Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1130 1131 1132 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av themarauder:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av themarauder:
Skrivet av Frivolt:
Blir mörkrädd för denna värld, vart är den påväg egentligen....Tycker inte om det här! inte nånstans. Inte ens lite....

Och snart vågar man väl inte gå ut längre heller här hemma, då en person ofredat flera tjejer i ett visst område här i stan och nu har en tjej blivit våldtagen i samma område.....Och jag bor jättenära där allt detta hänt!

Ja, jag är rädd D:

Usch!! =(

jag skulle gå hem mitt i natten igår (klockan var väl runt 3:00), och jag var så j-vla rädd. Gick en man bakom mig hela tiden, och jag kände hur mitt hjärta bara skenade iväg. Att det ens ska behöva vara så. Att man är så rädd, och inte vågar lita på människor.


Men snacka om D:

Jag förstår dig! Det är fan så jäkla läskigt alltså! jag förstår inte varför man ska behöva vara rätt lixom Att det ska behöva hända sånna där saker...Och så läser man om tjejer som blivit våldtagna och de som dömt har dömt helt åt helvette så man blir ju bara mer illamående av det.....

Helt sjukt.. ;S

Och det är så konstigt, för det känns som att våldtäckter är ganska "vanligt" runt om i Sverige. Och man undrar då, hur många sjuka personer det egentligen finns som faktiskt våldtar.

Jag ska aldrig mer gå ensam hem mitt i natten. Det var inte värt det, trots att jag kom hem hel och allt. Det var så obehagligt att vara så rädd.


Jaa D:

ja, men faktiskt! Känns sjukt vanligt lixom och det är riktigt skrämmande! Jaa...alltså det finns MÅNGA sjuka i detta land...huvvvaligen!

Inte jag heller, aldrig! Kommer hädanefter alltid följa med någon eller ta bussen! Hur nära det än är!
och det läskiga är att jag många gånger gått hem ensam just genom det område där det där jag skrev om innan hände, och det känns ännu mer jobbigt....
Bleh!

29 sep, 2013 20:57

Fröken Operfekt
Elev

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av themarauder:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av themarauder:
Skrivet av Frivolt:
Blir mörkrädd för denna värld, vart är den påväg egentligen....Tycker inte om det här! inte nånstans. Inte ens lite....

Och snart vågar man väl inte gå ut längre heller här hemma, då en person ofredat flera tjejer i ett visst område här i stan och nu har en tjej blivit våldtagen i samma område.....Och jag bor jättenära där allt detta hänt!

Ja, jag är rädd D:

Usch!! =(

jag skulle gå hem mitt i natten igår (klockan var väl runt 3:00), och jag var så j-vla rädd. Gick en man bakom mig hela tiden, och jag kände hur mitt hjärta bara skenade iväg. Att det ens ska behöva vara så. Att man är så rädd, och inte vågar lita på människor.


Men snacka om D:

Jag förstår dig! Det är fan så jäkla läskigt alltså! jag förstår inte varför man ska behöva vara rätt lixom Att det ska behöva hända sånna där saker...Och så läser man om tjejer som blivit våldtagna och de som dömt har dömt helt åt helvette så man blir ju bara mer illamående av det.....

Helt sjukt.. ;S

Och det är så konstigt, för det känns som att våldtäckter är ganska "vanligt" runt om i Sverige. Och man undrar då, hur många sjuka personer det egentligen finns som faktiskt våldtar.

Jag ska aldrig mer gå ensam hem mitt i natten. Det var inte värt det, trots att jag kom hem hel och allt. Det var så obehagligt att vara så rädd.


Jaa D:

ja, men faktiskt! Känns sjukt vanligt lixom och det är riktigt skrämmande! Jaa...alltså det finns MÅNGA sjuka i detta land...huvvvaligen!

Inte jag heller, aldrig! Kommer hädanefter alltid följa med någon eller ta bussen! Hur nära det än är!
och det läskiga är att jag många gånger gått hem ensam just genom det område där det där jag skrev om innan hände, och det känns ännu mer jobbigt....
Bleh!


PRATA STÄNDIGT I TELEFON MED NÅGON
Det hjälper sjukt mycket!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2Fqaxqrph%2FbLdm0y83e%2Feverybody-do-the-tardis-dance.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimg3.wikia.nocookie.net%2F__cb20130401001142%2Fdegrassi%2Fimages%2F0%2F03%2FNew-girl-jess-zooey-quotes-40.gif

29 sep, 2013 21:07

themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av themarauder:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av themarauder:
Skrivet av Frivolt:
Blir mörkrädd för denna värld, vart är den påväg egentligen....Tycker inte om det här! inte nånstans. Inte ens lite....

Och snart vågar man väl inte gå ut längre heller här hemma, då en person ofredat flera tjejer i ett visst område här i stan och nu har en tjej blivit våldtagen i samma område.....Och jag bor jättenära där allt detta hänt!

Ja, jag är rädd D:

Usch!! =(

jag skulle gå hem mitt i natten igår (klockan var väl runt 3:00), och jag var så j-vla rädd. Gick en man bakom mig hela tiden, och jag kände hur mitt hjärta bara skenade iväg. Att det ens ska behöva vara så. Att man är så rädd, och inte vågar lita på människor.


Men snacka om D:

Jag förstår dig! Det är fan så jäkla läskigt alltså! jag förstår inte varför man ska behöva vara rätt lixom Att det ska behöva hända sånna där saker...Och så läser man om tjejer som blivit våldtagna och de som dömt har dömt helt åt helvette så man blir ju bara mer illamående av det.....

Helt sjukt.. ;S

Och det är så konstigt, för det känns som att våldtäckter är ganska "vanligt" runt om i Sverige. Och man undrar då, hur många sjuka personer det egentligen finns som faktiskt våldtar.

Jag ska aldrig mer gå ensam hem mitt i natten. Det var inte värt det, trots att jag kom hem hel och allt. Det var så obehagligt att vara så rädd.


Jaa D:

ja, men faktiskt! Känns sjukt vanligt lixom och det är riktigt skrämmande! Jaa...alltså det finns MÅNGA sjuka i detta land...huvvvaligen!

Inte jag heller, aldrig! Kommer hädanefter alltid följa med någon eller ta bussen! Hur nära det än är!
och det läskiga är att jag många gånger gått hem ensam just genom det område där det där jag skrev om innan hände, och det känns ännu mer jobbigt....
Bleh!


Det gör mig nästan lite ledsen att tänka på det.
Åh, gud. Gå aldrig ensam!!

Spoiler:
Tryck här för att visa!Har du sett den facebookgruppen "nej tack till människor i sverige"? Tycker den är riktigt klockren. T.ex. "Hur hade Sverige sett ut utan människor tror ni? Själv tror vi att brottsligheten hade sjunkit med 100%."
Man försöker ju skylla allt på "raser" och liknande. Bort med alla utlänningar från Sverige etc (som om det magiskt skulle lösa alla våra problem etc.). Men ja - vi är alla människor. Om de ska ut - borde ju alla ut.
Lite OT, men du kanske redan har hört talas om den? =)


Fröken Operfekt: Det gör jag nästan alltid! Känns mycket tryggare, verkligen. Ibland har jag t.om. låtsas om min telefon har varit död!

=) - just like themarauder

29 sep, 2013 21:10

Hermione_356
Elev

Avatar


nu ska jag kolla på film

29 sep, 2013 21:25

Frivolt
Elev

Avatar


themarauder : Jaa, mig med D: Man blir mörkrädd lixom...
Nepp, inte igen : P

Oh, den gruppen har jag inte sett faktiskt! Ja, alltså de har ju helt rätt lixom. Alla eller inga, väldigt logiskt!

29 sep, 2013 21:26

themarauder
Lärare

Avatar


Frivolt: Man tycker att de som har lite makt borde tänka till kring det här med transport om nätterna. Taxi är ju så fruktansvärt dyrt att man ibland inte heller har mycket mer val än att gå vägen hem.

=) - just like themarauder

29 sep, 2013 21:28

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av themarauder:
Frivolt: Man tycker att de som har lite makt borde tänka till kring det här med transport om nätterna. Taxi är ju så fruktansvärt dyrt att man ibland inte heller har mycket mer val än att gå vägen hem.


Ja, MEN PRECIS!! Lixom, om det skulle va billigare o ta sig hem med typ buss, taxi watever så kanske det kunde bli lite bättre iaf, för då skulle folk slippa GÅ hem D:

Men så långt verkar de inte tänka....

29 sep, 2013 21:32

themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av themarauder:
Frivolt: Man tycker att de som har lite makt borde tänka till kring det här med transport om nätterna. Taxi är ju så fruktansvärt dyrt att man ibland inte heller har mycket mer val än att gå vägen hem.


Ja, MEN PRECIS!! Lixom, om det skulle va billigare o ta sig hem med typ buss, taxi watever så kanske det kunde bli lite bättre iaf, för då skulle folk slippa GÅ hem D:

Men så långt verkar de inte tänka....

Precis!! Det räcker inte att bara låsa in dem (om de ens gör det), utan fler åtgärder måste ju tas.

=) - just like themarauder

29 sep, 2013 21:35

Borttagen

Avatar


Ibland vill jag vara en snigel.
Krypa in i mitt skal och inte komma ut förrän jag själv vill.
Idag vill jag vara en snigel.

29 sep, 2013 22:11

Frivolt
Elev

Avatar


themarauder : Precis! Vissa kan ju vara inspärrade halva livet och ändå komma ut och göra samma sak igen, för att de inte lärt sig ett skit!
Så ja, då måste man ta till andra åtgärder!

29 sep, 2013 22:13

1 2 3 ... 1130 1131 1132 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.