Lunas Förälskelse [SV]
Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lily Evans
Elev |
Unik kombination x)
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 10 aug, 2011 14:43 |
|
moii
Elev |
Lily Evans Jag vet >8D Mina favortier
Men nu kommer lite mer ^^ ______________________________________________ Kapitel 13 Luna och Draco gick runt i slottet, det var försent för att gå ut. Dom pratade om allt och inget. Tiden gick ovanligt fort och hon hade väldigt roligt med Draco, han skämtade och var snäll. Luna hade aldrig sett denna sidan av Draco, hon tyckte om den. Mycket. - Klockan är mycket, jag måste nog gå nu, sa Luna. - Jaha, okej, men vi kan väl ses i morgon eller något?, undrade Draco. - Javisst, sa Luna - Hejdå då, sa Draco och gav Luna en lätt kram. Luna förstod ingenting, hade verkligen Draco kramat henne? Luna var helt varm inombords när hon gick till sovsalen. Den natten sov hon nästan ingenting, hon tänkte bara på vad som hade hänt. Kanske betydde det inget, eller så gjorde det de. Luna somnade efter några sömnlösa - men tankfulla - timmar. När hon vaknade var klockan mycket, hon brukade aldrig vakna sent förutom på Tisdagar... Luna skyndade iväg till skötsel av magiska djur med Hagrid. Luna såg Ginny stå och luta sig mot staketet. - Godmorgon sömntuta, sa Ginny glatt. - God morgon själv, svarade Luna sömnigt och gnuggade sig i ögonen. - I dag ska ni få mata våra nya sprängskärts skrabbor bebisar, titta bara hur söta dom är, sa Hagrid och pekade på en låda full av äckliga djur som bet, rev och hade slagsmål med varandra. Eleverna buade lite tyst, men Luna tyckte dom så söta ut. - Hej lille vän, sa Luna till en och tog upp den, den bet henne i fingret och hon sa tyst : - Aaj. När lektionen var slut lade Luna ner sprängskärts skrabban i lådan och frågade Ginny om hon visste varför Hagrid inte hade vart där första och andra lektionerna. Ingen aning, men det spelar ju egentligen ingen roll, sa Ginny och kollade på Luna. - Nä, du har rätt, log Luna tillbaka. Luna var ovanligt glad, hon nästan dansade tillbaka till slotten bredvid Ginny. Ginny började märka på Luna att något inte var som dagen innan, något hade hänt, men vad? - Luna... Hände det något kul igår, frågade Ginny och försökte låta som vanligt, även om hon inte lyckades så bra. - Vad då då?, frågade Luna Ginny förvånande. - Nä, bara undrar..., sa Ginny och gjorde ett nytt försök att låta normal. Denna gången gick det nog lite bättre, hoppades Ginny... ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 10 aug, 2011 18:54 |
|
Sky.
Elev |
Ååååå det är så bra. Meeer!
10 aug, 2011 19:05 |
|
Borttagen
|
Håller med Sky :d
10 aug, 2011 20:34 |
|
Borttagen
|
*bevakar*
verkligen jättebra ! 10 aug, 2011 21:03 |
|
Bling
Elev |
10 aug, 2011 21:28 |
|
mine
Elev |
10 aug, 2011 21:47 |
|
Lily Evans
Elev |
Mer =)
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 10 aug, 2011 22:38 |
|
moii
Elev |
Imorgon ska jag till en nöjes park och ara där typ hela dagen, så det är inte säkert att det blir något då. Om jag orkar kommer det kanske på kvällen, men det är inte säkert. :c
Tack för allt beröm! Nu kommer mer: ___________________________________________ Kapitel 14 - Men vad gjorde du då?, envisades Ginny med. - Jaja, jag säger, om du lovar att inte skratta!, svarade Luna tillslut. - Okej, lovar, svarade Ginny ivrigt. Luna berättade nästan allt, utom att det handlade om just Draco Malfoy. Hon tyckte att han hade förändras, men Ginny tyckte inte om honom, och inte hennes bror eller hans kompisar heller. Så det var nog bäst att än så länge hålla tyst. - Oh lalaaaa, sjöng Ginny. - Åh, lägg aaav!, sa Luna snabbt. Hon visste inte ens om dom faktiskt var mer än vänner, och han ville det, eller om hon ens ville det. - Hahah, okej då, svarade Ginny. Just då såg Luna Draco, hon kunde inte låta bli att le varmt åt honom. Han log tillbaka och Luna blev alldeles varm! När hon gick förbi sa Draco ett Hej till dom och Luna sa Hej tillbaka. - Va? vad har jag missat? Sen när började du och Malfoy hälsa på varandra?, frågade Ginny förvånat. - Han har ett förnamn och heter Draco, Ginny. Sen..tja, ett tag sen, sa Luna och log hemlighetsfullt. - Jaha, är han killen som du var ed igår nu också eller?, frågade Ginny på ett besviket sätt, som om Draco var någon man absolut inte kunde prata med. Luna gick där i från och sa ingenting, hon ville hälsa på Jane. När hon var framme vid sjukan sa Madam Pomfrey att hon inte kunde gå in, Jane sov. Luna gick där ifrån besviket och letade upp Ginny igen, hon ville säga en sak till henne. - Hej, där är du, jag ville bara säga förlåt att jag stack innan, borde inte gjort de, men Draco är inte som du tror, an har förändrats. - Mh, antar de, eller han sa faktiskt inget elakt till Ron, Hermione och Harry innan när han gick förbi dom. Det är inte likt Draco... ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 10 aug, 2011 23:09 |
|
Josie Malfoy
Elev |
meer
Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind. 10 aug, 2011 23:09 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen