Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hermiones Första Kärlek <3

Forum > Fanfiction > Hermiones Första Kärlek <3

1 2 3 ... 10 11 12 ... 17 18 19
Användare Inlägg
Elin Granger
Elev

Avatar


toppenbra. MER!

JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3

13 sep, 2011 18:22

Borttagen

Avatar


Oki!

DRACO:
När jag vaknade hade Blaise inte gått upp än. Det var konstigt eftersom han alltid brukade väcka mig. Jag smög fram till hans säng och lutade mig fram och skrek i hans öra:
- DET BRINNER!!!!
- VA, VART??? vrålade Blaise.
- I din säng! sa jag lungt.
- AAAAAAH!!! skrek Blaise och hoppade upp från sängen, halkade på golvet och landade med en duns på rumpan.
Jag höll på och kikna av skratt. Blaise vände sig mot sängen och märkte att det visst inte brann i hans säng. Han vände sig om igen mot mig och såg väldigt arg ut.
- Du lurade mig!! sa han argt.
- Ja, men lugna ner dig och klä på dig istället, sa jag.

HERMIONE:
Jag vaknade alldeles kallsvettig. Jag satte mig upp och såg att Pansy tittade oroligt på mig.
- Mår du bra? undrade hon.
- Ja då, jag hade bara en mardröm, svarade jag.
- Vill du prata om det?
- Nej, sa jag tomt.
Vi klädde på oss och gick ut till sällskapsrummet och satte oss i fåtöljerna. Jag stirrade tomt framför mig igen. Jag kände Pansys blick bränna i ryggen. Dörren till killarnas sovrum flög upp och en arg Blaise och en skrattande Draco kom ut.
- Vad är det Blaise? frågade Pansy.
Blaise svarade inte så Draco sa istället:
- Jag lurade honom att det brann i hans säng och sedan halkade han!!
- Ååh stackars dig Blaise! sa Pansy tröstande.
Hon slog armarna om honom och kysste honom. Draco gjorde samma sak med mig.
- Vad söt du är! sa Draco efter kyssen.
- Vad snygg du är! sa jag och vi kysstes igen.
Vi gick ner till Stora Salen för att äta frukost. Utanför stötte vi på Potter och Weasley tvillingarna. Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken och vi skyndade oss förbi. Vi satte oss vid Slytherinbordet och började äta. När vi ätit färdigt kollade vi vilka lektioner vi hade. Då kom jag ihåg vad Dumbledore hade sagt till mig.
- Vi behöver inte gå på några lektioner!
Draco, Blaise och Pansy stirrade på mig.
- Dumbledore sa att om jag inte kände mig riktigt bra efter det som... hänt så behövde vi inte gå på lektionerna.
De var forfarande helt stumma när vi gick ner till fängelsehålorna för att spela lite trollkarlsschack. Pansy och Blaise satt i ett hörn och spelade medans jag och Draco satt och tittade på. Jag satt i Dracos knä och han höll om mig bakifrån. Jag vände mig om och såg in i hans gråa ögon.
- Du ser olycklig ut, sa han och kysste mig.
- Du vet varför, sa jag.


oki hinner inte skriva mer hoppas det vart bra!!!

13 sep, 2011 18:45

Elin Granger
Elev

Avatar


"Det var superbra" sa jag till Hermione Granger2!

JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3

14 sep, 2011 17:06

Borttagen

Avatar


hehe tack!!! det kanske kommer mer idag vet inte!!♥

15 sep, 2011 07:10

Hippogriffen Lisa
Elev

Avatar


Bra!

Ett ff-Tips:"En mugglar-älskande Slytherinares dagbok" is awsome!!!!

15 sep, 2011 07:25

Borttagen

Avatar


Jag tror att jag måste sticka till skolan nu!!! eller jag ska till bussen som ska ta mig till stan o sen måste jag byta buss på stan så att jag kommer till stan!!! ses på mugglis efter skolan allihop!!!♥

15 sep, 2011 07:27

Elin Granger
Elev

Avatar


ja ses!

JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3

15 sep, 2011 16:38

Borttagen

Avatar


Nu kommer det lite mer!!

DRACO:
Hermione satt i mitt knä. Jag höll om henne och hon vände sig om. När hon tittade på mig såg jag hur olycklig hon var.
- Du ser olycklig ut! sa jag och kysste henne mjukt.
- Du vet varför, sa hon.
- Ja just det, sa jag men jag sa inget mer eftersom det bara skulle få henne att må ännu sämre.
Jag kysste henne igen och hon försökte le men lyckades inte. Vi satt där ganska länge. När Blaise och Pansy hade spelat färdigt såg jag att Hermione sov djupt. Jag lyfte upp henne och bar henne till deras sovsal och lade Hermione i hennes säng. Sedan satte jag mig på sängkanten och smekte henne över håret. Jag brydde mig inte om att jag inte fick vara i tjejernas sovsal, de andra hade ju inte slutat sina lektioner. Jag tänkte sitta där tills hon vaknade men jag slumrade visst till.

HERMIONE:
När jag vaknade låg jag i min egen säng och Draco låg bredvid mig. Jag kollade på klockan och såg att den var fem på kvällen. Jag skakade liv i Draco och han satte sig käpprak upp.
- Vart är jag? frågade han.
- I min och Pansys sovsal och klockan är fem så vi måste nog gå ner till Stora Salen! svarade jag.

Oki jag kan inte skriva mer nu det får bli nån annan dag!!!! Mer??

17 sep, 2011 16:32

Elin Granger
Elev

Avatar


MER! Toppenbra. Men det måste hända något!

JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3

17 sep, 2011 18:12

Borttagen

Avatar


Jadå håller på och försöker komma på vad som ska hända!!!!

18 sep, 2011 06:39

1 2 3 ... 10 11 12 ... 17 18 19

Forum > Fanfiction > Hermiones Första Kärlek <3

Du får inte svara på den här tråden.