Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
EmilySwann
Elev |
30 jul, 2011 20:13 |
|
allealicia
Elev |
Skrivet av EmilySwann: Skrivet av marremusik: AWSOME! :'D Fast jag hade hoppats på en kyss! x) (a) ja med (; hehe....vi får se... Har ju storyn i huvudet så jag avslöjar inget , * spännande musik * XD
30 jul, 2011 20:39 |
|
Ginny02
Elev |
ok
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 30 jul, 2011 21:25 |
|
veravoff1
Elev |
Skrivet av allealicia: Skrivet av EmilySwann: Skrivet av marremusik: AWSOME! :'D Fast jag hade hoppats på en kyss! x) (a) ja med (; hehe....vi får se... Har ju storyn i huvudet så jag avslöjar inget , * spännande musik * XD hoppas också på en kyss Läs min fanfiction "only time will tell" 31 jul, 2011 02:38 |
|
allealicia
Elev |
Skrivet av veravoff1: Skrivet av allealicia: Skrivet av EmilySwann: Skrivet av marremusik: AWSOME! :'D Fast jag hade hoppats på en kyss! x) (a) ja med (; hehe....vi får se... Har ju storyn i huvudet så jag avslöjar inget , * spännande musik * XD hoppas också på en kyss
31 jul, 2011 11:49 |
|
veravoff1
Elev |
Meer sååååååååååååååx1000000 bra
Läs min fanfiction "only time will tell" 31 jul, 2011 14:51 |
|
allealicia
Elev |
Det kommer garanterat mer imorgon mitt på ljusa dagen !
Ska satsa på ett låååååååååååååååååångt kapitel. ( Det kommer att bli långt, lovar )
31 jul, 2011 23:14 |
|
Ginny02
Elev |
JAA
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 1 aug, 2011 09:39 |
|
allealicia
Elev |
Kapitel 11
Jag vaknade senare på tisdagseftermiddagen av att Lily och Mathilda kom in med ett par böcker. De gick fram till min säng och la ner allt där. - Det där är för Försvar mot svartkonster,kapitel 10 och 11, sa Lily och pekade på en svart bok. - Och det där är för Astronomin,Kapitel 5,ja vi skulle hoppa över ett kapitel, sa Mathilda och pekade på en blå bok med stjärnor. - Och resten är det vanliga, sa Lily. - Ok, tack tjejer, sa jag och log mot dem. De log tillbaka. - Något annat nytt? frågade jag sedan. Lilys leende blev bredare och Mathilda kollade på Lily med ett brett flin. - Jag och James ska på dejt imorgon, sa Lily långsamt så att det blev mera spännande. - Vad roligt! utbrast jag. - Aa, Lily berättade för mig att hon hoppas på ... - Kyssen, avslutade jag Mathildas mening. Jag sa det väldigt dramatiskt så Lily och Mathilda började skratta. - Okej, men nu måste vi verkligen gå, sa Lily och kollade på sin klocka. Vi hade haft roligt även om jag bara låg i sängen. De hade åtminståne varit här i en timme. - Jaa, men jag kommer imorgon och lämnar flera böcker, Lily kan ju inte eftersom hon ska på dejt med James, sa Mathilda och flinade. - Okej då , men då ses vi imorgon, sa jag och vinkade till dem när de var på väg ut. När de hade gått ut så tog jag en bok och började läsa. Jag fortsatte så med alla böcker och när jag var klar,vilket var sent ut på kvällen, kände jag mig väldigt trött och la huvudet på kudden och somnade. Nästa morgon vaknade jag av solens stålar som trängde in till sjukhusflygeln genom fönstret. Jag såg madam Pomfrey stå och lägga i ordning mina böcker snyggt. - Ehhm, madam Pomfrey, tror du att jag skulle kunna få gå iväg idag? frågade jag även om jag nästan visste att jag skulle få ett nej. Jag kände mig helt toppen så det skadar ju inte att fråga. - Du är helt frisk, började madam Pomfrey och då steg hoppet inom mig. - Men man måste vara en dag extra i sängen, det ska man alltid, fortsatte hon och mitt hjärta skönk igen. - Men kan du inte ge mig någon medicin så att jag blir helt frisk eller något sådant, fortsatte jag att fråga. - Jag har sådant, men det är bara i akuta nödfall, det är bättre för kroppen om den blir frisk själv, sa hon. Jag suckade. - Vila nu,jag kommer snart med din frukost, sa hon och sedan gick hon därifrån. Jag slöt ögonen och tänkte på allt möjligt. Sedan, jag vet inte hur, gled mina tankar till en kille på hogwarts, till en kille med haklångt och svart hår, till en kille som heter Sirius. Jag tänkte på i förrigår nät vi hade badat och skrattat. Det hade varit jättekul. Och när vi höll på att kyssas, jag hade känt mig lycklig då.... NEJ, NEJ, NEJ!!! Det hade jag inte, försökte jag intala mig själv. Men han var söt, rolig och snäll . NEJ, NEJ, NEJ!!! Han var konstig,jobbig och ännu mera jobbig. Mina tankar bröts av att madam Pomfrey kom in igen med en bricka med rostade bröd skivor, ett glas juice och lite pålägg. - Ät nu , och sedan vill jag att du vilar, sa hon och gav mig brickan och sedan gick hon ut. Jag började äta och jag hade slutat tänkt på Sirius. Jag tänkte istället på Lily och James och hur roligt de skulle ha det. Men Mathilda och Remus då? Jag visste att det var något speciellt i deras relation också även om de själv inte visste det. Patronusarna då? Det skulle bli väldigt kul och jag undrade hur min skulle se ut. Kanske en varg? Kanske en uggla? Kanske en grävling? Kanske en björn? Kanske en antilop? Jag kunde gissa hur länge som helst men jag skulle inte få veta förrens på på fredag. När jag hade ätit färdigt slöt jag ögonen och somnade. Jag vaknade lite då och då men det var på kvällen det äntligen hände något. Lily kom hoppsande in och log med hela kroppen så det såg ut som om hon skulle explodera närsomhelst. Glädjen från Lily spred sig över hela sjukhusflygeln så jag kunde inte låta bli att le även fast jag inte visste vad hon tänkte säga, men jag började ana... - Vi kysstes på riktigt! skrek Lily av glädje när hon kom fram till min säng. ------------------------------------------------------------ Jag hade tänkt ett längre kapitel men jag visste inte att jag skulle till min farmor och farfar så tidigt. Mer ?
1 aug, 2011 13:45 |
|
marremusik
Elev |
guuuuuuuuud vad bra!!! :'D ler så jag dör här borta! RIKTIGT SUPER BRA!! :'D
Fanfictions och marodörerna in my <3 1 aug, 2011 13:54 |
Forum > Fanfiction > Denices sjunde år tillsammans med Marodörerna [ SV ]
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen