Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Har du upplevt magi?

Forum > Harry Potter > Har du upplevt magi?

1 2 3 ... 9 10 11
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av LaylaCatcher:
En gång, på väg till a friend, tog jag en käpp från marken och viftade medan jag sa accio, o just då flög ett löv rakt i ansiktet på mig!! Alltså jag bara måsteträna mer. Den ska man ju ta fast, inte få i facet som en bitch-lap!!

Haha xD

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

22 nov, 2011 18:43

hagrid00
Elev

Avatar


drömmar som jag drömt och upplevt någon dag senare

you are a wizard harry!

22 nov, 2011 19:01

Borttagen

Avatar


Jag har allvarligt funderat på om jag är synsk ibland. Inte för att jag skulle vilja va som Trelawney direkt.. ;/ Men, här kommer förklaringen:

Jag har många gånger drömt drömmar ( händer inte så ofta längre, men eftersom jag blir äldre, så lär jag mig ju att kontrollera min magi. ), om framtiden, alltså som händer nästa dag. Ett exempel är; När jag gick sista året på dagis ( kanske var det sexårs ) så drömde jag att min kompis hade skaffat glasögon. Jag blev jätteckockad, eftersom jag inte kände igen henne, men sa sedan att det var väldigt fint, hon passar i glasögon. Dagen efter upplevde jag just det här, och reagerade på samma sätt.

Jag har också haft déjà vu's där jag typ sett framtiden ( oftast som händer samma dag, fast några timmar senare. ), vilket är lite ironiskt eftersom "déjà vu" betyder "redan sett" på franska. I tvåan kunde jag "gissa mig till andras tankar", vilket inte är magi, men jag fick ett "nobelpris" från mina för "tankeläsning". :]] Jag tog upp just det för att jag en gång faktiskt gissade rätt på något ganska svårt ( enlig mig när jag gick i tvåan dårå. ); En man som sjöng opera spelades i klassrummet under lunchen ( våran skola är så pass liten, att vi äter i våra klassrum ). En kille vid mitt bord som inte trodde på min "tankeläsning" frågade mig vad han tänkte på. Han la armarna i kors, och kollade rakt in i mina ögon för att inte råka ge mig en ledtråd ( genom att kasta en blick på det han tänkte på, t.e.x. ). Jag lyssnade ett tag till mannen med operarösten, log och sa att han tänkte på den mannen som stog och sjöng i en mikrofon. Han blev stum för nån sekund, men sedan gav han med sig.

Han kanske ljög, men smått häftigt tyckte jag att det var endå ( jag beskrev bilden jag fått upp huvudet, och det visade sig att han hade samma. ). x)

( Tyvärr måste jag medge att jag inte upptäckt "riktig magi", men ska genast börja träna. ;'I ]

22 nov, 2011 19:23

Borttagen

Avatar


Jaa.

Jag drömmer ofta saker som händer dagen efter. En dag drömde jag att jag var Hermoinie och kramade Harry, och nästa dag kramade den kílle jag tycker om mig! Sjukt. Ibland far dörrar upp av sig själv. En gång då jag var ute och gick änsam, såg jag "dementorer". DEt är ett gäng, ett mobbar gäng! Om man skrattar kommer de och slår en i facet så man börjar gråta istället. Aja, jag hade en penna i handen och viftade med den lite grann och mumlade "Expecto Patronum" på skoj, och så dök det upp en tant bredvid mig från ingen stans (som tydligen var en av deras mamma) och skrek åt dem, ingen aning om varför. Då de fick syn på henne sprang de iväg så frot de kunde som om de vore rädda för henne! Haha, så min prontus alltså en skrikande tant med en fånig hatt :3

22 nov, 2011 19:54

kakan42
Elev

Avatar


ja jag är säker jag har klarat LUMOS en gång jag bara hoppade och skrek.....
men det vorrekul om det kom en film till

22 nov, 2011 20:14

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jaa.

Jag drömmer ofta saker som händer dagen efter. En dag drömde jag att jag var Hermoinie och kramade Harry, och nästa dag kramade den kílle jag tycker om mig! Sjukt. Ibland far dörrar upp av sig själv. En gång då jag var ute och gick änsam, såg jag "dementorer". DEt är ett gäng, ett mobbar gäng! Om man skrattar kommer de och slår en i facet så man börjar gråta istället. Aja, jag hade en penna i handen och viftade med den lite grann och mumlade "Expecto Patronum" på skoj, och så dök det upp en tant bredvid mig från ingen stans (som tydligen var en av deras mamma) och skrek åt dem, ingen aning om varför. Då de fick syn på henne sprang de iväg så frot de kunde som om de vore rädda för henne! Haha, så min prontus alltså en skrikande tant med en fånig hatt :3


Men gud x'D

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

22 nov, 2011 20:36

Ronald Weasley
Elev

Avatar


Jag tror också att jag är lite sysnk eller nåt.... I början/mitten av Oktober så sa jag "I mitten av November kommer det att snöa". Mot slutet av Oktober sa jag "Den 17 November kommer det att snöa". Och gissa vad? Den sjuttonde November snöade det! Helt sjukt! Det har hänt flera magi-relaterade saker i mitt liv, men jag orkar inte rabbla upp allt nu, jag gör det en annan gång, när jag får mer tid!

22 nov, 2011 20:53

Freja
Elev

Avatar


Förlåt, jag vet att det här är en två månader gammal tråd, men jag måste berätta.
Dagen efter julafton när vi satt och åt middag hörde vi ett konstig ljud från mitt och syrrans rum.
Jag sprang och kollade vad det var.
När jag kom in hörde jag att ljudet kom från vår splitternya dator, det var lite mysko eftersom att jag hade stäng ner alla fönster innan jag satte mig och åt.
Dessutom var den ny och borde inte krångla.
Jag kollade vad det var som spelade, och såg att det var sju (OBS, det magiska talet) youtubesidor uppe med "Harry Potter in 99 seconds", jag hade inte ens hört talas om den videon! Lite osannolikt att en helt felfri, ny dator skulle öppna sju egna fönster med min favoritbok/film!
Jag är helt säker på att både jag och min dator, som jag döpte till Ginny senare, är magiska

Everything is Dramione and nothing hurts.

21 jan, 2012 10:25

Hermione Granger!<3
Elev

Avatar


...................

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2F2u5t9x5.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F313nf5g.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2Fvy2xhv.png HERMIONE FOREVER!!!!<3<3<3<3<3<3<3

21 jan, 2012 10:27

Borttagen

Avatar


När jag har hoppats så har saken oftast slagit in. När jag har blivit arg så händer saker!

21 jan, 2012 11:20

1 2 3 ... 9 10 11

Forum > Harry Potter > Har du upplevt magi?

Du får inte svara på den här tråden.