Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1132 1133 1134 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Det är utmattande att vara andras berg

3 okt, 2013 16:11

Borttagen

Avatar


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata3.whicdn.com%2Fimages%2F80207474%2Flarge.jpg

3 okt, 2013 16:58

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Förlåt vattenkokare för att att jag tvingar dig att värma på samma vatten tre, fyra gånger bara för att jag är för lat för att hämta det så snart det är uppvärmt.

:O

typ min enda ångest nu.

pch att jag knappt har en vecka på mig att hinna med allt som måste hinnas med innan Jaaaaaapaaaan!

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

3 okt, 2013 17:01

Gellert Luna Dumbledore
Elev

Avatar

+1


"jag är feminist"
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Fbc665773cf2f2fbaaec542ca46410234%2Ftumblr_inline_mnku9nADZe1qz4rgp.gif

3 okt, 2013 17:22

Borttagen

Avatar


Mitt psyke orkar inte mer...
Finns det en stänga av-knapp här någonstans?

3 okt, 2013 17:33

carro78
Elev

Avatar


Jag hade en min första riktiga panik attack idag...
Jag fick även veta att jag troligtvis har prestations ångest och OCD.....

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2F11l7iah.gif

3 okt, 2013 17:47

Borttagen

Avatar



+ Har äntligen fått ångestdämpande utskrivet.

- Måste göra en gyn-undersökning och jag dör inombords när jag tänker på det. O.o

4 okt, 2013 11:17

Borttagen

Avatar


Skrivet av carro78:
Jag hade en min första riktiga panik attack idag...
Jag fick även veta att jag troligtvis har prestations ångest och OCD.....


Vet precis hur det känns, jag blev diagnotiserad med Dystymi (neurotisk depression) och paniksyndrom... först tyckte jag det var jobbigt och otroligt irriterande att de skulle till att sätta en etikett på mig, lägga mig i ett fack eller vad man ska säga. Vad blir bättre av att de säger till mig att jag har en störning? Blä... men sen kändes det bättre, då vet jag att det inte bara är jag utan att jag kan bli ''frisk'' eller vad man ska säga... att jag inte bara är en otroligt otacksam person som är ledsen utan anledning utan att det faktiskt finns en anledning till att jag mår som jag mår... tycker också det är skönt i vissa sammanhang, mina kompisar förstod inte att jag mådde dåligt ett tag, det är svårt att bara förklara att man mår dåligt eftersom man inte alltid har en direkt orsak, det är lättare om man bara kan säga att det bror på Dystymi eller vad det nu är som stämmer in på andra... det kan dessutom bli lättare för andra att förstå, tro det eller ej. Om man bara är ledsen utan att jorden gått under får man lätt etiketten ''Gnällspik''... Dessutom är det skönt att veta att det inte är en ''del'' av mig eller vad man ska säga. Jag är inte störd. Jag har en störning som heter Dystymi och den kan jag bli av med.

Ha tro och uggla om du vill!! ♥

4 okt, 2013 14:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av Siriusis:
Blev jävligt irriterad idag. Jag satt med några tjejer (som jag egentligen föraktat) vid lunchen idag. De började prata om den "nya" tjejen Kristina igen. Allt skit de har sagt om henne! De sa först att de skulle ge henne en chans, men gjorde dom det? Nej! Det gjorde dom inte! När dom hade börjat prata om henne så orkade jag inte med det längre. Jag sa "jag tror att jag byter plats" surt och bytte dit mina riktiga vänner satt.
Efter några sekunder gick jag tillbaka till de andra och morrade "Om ni nu vill prata skit om Kristina; väggarna har öron, det finns folk som hör och kan berätta för Kristina.". En av tjejerna frågade varför jag flyttade. Jag sa som det var
"Ni pratade bakom Kristinas rygg; det vill jag inte vara delaktig av." och gick.
Jag kommer beskydda Kristina med näbbar och klor. Hon är schyst.
She is in my pack now :3


Bra gjort tycker jag! *Klistrar fast en digital guldstjärna i din panna* Det finns för lite människor som du...

4 okt, 2013 18:44

Siriusis
Elev

Avatar


NTonks ; tack ^^

--------

Ville bara skriva ut lite av min historia, orkar inte bära på den inom mig mer. Måste få ut den ur hjärnan innan jag riktigt kan gå vidare...
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag föddes den tredje mars 2001, trevligt att veta hmm? Jag växte upp i en tätort en bit utanför Kristianstad. I 3-4 år var allt bra, men när jag var runt 5 blev allt som fan. Min syrra började må dåligt och tog ut det på mig. Hon skyllde allt på mig och började säga att jag var fet, ful och gjorde så att jag inte kände mig välkommen längre. När jag var runt 5 år blev jag deprimerad. Woop e doo, tänk dig detta. En femåring som blir deprimerad på grund av sitt eget syskon. Allt var som vanligt antar jag. Min syster mer eller mindre hatade mig.
När jag var yngre träffade jag två tjejer som var mina bästa vänner. Jag träffade den ena tjejen för några år sedan igen. Under åren blev jag "mobbad", men jag kommer aldrig riktigt se det som mobbning. Jag kände mig aldrig välkommen och jag blev snabbt orolig över mitt utseende. Min syrra var den där "perfekta" som fick det bästa utav mamma och pappa medans jag fick allt det dåliga. År 2012 var slutet på det hemska, mobbningen tog slut, jag fick vänner och min syster blev en trevlig människa (faktiskt; det hände runt 2009/2010 att hon blev trevlig). Men under 2012 var det också att mina föräldrar skildes. Pappa var otrogen.
Men jag lyckades ta mig ur min depression med hjälp av mina vänner (både riktiga och internetvänner). Den stora hjälpen var från en tjej som heter Hanna, och för det är jag evigt tacksam. Mina tankar att jag inte är bra nog finns fortfarande kvar. Alla mina tankar som jag hade när jag var yngre är fortfarande kvar. De ärren kommer nog aldrig försvinna.
Jag tänkte många gånger på självmord, jag hade även plockat upp en kniv flera gånger och höll den mot hjärtat... men som tur är gjorde jag aldrig det.
Jag skar mig inte och jag gjorde inte självmord.
Jag skulle inte klarat det. Jag hade mina hoppfulla tankar att framtiden skulle bli bättre som gjorde det...
Antar att ödet inte ville att jag skulle dö just då..



FÖRRESTEN (VIKTIGT! )
Tro inte på allt säger om dig, du är värd mer än du tror. Om du tror att allt är hopplöst så ska du bara tänka på dom bra sakerna i ditt liv!
Om du tror att ingen bryr sig så läs detta tills du får det in i din skalle; FOLK BRYR SIG. JAG BRYR MIG OCH SKADAR NI ER SJÄLVA ELLER BEGÅR SJÄLVMORD SÅ KOMMER JAG BLI SÅ JÄVLA ARGA PÅ ER. Jag kommer bli arg och ledsen. Ni förstår inte hur mycket ni alla betyder för mig och jag vill inte att någon av er ska skada er! Jag finns där för er, alltid. Bara skicka en uggla så finns jag där, ok?
Hoppas allt blir bättre.
Jag hoppas att ni förstår hur mycket ni är värda för personerna omkring er, speciellt för mig.
Älskar er, tänk på det.

Hai

4 okt, 2013 19:47

1 2 3 ... 1132 1133 1134 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.