PRS
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alice Weasley
Elev |
Rue:
Jag sätter mig på pallen och Mc.Gonnagole trär hatten över mitt huvud. Jag ser i springan att mina syskon flinar åt mig. Hatten börjar tala " Hmmmm... Svår plaserad jag ser mod mycket mod men list skållhet och du är smart också var vara var????... Nu vet jag! SLYTHERIN!!!" Jag går till slythetinbordet och sätter mig mina syskon från rawenclaw bordet kollar äcklat på mig. Jag kollar på Fanny fö nu säger hon " Winter Fanny!!!"
21 maj, 2014 20:32 |
|
Borttagen
|
"Lugn" mumlar jag och går sakta upp mot hatten.
Jag sätter mig på stolen och hör hattens röst. "Modig... riskvillig... men ärlig, lojal, pratsam... HUFFLEPUFF!" Jag tittar sorgset bort mot Rue och sätter mig vid HUfflepuffs bord. Pojken från tåget flinar åt mig, och han går fram till Rue. Nej, tänker jag hysteriskt. 21 maj, 2014 20:36 |
|
Alice Weasley
Elev |
Rue:
Jag kollar ner i bordet när pojken närmar sig. " Såååå... I slytherin... Dem måste placerat dig fel här har vi bara fina trollkarlar och häxor..." Säger han snäsigt
21 maj, 2014 20:42 |
|
Borttagen
|
Jag äter långsamt upp mi mat och går bedrövat upp mot Hufflepuffs sällskapsrum.
21 maj, 2014 20:58 |
|
Alice Weasley
Elev |
Rue:
Jag går ner till uppehålls rummet. Där står Draco: " Hej..." Säger han kaxigt Crab och Goyle står bakom honom och det ser läskigt ut. Han knäpper med fingret och båda springer fram och tar tag i mig. Dem leder mig till en toa utanför uppehålls. Nej!!!! Tänker jag förskräckt dem doppar mitt huvud och jag blir jätte vår och mugg krulliga hår klibbar sig i ansiktet sen kör dem ner mitt huvud igen. Snälla hjälp mig Fanny!!!!! Tänker jag
24 maj, 2014 23:34 |
|
Borttagen
|
Jag lägger mig sakta i en himmelssäng och njuter. Tänk att bara ligga här när det finns så många barn i världen som svälter. Det är rätt konstigt.
25 maj, 2014 14:22 |
|
Alice Weasley
Elev |
Rue:
Dem doppar mitt huvud en gång till i toaletten sen springer dem därifrån. Shoppande efter andan ,dyblöt och illaluktande sjunker jag ihop på toa golvet och gråter.
25 maj, 2014 15:56 |
|
Borttagen
|
Jag faller in i en djup sömn, och hoppas på att morgondagen åtminstonde blir lite bättre.
25 maj, 2014 16:37 |
|
Alice Weasley
Elev |
Rue:
Jag vaknar på toaletten. Jag måste somnat här... Tänker jag Jag kollar mig i spegeln och mitt hår är fortfarande blött och det stinker. Jag springer in i uppehålls rummet och hämtar rena kläder och en handduk. Jag går in på toan igen jag går in i en dush och lägger kläderna utanför. Jag sätter på duschen och det börjar spola. Jag hör fotsteg utanför och tänker Men vem går upp såhär tidigt klockan är väll knappt sju... Jag kikar ut och hinner precis se en glimt av Crab eller Goyle springa iväg med mina kläder. Jag tar handduken från kroken. Tvekar en sekund sen scener jag den om mig och springer efter. Jag ser Fanny när jag springer förbi hufflepuffs uppehålls rum. Hon måste gått ut tidigt jag springer fram till henne och berättar vad som hänt.
25 maj, 2014 18:08 |
|
Borttagen
|
"Vad i helvete!!!" skriker jag så att McGonagall kastar en ogillande blick på mig. "De får inte göra sådär! Det är ju patetiskt! De kan ju inte bara..."
25 maj, 2014 18:11 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen