BLÄ vad det kan få livet att suga ibland! Uggla om du vill, råkar tyvärr, och ja, verkligen tyvärr vara mer eller mindre av en expert på bitches eftersom jag har fått stå ut med M.Å.N.G.A.

oj såg inte för en nu
Men ja.
Ugglar dig
SÅ KAN VI HATA BITCHES TILLSAMMANS

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2Fqaxqrph%2FbLdm0y83e%2Feverybody-do-the-tardis-dance.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimg3.wikia.nocookie.net%2F__cb20130401001142%2Fdegrassi%2Fimages%2F0%2F03%2FNew-girl-jess-zooey-quotes-40.gif

8 okt, 2013 21:29

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Hade kommit på en Halloweenkostym till min bror, pga. han har en häxhatt och vill inte köpa något, och var jätteglad och berättade det för honom.

Jag: "Visst låter det bra?"
Jakob: *rycker på axlarna* "Jag antar det"

Det är kanske fånigt, men jag blev faktiskt ledsen, nu har ju jag suttit och försökt hjälpa honom, så bryr han sig inte ens? :s


Det kan även vara så att idén är bra och att han gillar den men inte vill "uppmuntra" sin syster för mycket. Det är hemskt, I know. men jag har själv varit sådan mot min bror, lite "whatever-attityd" för att jag varit för stolt för att erkänna att min bror kan vara lika smart och cool - typ Det kan också vara så att idéen är skitbra men att han är "för lat" för att göra något när det nu blivit "lätt"/serverat framför honom som en grej att göra.

Människor är störda, I know.

Jag hoppas er relation växer till sig med tiden, jag och min bror kom isär väldigt under tonårstiden och det är först sista två åren som det blivit sjukt fine igen. Nu kan vi ses för att hänga, se film eller bara tjöta lite. ^_^

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

8 okt, 2013 21:34

Ginny00
Elev

Avatar


Jag är så missnöjd med mitt liv.


Jag önskar jag hade perfekt hy.

Jag önskar jag var lång. Lång och naturligt smal. Inte så fokuserande på mat heller, fast det läskiga är nog att jag är så van vid att fokusera mycket på det att jag inte vet hur man inte gör det.

Jag önskar jag hade bra kondition och var jättebra på att dansa.

Jag önskar jag hade motivation till att skriva mer, och många olika som läser. Jag älskar mina läsare men mitt självförtroende viskar att jag måste skaffa nya också.

Jag önskar att jag inte bodde här. Stockholm, Göteborg eller Uppsala. Just nu är jag nyligen hemkommen från Göteborg och det är det som attraherar mig mest just nu.

Jag önskar jag var vegetarian, färgade håret rött, hade en bestämd klädstil och ett snyggt inrett rum.

Jag önskar jag hade en bror utan Aspergers Syndrom. En bror som kan vara social. En bror jag vet kommer klara sig när han flyttar hemifrån.

Jag önskar att jag inte var en sådan sjukt stor disappointment.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag önskar jag hade självdisciplin nog att ta mig ur denna ätstörning helt och fullt, för just nu är jag inte sjuk sjuk, men det är fel på min hjärna. Det verkar bara ha växt till ett mer stabilt stadium. Jag lever, jag äter, jag är inte farligt underviktig, jag är bara besatt av vad jag äter och ser till att det alltid blir lite för lite i slutändan så att jag behåller den vikt jag har nu. (åt jag 2000 kcal varje dag så skulle jag nog vara tillbaka på min startvikt igen)

Och jag vill fortfarande inte. Jag hatar min kropp och drömmer om synligare revben och större thigh-gap och smalare ben.

Jag vill inte ha en ätstörning men jag vill inte vara normalviktig.
Jag vill inte vara den här Johanna, jag vill vara en bättre.

8 okt, 2013 21:57

Elma00
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Ginny00:
Jag är så missnöjd med mitt liv.


Jag önskar jag hade perfekt hy.

Jag önskar jag var lång. Lång och naturligt smal. Inte så fokuserande på mat heller, fast det läskiga är nog att jag är så van vid att fokusera mycket på det att jag inte vet hur man inte gör det.

Jag önskar jag hade bra kondition och var jättebra på att dansa.

Jag önskar jag hade motivation till att skriva mer, och många olika som läser. Jag älskar mina läsare men mitt självförtroende viskar att jag måste skaffa nya också.

Jag önskar att jag inte bodde här. Stockholm, Göteborg eller Uppsala. Just nu är jag nyligen hemkommen från Göteborg och det är det som attraherar mig mest just nu.

Jag önskar jag var vegetarian, färgade håret rött, hade en bestämd klädstil och ett snyggt inrett rum.

Jag önskar jag hade en bror utan Aspergers Syndrom. En bror som kan vara social. En bror jag vet kommer klara sig när han flyttar hemifrån.

Jag önskar att jag inte var en sådan sjukt stor disappointment.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag önskar jag hade självdisciplin nog att ta mig ur denna ätstörning helt och fullt, för just nu är jag inte sjuk sjuk, men det är fel på min hjärna. Det verkar bara ha växt till ett mer stabilt stadium. Jag lever, jag äter, jag är inte farligt underviktig, jag är bara besatt av vad jag äter och ser till att det alltid blir lite för lite i slutändan så att jag behåller den vikt jag har nu. (åt jag 2000 kcal varje dag så skulle jag nog vara tillbaka på min startvikt igen)

Och jag vill fortfarande inte. Jag hatar min kropp och drömmer om synligare revben och större thigh-gap och smalare ben.

Jag vill inte ha en ätstörning men jag vill inte vara normalviktig.
Jag vill inte vara den här Johanna, jag vill vara en bättre.

Jag tycker att du är bra. Bättre en bra, du är ju Johnna för guds skull! Du är den där människan som jag aldrig någonsin har träffat, men som jag bryr mig om så mycket så att det gör ont. Du är den där Johnna som jag egentligen aldrig har haft så mycket kontakt med, men som jag ände älskar av hela mitt hjärta. Du är omtyckt för den du är, med alla de små "fel" du har. Det finns ingen i världen som inte har några "fel". Alla är missnöjda med någonting med deras liv. Om alla vore perfekta, så skulle världen ändå se ner på de som de tycker inte är tillräckligt perfekta. Du är vacker, kreativ, bra, rolig, snäll, underbar och du är bra på att skriva! Alla författare har skrivkramp!

Du är perfekt för mig, glöm inte det ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6ozw26eZQ1rysfeao1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc5c3b8f2acb55bb98ae5a32ef2043ab8%2Ftumblr_nc5ejdKuBL1t971s5o1_500.gif

9 okt, 2013 07:16

1 2 3 ... 1139 1140 1141 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.