When the sun rise [Sv]
Forum > Fanfiction > When the sun rise [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Amazing!!
15 okt, 2011 22:53 |
|
Salazar1
Elev |
Åzum!!!!!
Slytherin Pride 16 okt, 2011 10:25 |
|
MissFniss
Elev |
16 okt, 2011 11:26 |
|
Vendela
Elev |
superbraa
Böcker. Böcker. Böcker! 16 okt, 2011 11:27 |
|
Anapneo
Elev |
16 okt, 2011 13:12 |
|
lillalollo
Elev |
Jag fick lite tid över nu, så jag tänkte lägga in ett kapitel som jag skrev igår. Enjoy!!
__________________________________________ Kapitel 7 – Rose Weasley Droppen var när jag kom upp till sovsalen för att hämta mina skolböcker till eftermiddagen, och en stor vägg i tyg hade satts upp och delat av sovsalen. Min säng stod ensam på den ena sidan. Emma och Lizas sängar stod på andra sidan skynket. Jag ville bara skrika. Av förtvivlan och ilska. Vad hade jag egentligen gjort för fel? Varför ville Emma plötsligt hänga med Liza? Den hemska tjejen som hade många vänner i Slytherin. Usch och fy! Jag slet åt mig böckerna och rusade ner för trapporna. "Hej, Rose! Varför så bråttom?" Albus log mot mig. "Vi är inte sena riktigt än.", skrattade han. Jag drog på munnen. Vi gick tysta ner till lunchen. Albus satte sig med sina kompisar. Jag stirrade ner på min köttgryta. Jag var inte alls hungrig. Maten smakade papp, och växte i munnen för varje tugga jag tog. Varför jag? Ett ljudligt skratt hördes. Fred, Edward och Nicklas kom in i Stora Salen sida vid sida. De skrattade så mycket att alla vände sig och tittade efter dem. "Vad har ni gjort nu då?", frågade en kille ur femte årskursen med ett brett grin. "Vi har förvandlat Trollkonsthistorieklassrummet till ett enormt akvarium.", skrattade Nicklas. Skrattsalvorna ekade i salen. Timmarna gick. De blev till dagar, som blev till veckor. Hela tiden fick jag stå ut med Liza och Emmas fnittrande, flinande och viskande. Men när Slytherinkillarna började lägga sig i det hela blev det med ens värre än outhärdligt. Mycket, mycket värre. "Nämen vem har vi här? Lilla Rose.." Terry Nott flinade. Bakom honom syntes Bulstrode och Zabini. Bredvid honom stod en lång reslig kille med blont hår. Scorpius Malfoy. Men han såg inte lika högmodig ut som han brukade. Långt in i hans kolsvarta ögon kunde jag skymta något som jag aldrig sett i dem förut. Det var oro... "Vad ska du göra nu då?", frågade Nott med låtsat intresse. "Har inte du med att göra, Nott. Flytta på dig.", sa jag ilsket. Men detta fick dem bara att le på ett ännu mer överlägset sett. "Jag vet vad vi ska göra idag, i alla fall." De närmade sig hotfullt. "Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 16 okt, 2011 14:27 |
|
linnvendela
Elev |
OMD, sååå bra! Meeeer! En liten grej bara, Han heter inte Terry Nott. Det finns en kille som heter Theodor Nott och en kille som heter Terry Boot. Jag tror att du har blandat ihop dem
Jaha. 16 okt, 2011 14:29
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-16 kl. 14:31
|
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 16 okt, 2011 14:31 |
|
MissFniss
Elev |
16 okt, 2011 14:31 |
|
Salazar1
Elev |
supeeeeeeerb.!.!.!
Slytherin Pride 16 okt, 2011 14:32 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen