Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1138 1139 1140 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Elma00:
en tjej i 9:an stora syster har tagit livet av sig. känner henne inte. Vet inte ens vem det är. men fy fan vilken ångest jag har över det. Tänk om det vore jag som försvann och sedan hittades i ett dike? Fy fan. Orkar inte med det. Hon var 17 år. 17 jävla år. Hon hade hela livet framför sig. Och så sitter jag här, med mina jävla rakblad och önskar att det vore jag istället för henne.


Gud vad hemskt. Jag håller tummarna på att systern i nian orkar med sista rushen som är i skolan sista läsåret och har kraft att ta sig vidare ♥

Och du, kära vännen! Ta vara på dig själv! Sluta skada dig själv och tryck ner dig själv. Nu är cool, bra och lyckad! Glöm aldrig det ♥ Styrkekramar!

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

7 okt, 2013 20:56

Solkatten
Elev

Avatar


Jag hatar att vara så jävla blyg. Har inga vänner alls pga det. Varken i skolan eller utanför. Känner mig ensam. Hatar att gå till skolan. Mår dåligt av att gå dit men mår inte heller bättre av att stanna hemma. Har jättemycket frånvaro...
Känner mig så ledsen och deprimerad hela tiden. :'c

NTonks: Så jävla taskigt av dem. De behöver liksom inte säga det till en. Så jävla lågt. Själv går jag osminkat vart jag än ska. xD Hatar att använda smink haha.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

7 okt, 2013 21:02

Borttagen

Avatar


7 okt, 2013 21:18

Borttagen

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!
Skrivet av Borttagen:
Idag ''tog jag modet till mig'' och gick till skolan helt osminkad trots den där finnen i pannan.
Läste nämligen en artikel här (http://www.veckorevyn.com/Sizehero/Tre-VR-lasare-berattar-Vi-brot-mot-skonhetsnormen) häromdan om hon som slutade sminka sig helt (efter att ha gått runt med ett skal på ansiktet) och fick positiva reaktioner och började tänka ''man tror själv att det är stor skillnad men det är det inte'' osv... Omg BIG DEAL nej men det kändes stort för jag har så sjuka komplex över finnar, ögonbryn och mörka ringar under ögonen, jag klarar inte av att sitta och prata med någon som sitter bredvid mig och kolla på varandra för det känns som om det syns så mycket och jag klarar inte av att någon kollar på mig för nära och för länge...

Hursomhelst, fick bara sex kommentarer om min lilla blemma, två från elaka killar som bara vill göra mig ledsen och fyra från kompisar som trodde att de var snälla genom att påpeka det så jag kunde täcka över eller klämma. (Kära vänner jag har en spegel hemma och det är inte det att jag inte vet om det, utan jag går liksom runt och tänker ''hoppas det inte syns hoppas det inte syns'')
När jag kommer hem efter en dag som var förskräcklig på många sätt;

Mamma; ''Men vad har du i pannan!''

Jag; ''ÅHH VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT FÅ HÖRA HUR JAG SER UT HELATIDEN''

Mamma; ''Förlåt... men kom så får jag klämma den åt dig''

Två timmar senare;


Lillebror; ''Vad har du gjort i pannan? Du har en röd prick där!''

Jag: ''MEN SLUTA''

Pappa (som alltid tar mina bröders parti och speciellt när mamma inte är hemma
Omen vad var det nu då?''

Jag: ''Jag bara fattar inte att det kan vara så himla intressant att berätta för alla andra hur de ser ut helatiden?''

Pappa: ''Aha men det är väl inte vårat fel här?''

Jag: ''Nä okej förlåt jag är bara ledsen för jag har fått massa kommentarer om det idag.''

Pappa:
''Men det är väl inte så konstigt om man undrar? Om någon går runt med blåa streck i ansiktet så...''

Jag: ''Fast nu var det inte blåa streck utan det var en FINNE och det är inte SÅ HIMLA KONSTIGT.''

Pappa: ''Nä okej... men det normala är ju att täcka över det ordentligt så behöver man inte höra kommentarer!!''

Tack så himla mycket. Det var nog sista gången jag gick osminkad någonsin.



Förlåt men din pappa.. vilken jävla idioti att säga så!

Tycker han att din lillebror också skall använda smink eller gäller det bara för dig som är tjej?

7 okt, 2013 21:54

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Skrivet av Borttagen:
Idag ''tog jag modet till mig'' och gick till skolan helt osminkad trots den där finnen i pannan.
Läste nämligen en artikel här (http://www.veckorevyn.com/Sizehero/Tre-VR-lasare-berattar-Vi-brot-mot-skonhetsnormen) häromdan om hon som slutade sminka sig helt (efter att ha gått runt med ett skal på ansiktet) och fick positiva reaktioner och började tänka ''man tror själv att det är stor skillnad men det är det inte'' osv... Omg BIG DEAL nej men det kändes stort för jag har så sjuka komplex över finnar, ögonbryn och mörka ringar under ögonen, jag klarar inte av att sitta och prata med någon som sitter bredvid mig och kolla på varandra för det känns som om det syns så mycket och jag klarar inte av att någon kollar på mig för nära och för länge...

Hursomhelst, fick bara sex kommentarer om min lilla blemma, två från elaka killar som bara vill göra mig ledsen och fyra från kompisar som trodde att de var snälla genom att påpeka det så jag kunde täcka över eller klämma. (Kära vänner jag har en spegel hemma och det är inte det att jag inte vet om det, utan jag går liksom runt och tänker ''hoppas det inte syns hoppas det inte syns'')
När jag kommer hem efter en dag som var förskräcklig på många sätt;

Mamma; ''Men vad har du i pannan!''

Jag; ''ÅHH VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT FÅ HÖRA HUR JAG SER UT HELATIDEN''

Mamma; ''Förlåt... men kom så får jag klämma den åt dig''

Två timmar senare;


Lillebror; ''Vad har du gjort i pannan? Du har en röd prick där!''

Jag: ''MEN SLUTA''

Pappa (som alltid tar mina bröders parti och speciellt när mamma inte är hemma
Omen vad var det nu då?''

Jag: ''Jag bara fattar inte att det kan vara så himla intressant att berätta för alla andra hur de ser ut helatiden?''

Pappa: ''Aha men det är väl inte vårat fel här?''

Jag: ''Nä okej förlåt jag är bara ledsen för jag har fått massa kommentarer om det idag.''

Pappa:
''Men det är väl inte så konstigt om man undrar? Om någon går runt med blåa streck i ansiktet så...''

Jag: ''Fast nu var det inte blåa streck utan det var en FINNE och det är inte SÅ HIMLA KONSTIGT.''

Pappa: ''Nä okej... men det normala är ju att täcka över det ordentligt så behöver man inte höra kommentarer!!''

Tack så himla mycket. Det var nog sista gången jag gick osminkad någonsin.



Förlåt men din pappa.. vilken jävla idioti att säga så!

Tycker han att din lillebror också skall använda smink eller gäller det bara för dig som är tjej?


Vet inte men bläh det känns som om det spelar ingen roll för han favoriserar alltid mina bröder...

7 okt, 2013 22:19

Frivolt
Elev

Avatar


Har aldrig varit så jobbigt att dansa som ikväll! Fytusan så tungt det var, trodde verkligen att jag skulle svimma HELA TIDEN (och då är våran lektion 1½ timme)....Var så jäkla yr! Och det gör ju att jag knappt kan koncentrera mig på det jag ska göra, dansa!

Fytusan! Hoppas verkligen att det känns bättre nästa gång, annars vet jag inte vad jag gör..... -.-

7 okt, 2013 22:43

SevLoveer
Elev

Avatar


Efter 2 månader fri från skärande så har jag börjat igen

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi57.tinypic.com%2F2vuj13d.jpg

7 okt, 2013 23:02

Kedjebrev
Elev

Avatar


Skrivet av Elma00:
en tjej i 9:an stora syster har tagit livet av sig. känner henne inte. Vet inte ens vem det är. men fy fan vilken ångest jag har över det. Tänk om det vore jag som försvann och sedan hittades i ett dike? Fy fan. Orkar inte med det. Hon var 17 år. 17 jävla år. Hon hade hela livet framför sig. Och så sitter jag här, med mina jävla rakblad och önskar att det vore jag istället för henne.

Det är så hemskt och vidrigt och nä tycker så synd om alla och förstår inte ens
Satt på bussen när jag läste om vad som hänt och började nästan skaka och har även fällt tårar några gånger ikväll (är iofs HSP kanske därför jag reagerar så starkt på sådant här) även fast jag inte kände henne särskilt väl, eller Ida.
Spoiler:
Tryck här för att visa!visste inte att det var klart att det var självmord?

Men du fina fina du, försök att inte tänka så. Du är värdefull Elma, glöm inte det! Skicka ett meddelande när du vill, okej? Tusen kramar.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m1awieRjXG1rs55b4o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m9uoqpJ1291rfd9neo1_250.gif http://Kaosregn.blogg.se

7 okt, 2013 23:22

Detta inlägg ändrades senast 2013-10- 8 kl. 15:24
Antal ändringar: 2

Solkatten
Elev

Avatar


Är så jäkla trött på allting. Mår dåligt. Går inte en dag utan att jag gråter. Allting är så jobbigt.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

8 okt, 2013 12:32

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av SevLoveer:
Efter 2 månader fri från skärande så har jag börjat igen


Och nu ser du till att klara MER än 2 månader. Skulle du få ett återfall så skall du klara mer än X antal månader (beroende på nästa stopp).


Du fixar det! Ta hand om dig själv och tro på dig själv!

Jag kanske är dum som jämför med mitt negelbitandet. Men jag får "återfall" någon gång ibland men kommer ifrån det allt mer och mer, motivationen är när naglarna är långa och fina, och kan målas! Ta hand om din kropp och bli motiverad av att den blir hel och fin! ♥ Kramar

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

8 okt, 2013 12:47

1 2 3 ... 1138 1139 1140 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.