Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1118 1119 1120 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar




Det känns som att jag är fast i natten, fy.. orkar knappt gå upp om dagarna längre. Nu sitter man här igen..


Btw, vill någon ha en pygmepuff?

15 sep, 2013 23:37

ChoChang
Elev

Avatar


Varför kan du inte bara säga som det är? Sanningen är bättre att få slängd i ansiktet, både när den är bra och dålig. Och just nu vill jag veta vad du vill.

Det är en dag imorgon också...

15 sep, 2013 23:41

Borttagen

Avatar


Jag vet inte vad jag skulle göra utan musik. Blir glad av musik, om jag har blivit sårad eller ledsen, av någon anledning, vilket jag blir ca. varje dag numera.

16 sep, 2013 07:51

Borttagen

Avatar


Varför kan folk inte bara ha lite självdistans? Suck. Livet blir så tråkigt med sådana människor.

16 sep, 2013 16:11

Isse99
Elev

Avatar


Tänkte klaga lite nu då.
Min näsa är helt igentäppt och jag låter som Darth Vader just nu. Jag nyser seriöst hela tiden och jag tror att jag har snor uppe i hjärnan. -_-

skriver ord som mord i handen

17 sep, 2013 09:59

Frivolt
Elev

Avatar


Jag brukar i stort sett aldrig sminka mig. När jag väl gör det är det när jag ska på fest, ut på krogen eller vid andra speciella tillställningar.
Den stora anledningen till att jag inte gör det annars är för att jag är för lat för att sminka mig varje dag, och för att jag känner att jag är för dålig på att sminka mig!


Men nu har jag verkligen börjat fundera på om jag ska börja sminka mig vardagligt också. Jag tycker att jag blir så himla mycket finare när jag har smink och jag blir så avundsjuk på alla andra som har smink och som ser så himla vackra och snygga ut i det.
Jag vill också vara sådär vacker!

Ska jag? Okej, är väl ingen big deal egentligen men samtidigt så känns det så för mig
Då måste jag lixom gå in för det och göra det varje dag, men där sätter min lathet ofta stopp

Baah! Vetintevadjagskagörameddettailandsproblem -.- x(

17 sep, 2013 12:20

JosefinFini
Elev

Avatar


Frivolt: Varför måste du göra det varje dag? Jag har börjat använda smink lite då och då. De morgnar jag hinner, orkar och känner för det sminkar jag mig. Andra morgnar struntar jag i det! Just nu funkar det jättebra för mig att ha det så, och jag hoppas att det ska fortsätta göra det. Förut kände jag att jag inte vågade ha smink, kände mig bara obekväm. Och det verkar så jobbigt för folk som är så vana att sminka sig varje dag att de känner att de skäms utan smink. Så jag tycker personligen att det är jättebra att kunna sminka sig bara då och då. Varför skulle inte det funka för dig? c:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F36.media.tumblr.com%2F74e8ff452b36f147008574a678e5593d%2Ftumblr_njq5qx1rCw1sw6hx6o1_540.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F41.media.tumblr.com%2F6d88b214e8a7ece63b7f8b6fb05e6600%2Ftumblr_njq5qx1rCw1sw6hx6o3_540.jpg

17 sep, 2013 14:51

cirklar
Elev

Avatar


Frivolt: Att sluta sminka mig till vardags var nog ett av de bästa besluten jag har gjort. Jag sminkade mig varje dag i nästan tre år. Jag kunde inte gå ut utan att sminka mig. Nej, jag ville inte ens visa mig utanför dörren utan smink på. Jag var jätterädd för att folk skulle se mig utan smink på. När jag tänker på det nu så verkar det ganska fånigt.
Så när jag och min familj åkte till New York förra året bestämde jag mig för att strunta i att ta med mig smink. Jag tyckte att det var otroligt skönt att inte behöva oroa mig för att maskaran skulle klumpa sig och kajalen skulle börja rinna. Dessutom kunde jag gnugga mig i ögonen utan att smeta ut något. Då bestämde jag mig för att sluta använda smink. Jag har aldrig heller sett mig själv som vacker, varken med eller utan smink, så det spelar väl ingen roll. (Ett plus var ju också att jag kunde sova längre på morgnarna.)
Visst, ibland kan jag fortfarande känna att jag inte är lika vacker som de andra som har smink (gah, skönhetsideal). Men jag orkar helt enkelt inte lägga så stor energi på det längre, för jag har andra problem som jag måste ta itu med först.

Nu bestämmer ju inte jag vad du ska göra, du kan ju sminka dig då och då när du känner för det, men jag ville bara dela med mig av min erfarenhet av smink och jag tror faktiskt att detta är något som jag själv också har behövt skriva av mig om.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fb0100b26bd166a58419c3a290891169b%2Ftumblr_ngu5c7HI2v1qmqd2io3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fc8302fbbfde5fa6a62cc8f963cabdeda%2Ftumblr_n7dvsdXrlj1r71jcqo1_400.gif

17 sep, 2013 15:42

Borttagen

Avatar


Jag är sjukt irriterad på min kompis nu....

17 sep, 2013 15:51

Dramione99
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Okej. Största problemet är väl att jag tänker för mycket. På ALLT. Överanalyserar och överreagerar och tänker för mycket igen ... Skolan har aldrig gått sämre. Jag har varit lite sjuk och inte i form. Sen har jag varit i skolan även om jag inte känt mig jättebra. Vi har inte så mycket läxor, prov och redovisningar. Vi har JÄTTEMYCKET. Jag orkar inte. Men jag måste. Jag ska ha 320p i nian och samtidigt lära mig allt vi snackar om. Jag känner mig otränad och ful. Och onormal. Jag vet att jag inte är det. Dock känner jag mig som det, vilket leder till att jag känner att allting går sämre på grund av mina tankar kring det. Jag blir arg när jag äter. Samtidigt blir jag ännu mer arg för att jag blir arg och ens tänker såna tankar om mat. Jag känner mig självisk för att jag fick reda på att en gemensam vän gillar min bästis mer av mig. Eller att han känner sig mer attraherad av henne, än av mig. Och jag gillar inte ens honom på det sättet. Jag bryr mig inte om att han inte attraheras av mig. Det jag bryr mig om att är att hon tydligen är mer tilltalande. Alltså att hon "bräckt" mig. Och jag vet att det är själviskt, det behöver ingen upplysa mig om. Jag skäms redan över att känna så. Men jag mår dåligt av det. Jag är trött på alla i min klass. Eller kanske inte. Jag vet inte. Min bästis är inte min bästis egentligen (eller jag älskar min skolbästis också såklart, och jag vet att man kan ha flera bra vänner), för den personen jag älskar mest och som förstår mig bäst bor inte alls särskilt nära mig. Och det är henne jag behöver just nu. Jag vill bara gråta. Min andra bästa vän väljer att umgås mer med min "fiende" och allt har typ kört ihop sig mellan honom och mig nu. Han säger att hon inte har någoting alls som inte jag har. Men varför väljer han ALLTID henne framför mig när han ändå måste se att jag verkligen försöker jämfört med förra året? Och min tredje bästa vän är verkligen bra. Det enda som gör det komplicerat är att han är kär i mig. Riktigt kär i mig menar jag då. Jag fick veta förra veckan och jag fick en chock. Och jag hatar det verkligen. Sedan är det ett problem att han jag ska skriva deckaren om inte svarar på mina frågor om han inte får sina jävla kakor som jag inte ens lovat honom. Och den enda person som gör mig lugn i skolan är sjuk och har varit i en vecka. Och ja, vad mer? Idag hörde jag att två personer planerar att göra nåt taskigt mot en före detta vän. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte visa att jag hört vad de sagt och inte lägga mig i heller. Men det känns som om det på ett sätt är min skyldighet ... En kille i klassen kallar mig dryg och säger att jag är en bitch när jag inte gjort honom något. Och tjejerna är supersura på mig för att jag inte vill snacka in de hos vissa personer som jag till deras frustration har en bra kontakt med, som de inte har. Och jag är rädd för att bli vuxen. Jag är rädd för att jag kommer misslyckas med mitt jobb, eller ännu värre - att jag inte kommer få nåt jobb, eller att jag kommer bo forever alone i ett herrgårdshus med en massa anställda som alla förutspår. Jag vill inte bli stor. Jag kan inte betala räkningar och jag suger på att laga mat. Jag vill inte ens fylla femton. För det kommer påminna mig om hur "efter" jag är jämfört med alla andra. I alla fall alla de jag läst om i ungdomsböcker och gud, vad håller jag på med egentligen?! ... Och så är jag rädd för att jag kommer såra någon mer inom den närmaste tiden. Han talade om för mig att han var nära att gå in i en depression pga mig. En annan förväntade sig en sak av mig som jag inte kunde ge. Det här suger. Jag känner mig så förvirrad och liten i den här världen. jag vill bort. Och de tre personer jag känner att jag behöver mest är typ de jag absolut inte kan nå fram till. Min bästis bor inte här. Person två går i annan skola och har inte pratat med mig på två år. Och jag saknar henom så himla mycket. Person tre går i min klass och jag orkar inte ens skriva av mig om den relationen för det skulle ta typ fem sidor och jag har redan skrivit alldeles för mycket. Mina problem är väl inga problem egentligen. Det är jag som tänker för mycket och gör de till problem. Jag orkar bara inte ... Om någon orkat läsa hit så ber jag om ursäkt för att jag är så patetisk!

17 sep, 2013 18:29

1 2 3 ... 1118 1119 1120 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.