Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hapo
Elev |
Skrivet av stellaa: okej nu har jag cuts på höften, fingrarna, underarmen och min ena vrist. dehär bärjar gå helt överstyr. och jag ska till Cypern (aka solsemester) på fredag OCH JAG VILL INTE ATT NÅN I MIN FAMILJ SKA SE. varför fortsätter jag då? på en söndakväll? för att jag är helt dum i huvudet. ser dom vet jag inte vart jag ska ta vägen, får dölja så gott det går och hoppas på det bästa. Varför skär du dig? Jag antar att det är för att du kanske inte mår så bra, och då kanske det är bra att dina föräldrar vet? ♥ 25 sep, 2013 19:04 |
|
Ginny00
Elev |
Fick nästan en panikattack när jag orienterade i måndags. Jävla prestationsångest, när du nästan utlöper i panikattacker vet jag inte vad jag ska göra längre.
25 sep, 2013 19:06 |
|
Dramione99
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! 25 sep, 2013 19:58 |
|
Siriusis
Elev |
"jag har inget problem att berätta min historia."
Oh störta lögnen jag har sagt.... Visst, vissa delar går bra men... nej.. usch. Ville bara visa mig stark D: Hai 25 sep, 2013 20:14 |
|
Tyra
Elev |
Jag ska till STOCKHOLM!!!
25 sep, 2013 20:16 |
|
stellaa
Elev |
Skrivet av Hapo: Skrivet av stellaa: okej nu har jag cuts på höften, fingrarna, underarmen och min ena vrist. dehär bärjar gå helt överstyr. och jag ska till Cypern (aka solsemester) på fredag OCH JAG VILL INTE ATT NÅN I MIN FAMILJ SKA SE. varför fortsätter jag då? på en söndakväll? för att jag är helt dum i huvudet. ser dom vet jag inte vart jag ska ta vägen, får dölja så gott det går och hoppas på det bästa. Varför skär du dig? Jag antar att det är för att du kanske inte mår så bra, och då kanske det är bra att dina föräldrar vet? ♥ Vill inte att dom ska få veta nåt. Har sjukt svårt att prata med dom om typ... allt ![]() 25 sep, 2013 20:17 |
|
madler
Elev |
Jag har inte skärt mig på 2 veckor jag är sjukt stolt.
Alla klarar det bara man hittar en orsak varför man vill sluta. Folk pratar om att man behöver viljan men det är en anledning som krävs för att sluta med ett beroende. ![]()
25 sep, 2013 21:10 |
|
Siriusis
Elev |
Jag pratade med en av mina vänner idag om depression. Det hjälpte faktiskt att få prata ut om det.
Hai 25 sep, 2013 21:30 |
|
Elma00
Elev |
Vet inte vad som är felet. "Sometimes I wish I had an easy answer för why Im depressed. That my father beats me. Or I was sexually abused. But my problems are less dramatic then that" (ifrån filmen "Its kinda funny story", rekommenderas verkligen). Jag har ingen anledning att vara deprimerad. de problem jag har kom på grund av att jag blev deprimerad. vet inte längre. vet för fan ingenting längre.
Vad är depression för någonting, egentligen? Varför lider människor ibland av depression? Vad är det för någonting som gör att depressionen väcks i en människa? hur kommer det sig att vi, de drabbade av depressionen, blir förstörde av den här sjukdomen? Varför kan vi inte få leve ett lyckligt liv tillsammans med de andra lyckliga människorna? Förtjänar vi det? Kanske är det bara så att någon, eller något, finns där ute och gör att vi inte blir straffade för någonting vi kanske inte ens gjort, eller som vi gjort i vårat förra liv. Tänk om jag blir tvungen att lida a den här depressionen för att jag i mitt förra liv led av depression? eller för satt jag utsätta någon för något så att de började lida av depressionen. Då är det rätt åt mig, eller? Tänk om jag lider av depression på grund av att mina förfäder, ändå tillbaka till ap-stadiet, gjorde någonting och därför valde någon, eller något, att straffa alla som fick leve som den "nya" person/apan. Eller tänk om Hitler, eller Napoleon eller någon sådan person, var jag i mitt förra liv. Tänk om det är därför jag straffas med depressionen? Tänk om jag i mitt förra liv dödade 6 miljoner (eller hur det nu var) judar? Tänk om jag har dödat någon i mitt förra liv? Då är det väl rätt åt mig att jag lider av depression? jag borde kanske inte förtjäna att leva? Tänk om min själv har varit i en mördare? då är min själv nersmutsad för evigt. Tänk om personen som kommer leve med min själ börjar lida av depressionen? Finns det inte något sätt att få min själ att inte lämna kropp? Förmodligen inte. Nåja, tänk positivt. Tänk om din själ var någon cool människa, som du avgudar. Typ Bon Scott? Eller Freddie Mercury? Livet är förvirrande. Kanske har jag inte levt några tidigare liv. Kanske att jag bara... kommer dö efter döden. Kanske är det lika bra? Jag önskar att jag vore vacker. Jag önskar att jag såg ut som Holland Roden. Hon är vacker. Nej. Jag önskar inte att jag såg ut som henne. Jag önskar att jag aldrig blev född. Om jag dör nu, skulle någon kanske sakna mig. Om jag aldrig skulle ha blivit född, skulle ingen kunna sakna mig precis. Hur kan man sakna någon som aldrig blivit född?
25 sep, 2013 22:01 |
|
EmahS
Elev |
Här kommer ett litet skriva av sig inlägg fast bra.
Har spenderat hela kvällen inne hos en klasskompis, käkat Oreos med mjölk och sett typ 3 avsnitt Doctor Who och pratat om hur nära vi alla är varandra redan här. Idag är det exakt en månad sedan de flesta av oss flyttade ut på ön, och allt känns så sjukt bra? Har aldrig en tråkig stund, och man känner sig så bekväm med alla. Interna skämt, kramar och sånt är vardag. Och om mindre än 3 månader splittras vi. "Irländarna" slutar och åker hem, "Barcelona" tar lov precis som oss för att sen flytta till Barcelona samtidigt som vi flyttar till Brighton. Har aldrig haft sån här kontakt med folk så snabbt. Lucia i år kommer bli en sorgens dag. När vi ska flytta från underbara Visingsö.
25 sep, 2013 22:10 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen