Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Det känns som att jag är fast i natten, fy.. orkar knappt gå upp om dagarna längre. Nu sitter man här igen.. Btw, vill någon ha en pygmepuff? 15 sep, 2013 23:37 |
|
ChoChang
Elev |
Varför kan du inte bara säga som det är? Sanningen är bättre att få slängd i ansiktet, både när den är bra och dålig. Och just nu vill jag veta vad du vill.
Det är en dag imorgon också... 15 sep, 2013 23:41 |
|
Borttagen
|
Jag vet inte vad jag skulle göra utan musik. Blir glad av musik, om jag har blivit sårad eller ledsen, av någon anledning, vilket jag blir ca. varje dag numera.
16 sep, 2013 07:51 |
|
Borttagen
|
Varför kan folk inte bara ha lite självdistans? Suck. Livet blir så tråkigt med sådana människor.
16 sep, 2013 16:11 |
|
Isse99
Elev |
Tänkte klaga lite nu då.
Min näsa är helt igentäppt och jag låter som Darth Vader just nu. Jag nyser seriöst hela tiden och jag tror att jag har snor uppe i hjärnan. -_- skriver ord som mord i handen 17 sep, 2013 09:59 |
|
Frivolt
Elev |
Jag brukar i stort sett aldrig sminka mig. När jag väl gör det är det när jag ska på fest, ut på krogen eller vid andra speciella tillställningar.
Den stora anledningen till att jag inte gör det annars är för att jag är för lat för att sminka mig varje dag, och för att jag känner att jag är för dålig på att sminka mig! Men nu har jag verkligen börjat fundera på om jag ska börja sminka mig vardagligt också. Jag tycker att jag blir så himla mycket finare när jag har smink och jag blir så avundsjuk på alla andra som har smink och som ser så himla vackra och snygga ut i det. Jag vill också vara sådär vacker! Ska jag? Okej, är väl ingen big deal egentligen men samtidigt så känns det så för mig Då måste jag lixom gå in för det och göra det varje dag, men där sätter min lathet ofta stopp Baah! Vetintevadjagskagörameddettailandsproblem -.- x( 17 sep, 2013 12:20 |
|
JosefinFini
Elev |
Frivolt: Varför måste du göra det varje dag? Jag har börjat använda smink lite då och då. De morgnar jag hinner, orkar och känner för det sminkar jag mig. Andra morgnar struntar jag i det! Just nu funkar det jättebra för mig att ha det så, och jag hoppas att det ska fortsätta göra det. Förut kände jag att jag inte vågade ha smink, kände mig bara obekväm. Och det verkar så jobbigt för folk som är så vana att sminka sig varje dag att de känner att de skäms utan smink. Så jag tycker personligen att det är jättebra att kunna sminka sig bara då och då. Varför skulle inte det funka för dig? c:
![]()
17 sep, 2013 14:51 |
|
cirklar
Elev |
Frivolt: Att sluta sminka mig till vardags var nog ett av de bästa besluten jag har gjort. Jag sminkade mig varje dag i nästan tre år. Jag kunde inte gå ut utan att sminka mig. Nej, jag ville inte ens visa mig utanför dörren utan smink på. Jag var jätterädd för att folk skulle se mig utan smink på. När jag tänker på det nu så verkar det ganska fånigt.
Så när jag och min familj åkte till New York förra året bestämde jag mig för att strunta i att ta med mig smink. Jag tyckte att det var otroligt skönt att inte behöva oroa mig för att maskaran skulle klumpa sig och kajalen skulle börja rinna. Dessutom kunde jag gnugga mig i ögonen utan att smeta ut något. Då bestämde jag mig för att sluta använda smink. Jag har aldrig heller sett mig själv som vacker, varken med eller utan smink, så det spelar väl ingen roll. (Ett plus var ju också att jag kunde sova längre på morgnarna.) Visst, ibland kan jag fortfarande känna att jag inte är lika vacker som de andra som har smink (gah, skönhetsideal). Men jag orkar helt enkelt inte lägga så stor energi på det längre, för jag har andra problem som jag måste ta itu med först. Nu bestämmer ju inte jag vad du ska göra, du kan ju sminka dig då och då när du känner för det, men jag ville bara dela med mig av min erfarenhet av smink och jag tror faktiskt att detta är något som jag själv också har behövt skriva av mig om.
17 sep, 2013 15:42 |
|
Borttagen
|
Jag är sjukt irriterad på min kompis nu....
17 sep, 2013 15:51 |
|
Dramione99
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! 17 sep, 2013 18:29 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen