Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]
Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
:WP:
Elev |
Hoppas ni gillar det!
Dom gick sakta tillbaka in i slottet. Dagarna och veckorna gick. Snart var det Påsklov. Emie hatade nog fortfarande Draco, hon varken pratade eller kollade på honom. Dagarna och veckorna gick, nu var det påsk och Draco,Pansy,Crabbe, Goyle och Zabini satt i sällskapsrummet och pluggade inför examnesprovet. Dom tyckte att det var bättre att börja i tid. Fast det blev inte så mycket gjort. Dom satt mest och skratta och tramsa. Dom hade inga lektioner nu eftersom det va påsklov. När dom hade ätit lunch så gjorde dom sej redo för att kolla på Quidditchmatch Slytherin skulle möta Ravenclaw. Dom gick upp och ställde sej längst fram på läktarn. Nästa år tänker jag bli sökare, Tänkte Draco. Spelet startade, Slytherin spelade bra idag. Marcus Flint (Lagkaptenen) gjorde ett mål. Sen blev det två till. Nu gjorde Ravenclaw ett mål och det stod 30-10 till Slytherin. Det fortsatte och nu hade det gått en halvtimma och det stod 70-40 till Slytherin. Ännu ett mål för slytherin. Draco fick syn på något guldglänsande när han kollade upp mot himlen, den gyllene kvicken! Precis när han såg den verkade Slytherins sökare också se den. Han satte full fart mot den och Ravenclaws sökare kom efter. Men Slytherin han först! Han fångade kvicken och alla på Slytherinläktaren jublade. Senare var det fest i sällskapsrummet. Professor Snape kom in och gratulerade för vinsten. Draco såg Emie stå i ett hörn i rummet och höll på med en kille. -Vem är det där? Frågade Draco Pansy och nickade mot Emie och killen. -Adam Fox, mumlade hon och blängde bort på dom. -Pansy är inte så glad att dom har nåt på gång för hon har varit tillsammans med Adam innan precis som du har med Emie, Sa Crabbe. -Käften, Fnös Pansy. Emie tittade och såg att Draco kollade på henne, så hon lutade sej fram och pussade Adam på kinden. Draco blev svartsjuk (som han antar att Emie ville att han skulle bli) Så han kollade på Pansy som också hade sett det, hon verkade inte heller så speciellt glad, så dom visste vad dom skulle göra för att göra Emie och Adam ännu mer svartsjuka. Draco lutade ner huvudet och Pansy fick luta sitt huvud uppåt eftersom hon var mycket kortare än Draco och så kysstes dom, Draco längtade efter att få se Emies min och Pansy verkade tänka detsamma så dom släppte taget och varandra och sneglade bort mot Emie och Adam som stod och såg väldigt förvånande ut. Emie gick iväg till sin sovsal och Adam gjorde detsamma. Draco kollade på Pansy som stod där och flinade. -Wow.. Draco och Pansy ryckte till och vände sej om, där stod Crabbe, Goyle och Zabin och såg halv chockade och hånflinade. -Asså, det är inte som det verkar vi bara... -Nej men vi förstår precis. Flinade Zabini så gick dom därifrån. -Helvete, nu tror dom att vi är ihop..! Utbrast Pansy -Mhm.. antagligen, Svarade Draco. Pansy kollade på honom och skakade på huvudet. Vad tycks? 24 jul, 2011 17:54 |
|
Sky.
Elev |
Moooore!
24 jul, 2011 18:44 |
|
sweetfia
Elev |
mer
24 jul, 2011 19:03 |
|
:WP:
Elev |
24 jul, 2011 19:06 |
|
Borttagen
|
MERA!!!
24 jul, 2011 21:45 |
|
Borttagen
|
MER
25 jul, 2011 10:32 |
|
EmilySwann
Elev |
25 jul, 2011 15:21 |
|
:WP:
Elev |
okej, kommer snart
25 jul, 2011 15:31 |
|
Borttagen
|
Bra!!
25 jul, 2011 17:57 |
|
:WP:
Elev |
Ursäkta att jag inte har skrivit
Det började bli riktigt varmt i sällskapsrummet nu. Det var hög musik och alla var jätte glada över vinsten. -Ska vi gå ut en sväng? Frågade Pansy -Aah, Sa Draco. Dom gick sakta ut, det var lite småkallt ute. Draco ångrade på att han inte tog med en jacka. Dom gick runt lite i tystnad och sen började Draco fundera över kyssen. Han hade inte ens tänkt på vad han gjorde, det viktigaste va att göra Emie svartsjuk. Undra vad Pansy tyckte om det då.. Han kunde la fråga henne. -Asså, vad tyckte du då? -Om vad? Frågade hon nyfiket. -Du vet.. kyssen? -Jaha, ehm.. Jag vet inte, jag tänkte inte så mycket. Sa hon och rodnade. Du då? Vad tyckte du? -Samma, tänkte inte så mycket på det. -Okej. Dom gick en stund till. Sen stannade Pansy, Draco stannade och undrade om det var något fel. -Det skulle ju i försäg vara kul och veta, flinade hon. Först kollade Draco förvånat på henne eftersom han inte föstod, men sedan fatta han. Han började flina och gick fram till henne och så la han armarna runt hennes midja och han la båda armarna runt nacken på honom och så kysstes dom - igen. Wow, tänkte Draco. Det kändes underbart. Han blev alldeles varm och så började han rodna. Efteråt stod dom bara och kollade in i varandras ögon. Sedan blev Pansy riktigt röd och släppte taget om Draco och började gå. Draco kom efter, dom sa inget på hela vägen in och sedan när dom kom till sällskapsrummet blev det bara ett kort ”God natt”. Omg, omg, omg… Tänkte Draco när han låg i sängen. Pansy är underbar, men var hon bara bäst att ha som en kompis? Hur skulle han göra? Pansy låg just då också och tänkte exakt samma sak. Draco ÄR underbar, men ska hon bara ha honom som vän? Hon hörde dom andra flickorna komma upp, hon vände sej om med ryggen mot. Hon hatade verkligen dom, dom skulle vara så himla perfekta och så irreterande. Tänk om hon skulle få ha sin sovsal med dom andra killarna, det skulle vara mycket roligare. Sedan somnade hon, det gjorde även Draco. Vad tycker ni? 28 jul, 2011 20:52 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen