Slytherin Romantik
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Slytherin Romantik
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nordanhym
Elev |
Zack skakar sitt huvud och suckar uppgivet.
"Julia, du identifierar dig för mycket med vad andra gör och vad andra fått dig att gå igenom. Jag vill veta ve du är... Inte vad andra gjort mot dig..." suckar han fram och ser på henne med välmenande ögon. Han tar en klunk av sitt te och fortsätter sedan, "Jag vill veta vad du gillar, om du har några husdjur, vad du vill bli, vad du gör på fritiden... Vad du gillar och ogillar... Det är sådant jag vill veta. Jag vill lära känna dig, inte andra genom dig." säger han och ställer ner sin kopp för att kunna rikta sin uppmärksamhet mot Julia där hon sitter bredvid honom. ![]()
13 mar, 2015 22:06 |
|
Borttagen
|
Julia tänkte efter och vände blicken mot honom.
" Jag älskar att rita och teckna och jag har min uggla Dark som jag älskar jättemycket" sa hon och rörde runt i sin fil. " Men rita och teckna är det jag brukar göra på fritiden men skulle vilja göra någon sport eller något sånt men har inte råd med det tyvär" sa hon tyst och kollade ner på sin frukost. Julia kollade upp på Zack och log mot honom. " Dom få som har fått se mina teckningar säger att jag har talang men jag vet inte jag ritar mest för att jag tycker det är kul och det är mitt sett att uttrycka min ilska eller sorg på" sa hon och drack lite juice. 13 mar, 2015 22:12 |
|
Nordanhym
Elev |
Zack lyssnar intresserat på vad Julia säger, han slappnar av lite när han hör henne prata om vad hon faktiskt gillar.
"Men, har du funderat på att bli illustratör åt författare eller liknande sedan när vi tagit vår examen?" frågar han och tar upp sin kopp för att fortsätta dricka sitt te medan han lyssnar på henne. ![]()
13 mar, 2015 22:15 |
|
Borttagen
|
" Nej det har jag inte men jag kanske ska tänka på det för vissa av mina bilder blir snygga och jag blir nöjd över dom" sa Julia och log.
Hon log och åt upp det sista av sin frukost. 13 mar, 2015 22:17 |
|
Nordanhym
Elev |
Zack släpper ner skeden i sin tomma tallrik, den klingar lite. Klockan är tjugo i nio. Han vet att det snart kommer komma in elever i salen.
"Vill du.. vill du gå en liten runda?" frågar han Julia lite försiktigt. Hans blick är mjuk och han ler lite mot henne. ![]()
13 mar, 2015 22:29 |
|
Borttagen
|
" Det vill jag gärna göra" sa Julia och reste sig upp. Hon torkade snabbt av munnen och rättade till sitt hår lite och log med hela ansiktet emot honom.
13 mar, 2015 22:30 |
|
Nordanhym
Elev |
Zack reser sig också upp från bänken de suttit på. Han ger Julia ett leende tillbaka och drar sedan handen genom sitt lätt vågiga hår. Han börjar gå ut ur Stora Salen och ser på Julia vid sin sida.
"Någon speciell plats du vill gå? Tänkte vi kunde hålla oss inomhus eftersom det är så jävla kallt ute idag." säger Zack och flinar lite lätt medan han stoppar ner händerna i sina byxfickor. Morsan hade dödat mig ifall hon hade sett hur jag går... Ingen bra hållning, händerna i fickorna, luggen i ögonen... Jisses, hon hade flått mig levande. Zack ryser till lite vid tanken och rätar något på sig och drar ut händerna ur sina fickor av ren vana. ![]()
13 mar, 2015 22:42 |
|
Borttagen
|
" Hm jag vet inte spelar ingen roll vart vi går" sa Julia och gick bredvid honom.
" Jo tack för igår tack för stödet angående min far" sa hon och log mot honom. 13 mar, 2015 22:44 |
|
Nordanhym
Elev |
Zack ger Julia ett leende,
"Ingen fara." säger han lugnt och börjar gå ut ur Stora Salen med Julia vid sin sida. "jag vet ett ställe vi kan gå där vi får vara ifred." säger han och räcker sin hand till Julia när de vandrat in i en av de små korridorerna. ![]()
13 mar, 2015 23:10 |
|
Borttagen
|
Julia tar Zacks hand och ler mot honom.
Hon är verkligen glad att han har gett henne en andra chans, att han gett henne chansen att förändras och bli en bättre person. Hon gick lugnt bredvid honom. " Visa mig" sa hon glatt och kollade på honom. 14 mar, 2015 06:58 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen