Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jag då? [sv]

Forum > Fanfiction > Jag då? [sv]

1 2 3 ... 10 11 12 ... 46 47 48
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Ja skriv nu!

23 maj, 2011 19:35

Minidjuret
Elev

Avatar


Precis när porten skulle öppnas kom jag på att det kanske inte var en så bra idé att följa med in. Jag backade så lång bort jag kunde. När jag såg att porten hade stängts igen hoppade jag upp på min kvast och flög över slottet, mot sjön. Jag var väldigt avundsjuk på alla de barnen som fick börja på Hogwarts. Tänk vad kul att få komma in, få reda på elevhemmet man skulle börja i och få nya kompisar. Jag flög ner mot sjön och landade vi ett träd. Där satte jag mig ner och lutade mig mot trädet. Jag var jättehungrig och bestämmde mig för att äta mackorna jag gjort iårdning. Jag öppnade väskan och plockade ut mackorna. Precis när jag skulle ta min första tugga kom Soy flygande. Hon hade ett stor paket fastsatt på sina ben. Hon landade vackert framför mina fötter. Jag fattade inte hur hon kunde veta att jag var här eftersom jag hade min osynlighetsmantel på mig. Jag drog av mig den lite så jag kunde ta paketet.
" Tack Soy. Men var kommer det ifrån?" frågade jag henne. Hon kuttrade och bet mig i fingrarna.
" Jasså, du vill ha betalt?" skrattade jag.
Jag drog av en bit bröd från min macka och gav henne det. Hon ruskade på fjädrarna.
" Vill du inte ha? Vill du ha pengar?" frågade jag henne förbryllat. Hon kuttrade. Jag stack ner handen i fickan och upptäckte att jag bara hade galleoner.
" Okej Soy, nu kommer du få mycket pengar men förvänta dig inte att jag ska ge dig mat också" sa jag och gav henne tre galleoner. Hon ruskade på fjädrarna och huvudet.
" Du skojar?! Du vill väl inte ha mer" frågade jag förvirrat. Hon kuttrade.
" Du är en bortskämmd uggla, vet du det?" skrattade jag. Jag litade på Soy och visste att hon inte skulle slänga bort pengarna. Jag visste att hon var en uggla, men pengar det kunde hon faktiskt använda. Jag drog upp rästen av mina galleoner som jag hade i fickan.
" Du får ta så det blir rätt" sa jag och sträckte fram handen. Hon tog alla och la de i sin läderpåse som hon alltid hade runt ena benet.
" Soy! Det där var nästan 25 galleoner!" Sa jag, men innan jag han göra något hade hon flugit iväg.
Jag visste inte vad hon skulle göra med pengarna, men hon behövde absolut ha mycket.
Jag drog osynlighetsmanteln på mig, tog paketet och gick iväg mot Den förbjudna skogen.

Jag hade gått in en mit i skogen, rest ett tält och lagt skyddsförtrollningar runt om. Förhoppningsvis skulle jag kunna bo här. Jag gick in i tältet och sommnadei sängen.

__________________________________________

Nöjda? Jag vet det blev kort men jaja...

23 maj, 2011 20:09

Borttagen

Avatar


Ja, bra!
Fast lite konstig uggla!

24 maj, 2011 07:27

Borttagen

Avatar


BRA!!!!

24 maj, 2011 07:59

Borttagen

Avatar


jättebra

24 maj, 2011 12:22

Salazar1
Elev

Avatar


Superbra!!!!!Längtar till nästa kapitel!

Slytherin Pride

24 maj, 2011 17:08

Minidjuret
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Ja, bra!
Fast lite konstig uggla!


Haha ja, men hon har ju alltid varit speciel. Tänk bara på settet hon kom till dom

24 maj, 2011 17:59

Borttagen

Avatar


superduperbra!!!!

24 maj, 2011 18:00

Borttagen

Avatar


kommer hon någon gång börja på Hogwarts? hese

24 maj, 2011 19:55

Minidjuret
Elev

Avatar


Kanske det , eller inte. Du får läsa och se! ( eller något...)

24 maj, 2011 20:13

1 2 3 ... 10 11 12 ... 46 47 48

Forum > Fanfiction > Jag då? [sv]

Du får inte svara på den här tråden.