Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elma00
Elev |
vågar inte sova. är rädd för drömmarna. orkar inte drömma en mardröm. Vill inte.
Snälla rädda mig ifrån det här.
6 okt, 2013 22:10 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Frivolt: Önskar att jag bara kunde lägga mig i sängen, under täcket, rulla ihop mig själv till en liten boll och stanna där for ever....Är så trött på mitt fucking jävla liv just nu att jag bara vill sova för all framtid och slippa vara med längre! Jag känner igen det där. Jag önskar att jag inte gjorde det, men det gör jag. Jag har aldrig velat dö, bara somna någon gång utan att vakna. Men rätt som det är så händer något som gör det värt det igen, och när man trots allt vaknar igen på morgonen som man alltid gör och ser solen lysa in genom persiennen så kan man tänka att det kanske är värt det. Sov så gott, vakna i morgon och ta ett steg i taget därifrån, ok? Uggla om det finns något jag kan skriva eller göra! 6 okt, 2013 23:14 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Myling: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Myling: Skrivet av Borttagen: + Har äntligen fått ångestdämpande utskrivet. - Måste göra en gyn-undersökning och jag dör inombords när jag tänker på det. O.o Vad skönt för dig, vad är det för sort? (har testat massa olika) Om du tar något med benzo i måste du dock vara väldigt försiktig! Kan sluta baaaad. Och oroa dig inte för gynundersökningen, det kommer gå bra!! Jag fick göra en när jag åkte in på akuten med magsmärtor, var skitnervös och kände mig grymt obekväm men de vet vad de gör och visst, det är inte direkt.... bekvämt eller mysigt, men de är jätteförsiktiga och om det skulle göra ont så säg till! De kommer respektera om du ber dem sluta. Jag har aldrig testa något tidigare så de ville att jag skulle börja med Atarax. Kan dock få rätt svår ångest i perioder så får väl se vad som hjälper bäst. Tar du något med benzo i? Näe, jag skulle nog inte våga det :3 Angående gyn-undersökningen, jag önskar att jag visste säkert att det var en kvinna som jag skall till. Fungerar på att ringa och kolla upp det. Det känns lite larvigt men vafan, det känns obekvämt redan som det är. Atarax är guld om den hjälper! Inga konstiga bi-effekter och inte beroendeframkallande. Den hjälpte tyvärr inte på mig Jag tar sobril, det är benzo i det. Men jag tar det inte särskilt ofta. Do it! Då kan du ju specifikt be om en kvinna Jag kände faktiskt att det hjälpte lite i början men sen efter ett par timmar så var det tillbaka på den vanliga nivån igen. Vill bara inte börja med något som påverkar koncentrationen eller gör så att man går runt och är dödstrött hela tiden. :3 6 okt, 2013 23:16 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Önskar att jag bara kunde lägga mig i sängen, under täcket, rulla ihop mig själv till en liten boll och stanna där for ever....Är så trött på mitt fucking jävla liv just nu att jag bara vill sova för all framtid och slippa vara med längre! Jag känner igen det där. Jag önskar att jag inte gjorde det, men det gör jag. Jag har aldrig velat dö, bara somna någon gång utan att vakna. Men rätt som det är så händer något som gör det värt det igen, och när man trots allt vaknar igen på morgonen som man alltid gör och ser solen lysa in genom persiennen så kan man tänka att det kanske är värt det. Sov så gott, vakna i morgon och ta ett steg i taget därifrån, ok? Uggla om det finns något jag kan skriva eller göra! Ja, det känns rätt hopplöst att känna så... Men Ja, dö vill jag faktiskt inte men lixom...bara gå och lägga mig och SOVA! Och typ drömma istället för att uppleva verkligheten... Det är lite så jag försöker göra just nu, sova och vakna någon gång när jag får lust och stiga upp och försöka hitta något positivt med dagen, och ska väl fortsätta med det och hoppas att det blir bättre någon dag. Men som sagt, allt bättre o sämre ibland! Tack du ♥ 6 okt, 2013 23:28 |
|
Myling
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Myling: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Myling: Skrivet av Borttagen: + Har äntligen fått ångestdämpande utskrivet. - Måste göra en gyn-undersökning och jag dör inombords när jag tänker på det. O.o Vad skönt för dig, vad är det för sort? (har testat massa olika) Om du tar något med benzo i måste du dock vara väldigt försiktig! Kan sluta baaaad. Och oroa dig inte för gynundersökningen, det kommer gå bra!! Jag fick göra en när jag åkte in på akuten med magsmärtor, var skitnervös och kände mig grymt obekväm men de vet vad de gör och visst, det är inte direkt.... bekvämt eller mysigt, men de är jätteförsiktiga och om det skulle göra ont så säg till! De kommer respektera om du ber dem sluta. Jag har aldrig testa något tidigare så de ville att jag skulle börja med Atarax. Kan dock få rätt svår ångest i perioder så får väl se vad som hjälper bäst. Tar du något med benzo i? Näe, jag skulle nog inte våga det :3 Angående gyn-undersökningen, jag önskar att jag visste säkert att det var en kvinna som jag skall till. Fungerar på att ringa och kolla upp det. Det känns lite larvigt men vafan, det känns obekvämt redan som det är. Atarax är guld om den hjälper! Inga konstiga bi-effekter och inte beroendeframkallande. Den hjälpte tyvärr inte på mig Jag tar sobril, det är benzo i det. Men jag tar det inte särskilt ofta. Do it! Då kan du ju specifikt be om en kvinna Jag kände faktiskt att det hjälpte lite i början men sen efter ett par timmar så var det tillbaka på den vanliga nivån igen. Vill bara inte börja med något som påverkar koncentrationen eller gör så att man går runt och är dödstrött hela tiden. :3 Ja asså atarax håller inte i sig så länge, man kan behöva ta en till efter några timmar om det behövs 7 okt, 2013 10:43 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Siriusis: Men åh, vad glad jag blir ♥Allt har fan blivit bättre! Har riktiga vänner, fungerar bra med min familj och etc. För en gångs skull är jag inte rädd för att gå till skolan. 7 okt, 2013 17:53 |
|
Borttagen
|
Idag ''tog jag modet till mig'' och gick till skolan helt osminkad trots den där finnen i pannan.
Läste nämligen en artikel här (http://www.veckorevyn.com/Sizehero/Tre-VR-lasare-berattar-Vi-brot-mot-skonhetsnormen) häromdan om hon som slutade sminka sig helt (efter att ha gått runt med ett skal på ansiktet) och fick positiva reaktioner och började tänka ''man tror själv att det är stor skillnad men det är det inte'' osv... Omg BIG DEAL nej men det kändes stort för jag har så sjuka komplex över finnar, ögonbryn och mörka ringar under ögonen, jag klarar inte av att sitta och prata med någon som sitter bredvid mig och kolla på varandra för det känns som om det syns så mycket och jag klarar inte av att någon kollar på mig för nära och för länge... Hursomhelst, fick bara sex kommentarer om min lilla blemma, två från elaka killar som bara vill göra mig ledsen och fyra från kompisar som trodde att de var snälla genom att påpeka det så jag kunde täcka över eller klämma. (Kära vänner jag har en spegel hemma och det är inte det att jag inte vet om det, utan jag går liksom runt och tänker ''hoppas det inte syns hoppas det inte syns'') När jag kommer hem efter en dag som var förskräcklig på många sätt; Mamma; ''Men vad har du i pannan!'' Jag; ''ÅHH VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT FÅ HÖRA HUR JAG SER UT HELATIDEN'' Mamma; ''Förlåt... men kom så får jag klämma den åt dig'' Två timmar senare; Lillebror; ''Vad har du gjort i pannan? Du har en röd prick där!'' Jag: ''MEN SLUTA'' Pappa (som alltid tar mina bröders parti och speciellt när mamma inte är hemma Jag: ''Jag bara fattar inte att det kan vara så himla intressant att berätta för alla andra hur de ser ut helatiden?'' Pappa: ''Aha men det är väl inte vårat fel här?'' Jag: ''Nä okej förlåt jag är bara ledsen för jag har fått massa kommentarer om det idag.'' Pappa: ''Men det är väl inte så konstigt om man undrar? Om någon går runt med blåa streck i ansiktet så...'' Jag: ''Fast nu var det inte blåa streck utan det var en FINNE och det är inte SÅ HIMLA KONSTIGT.'' Pappa: ''Nä okej... men det normala är ju att täcka över det ordentligt så behöver man inte höra kommentarer!!'' Tack så himla mycket. Det var nog sista gången jag gick osminkad någonsin. 7 okt, 2013 18:51 |
|
Ginny00
Elev |
B is for bad.
True Spencer, True. I'm freaking worthless. Ja, det är högre krav nu, men C är ändå långt ifrån tillräckligt bra. Långt ifrån. Min bästis fick ett E och var sjukt mycket nöjdare än jag. 7 okt, 2013 18:58 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag tycker du var jättemodig som gick utan smink, de som kommenterade din finne var bara dumma. Ingen annan har rätt att påpeka ditt utseende på ett negativt sätt. Och jag tycker din pappa har helt fel, det är inte alls normalt att "täcka över ordentligt så man slipper kommentaren". Eller det kanske ses som normalt, men det borde inte vara normalt, det normalt borde vara man går som man vill, sminkad eller osminkad och andra ger fan i att kommentera varenda jävla liten fläck man har. Jag hoppas verkligen att du går utan smink fler gånger och att folk slutar kommentera så på ditt utseende! Idag ''tog jag modet till mig'' och gick till skolan helt osminkad trots den där finnen i pannan. Läste nämligen en artikel här (http://www.veckorevyn.com/Sizehero/Tre-VR-lasare-berattar-Vi-brot-mot-skonhetsnormen) häromdan om hon som slutade sminka sig helt (efter att ha gått runt med ett skal på ansiktet) och fick positiva reaktioner och började tänka ''man tror själv att det är stor skillnad men det är det inte'' osv... Omg BIG DEAL nej men det kändes stort för jag har så sjuka komplex över finnar, ögonbryn och mörka ringar under ögonen, jag klarar inte av att sitta och prata med någon som sitter bredvid mig och kolla på varandra för det känns som om det syns så mycket och jag klarar inte av att någon kollar på mig för nära och för länge... Hursomhelst, fick bara sex kommentarer om min lilla blemma, två från elaka killar som bara vill göra mig ledsen och fyra från kompisar som trodde att de var snälla genom att påpeka det så jag kunde täcka över eller klämma. (Kära vänner jag har en spegel hemma och det är inte det att jag inte vet om det, utan jag går liksom runt och tänker ''hoppas det inte syns hoppas det inte syns'') När jag kommer hem efter en dag som var förskräcklig på många sätt; Mamma; ''Men vad har du i pannan!'' Jag; ''ÅHH VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT FÅ HÖRA HUR JAG SER UT HELATIDEN'' Mamma; ''Förlåt... men kom så får jag klämma den åt dig'' Två timmar senare; Lillebror; ''Vad har du gjort i pannan? Du har en röd prick där!'' Jag: ''MEN SLUTA'' Pappa (som alltid tar mina bröders parti och speciellt när mamma inte är hemma Jag: ''Jag bara fattar inte att det kan vara så himla intressant att berätta för alla andra hur de ser ut helatiden?'' Pappa: ''Aha men det är väl inte vårat fel här?'' Jag: ''Nä okej förlåt jag är bara ledsen för jag har fått massa kommentarer om det idag.'' Pappa: ''Men det är väl inte så konstigt om man undrar? Om någon går runt med blåa streck i ansiktet så...'' Jag: ''Fast nu var det inte blåa streck utan det var en FINNE och det är inte SÅ HIMLA KONSTIGT.'' Pappa: ''Nä okej... men det normala är ju att täcka över det ordentligt så behöver man inte höra kommentarer!!'' Tack så himla mycket. Det var nog sista gången jag gick osminkad någonsin.
7 okt, 2013 18:59 |
|
Elma00
Elev |
en tjej i 9:an stora syster har tagit livet av sig. känner henne inte. Vet inte ens vem det är. men fy fan vilken ångest jag har över det. Tänk om det vore jag som försvann och sedan hittades i ett dike? Fy fan. Orkar inte med det. Hon var 17 år. 17 jävla år. Hon hade hela livet framför sig. Och så sitter jag här, med mina jävla rakblad och önskar att det vore jag istället för henne.
7 okt, 2013 20:33 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen