PRS
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag vinkade åt Linus och gick sedan mot skolan, jag orkade inte vänta på bussen så jag bestämde mig för att gå. Min mobil började surra och jag tog upp den, det var Rudy. Jag svarade tankfullt och hörde hur han sprang omkring.
"Hon har svimmat, Mimmi har svimmat" skrek han förfärat. Jag rynkade på ögonbrynen. "Men vad gör hon i dojon, hon skulle ju vara hemma från skolan för att hon var sjuk" suckade jag och började gå mot dojon istället. "Va?" frågade Rudy och jag hörde hur han stannade upp. "Ja, hon skickade ett sms om det till mig förut." sa jag och gick med snabba steg mot dojon. "Men.. Vad gör hon då här?" frågade han och jag stönade. "Inte vet jag, Mimmi är Mimmi" suckade jag och började jogga lite. "Jag kommer i alla fall till dojon om några minuter" sa jag och la på. Jag sprang mot dojon och det tog ungefär fem minuter. När jag kommit fram så satt Mimmi på soffan med ett glas vatten i handen. Hon såg blek ut och Rudy satt bakom sitt skrivbord och pratade med hennes mamma. Jag satte mig bredvid Mimmi och när Rudy la på grimaserade hon. "Mimmi, det var väldigt oansvarigt av dig att komma hit till dojon utan att ha ätit eller druckit något. Och du är sjuk" sa han och tittade allvarligt på henne. "Men chilla" suckade hon. Jag skakade på huvudet och vred henne mot mig. "Mimmi, det kunde ha gått väldigt illa, du ramlade ihop mitt på golvet, du kunde ha brutit något" sa jag och hon skakade bara på huvudet. "Men jag mår bra. Förresten, Rosie, så ska du vara i skolan" tillade hon. Jag himlade med ögonen och tittade på henne. "Tror du jag skulle ha struntat i att du svimmat och suttit i skolan i fem timmar istället?" frågade jag och hon ryckte på axlarna. "Jag tycker i alla fall att vi ska åka till sjukhuset och se om du har gjort dig illa, du sa ju att du var yr" sa Rudy och vi vände oss båda mot honom. Mimmi stönade. "Måste jag?" frågade hon och Rudy ryckte på axlarna. "Det var bara ett förslag, din mamma får avgöra vi ni ska göra. Förresten är hon på väg hit." sa han och Mimmi suckade och la sig ner i soffan med en duns. that's all I got to say 18 maj, 2014 12:10 |
|
Borttagen
|
Jag ryckte till när min mamma kom in i kontoret.
"Herregud, kan jag inte låta dig vara ensam hemma i några minuter?" frågade hon kallt och gick fram mot mig. "Jag har en tävling att trä..." "Tyst, hur mår du?" frågade hon bara. "Jag mår fint, jag behöver inte åka till sjukhuset" sa jag kort, jag orkade verkligen inte få något gipsat nu. "Vi får se vad vi gör, jag ska prata med din pappa så får vi komma överens." sa hon och tog upp sin mobil. Hon gick ut från kontoret och var strax tillbaka. "Vi kommer ta en snabb undersökning" sa hon och tittade på mig. "Mamma jag behöver det inte" stönade jag och hon skakade på huvudet. "Kom nu." sa hon och när jag väl ställde mig upp kände jag hur yr jag var. Jag var på väg att snubbla ner i soffan igen men min mamma tog tag i min arm. "Bilen är strax utanför, kom." sa hon och lät mig stödja mig på henne. "Hej då" sa jag enkelt till Rosie och Rudy medan vi gick mot bilen. Min mamma hjälpte mig in i baksätet och körde mot sjukhuset. 19 maj, 2014 16:52 |
|
Kola
Elev |
Jag suckade åt henne hur kan man vara så naiv? Jag menar, visst, det är inte hennes fel men kan hon inte bara gå med på att åka till sjukhuset? Fattar hon inte att vidblir oroliga? Jag himlade med ögonen och vinkade hejdå till Rudy medan jag började gå mot skolan.
Det tog inte så värst lång tid eftersom skolan ligger ganska nära centrum. Seaford är en väldigt liten stad. Men när jag väl kom fram till skolan så hade lektionerna redan börjat. Jag var tvungen att gå till rektorns sekreterare och berätta varför jag var sen. Hon tittade uttråkat på mig och skrev ner det på ett papper. "Visst visst jag ger detta till rektorn" sa hon och vek ihop det. "Men du kommer behöva en vuxen som skriver på det här pappret." sa hon och gav det till mig. Det var en liten blankett där det stod att Rosies förmyndare skulle skriva på och skriva ner vad som fick henne (mig) att bli sen. Jag nickade lydigt och stoppade ner det i väskan. "Men kila iväg till lektionen nu" sa hon och jag gick iväg mot mitt skåp. Jag la in väskan i skåpet och tog fram min historiebok. Klockan var runt nio och vår första rast skulle vara om först en halvtimme. Jag gick snabbt mot klassrummet och knackade på. "Kom in" hördes det inifrån. Jag öppnade försiktigt dörren och steg in. "Förlåt för att jag kom försent, Mrs Jones" sa jag och hon tittade på mig och sedan på klockan. "Och vad, Miss Mary Rose, är anledningen till det?" frågade hon och tittade irriterat på mig. "Mimmi blev allvarligt skadad och var tvungen att åka till sjukhuset." sa jag tyst och hon nickade. "Som du säkert redan vet så måste din mamma eller pappa skriva på ett intyg om att det är sant" sa hon och jag nickade. "Nåväl, gjort är gjort, sätt dig nu ner och skriv femhundra ord om hur respektlöst det är att strunta i en lektion." sa hon och gav mig ett papper. Jag gick tyst och satte mig vid min bänk och började skriva. - Jag gick snabbt ut ur klassrummet och skyndade mig mot mitt skåp. Lektionen hade varit sååå jobbig. Mrs Jones hade klagat på mig hela tiden... Jag såg verkligen fram emot att sätta mig med killarna och äta en äcklig macka som Marge, mattanten, hade gjort iordning. När jag kommit fram till kafeterian och tagit min macka så såg jag mig om i matsalen. Nördarnas bord, sportbordet, de populäras bord... Och så vårt. Det passade egentligen inte in på någon av de kategorierna. Leo och Mateo var coola, de skulle nog passa in på de populäras bord. Dylan var smart och skulle lätt kunna sätta sig hos nördarna. Mimmi passar vid sportbordet... Men jag då? Jag passar nog inte in vid något av de. Förutom vårt bord, då. Jag satte mig i alla fall bredvid Mateo och delade min macka. "Så, vad hände med Mimmi?" frågade Leo och jag vände mig mot honom. "Hon slog i huvudet när hon tränade" svarade jag och de tittade oförstående på mig. "Men varför var hon i dojon då?" frågade Dylan och jag ryckte på axlarna. Hon var sjuk och sedan stack hon väl dit. Hon sa något om att hon måste träna" suckade jag och de andra nickade förstående. "Jaha... Typiskt Mimmi" suckade Dylan. "Ska du ha den där?" frågade Mateo och pekade på min halva av mackan. Jag skakade på huvudet och sköt tallriken mot honom. that's all I got to say 23 maj, 2014 12:53 |
|
Borttagen
|
"Mimmi, hur tänkte du egentligen? Tänk om du gjort dig så illa så att du inte kan vara med på tävlingen?" frågade min mamma och sneglade mot mig.
Jag hade absolut inte tänkt på det förut... tänk om jag faktiskt gjort mig så illa så att jag inte kunde vara med?! "Tack så mycket mamma" muttrade jag och lutade huvudet mot fönstret. "Såja, du ska se att det löser sig. Men du måste faktiskt tänka dig för innan du gör något så dumt. Sa hon och jag nickade. När vi kom fram till sjukhuset ställde sig min mamma i kön medan jag satt på en ut av de sköna stolarna. Hon fick prata länge med en ut av sjuksköterskorna. "Okej, Mimmi, kom med här" sa en doktor tillslut. På hans bricka stod det Mr Culler. "Vi ska kolla om du har något brutet" sa han och mamma hjälpte mig efter honom in i ett rum. Jag fick lägga mig ner på en säng och jag tittade rakt upp på en stor maskin. 23 maj, 2014 14:16 |
|
Kola
Elev |
Han åt den på mindre än trettio sekunder. Vi alla stirrade på honom medan han smaskade med munnen öppen.
"Det där är sjukt äckligt" muttrade jag och han smaskade i mitt öra. "Vad bra" sa han och flinade. Jag himlade med ögonen. "Okej, men i alla fall, Rosie, kan jag prata med dig?" frågade Leo och pekade mot dörren. Jag tittade förvånat på honom men nickade. "Visst" sa jag och reste mig upp. Jag gick ut med honom och vi ställde oss vid en av skolans väggar. "Så, vad ville du prata om?" frågade jag och la armarna i kors för att försöka värma mig, det var ganska kallt. "Jo.. Eh" suckade han och gick närmare mig. Han såg sig omkring och konstaterade att ingen var i närheten. Jag såg mig förvirrat omkring. Tänkte han berätta något? Om att han var tillsammans med någon? Med Grace? Varför? Han hatar mig! Medans mina tankar skenade iväg så lutade han sig mot väggen med händerna i fickorna. Jag tittade på honom och log för mig själv. Han är verkligen snygg. Och antagligen upptagen, påminde jag mig själv. "Varför ser du så ledsen ut?" frågade han och jag skakade på huvudet. "Inget" sa jag bara och han nickade. "Men vad ville du då?" frågade jag och han drog ett djupt andetag. "Du vet... Ehm, på badhuset?" frågade han och jag tänkte på när han och Mateo hade kastat mig i vattnet. Jag skrattade tyst och nickade. "Ja, hur ska jag kunna glömma det?" frågade jag och han skakade på huvudet. "Men inte direkt när vi badade utan..." började han men han tystnade snabbt när några gick förbi oss. Jag rynkade på ögonbrynen och tittade på honom med en oförstående blick. "Men nä-" började jag och kom sedan på att vi faktiskt hade kysst varandra. Jag stirrade ner på mina fötter, herre gud. Fy vad pinsamt det här är. "Ja, du vet" sa han och jag nickade. "Jo, det jag tänkte frågade var... Vad är vi?" "Vad vi är? Vänner?" frågade jag och tittade upp. "Ja.. Eller.." sa han och tittade menande på mig. "Alltså..." mumlade jag och tittade ner i marken igen. Frågade Leo om vi skulle vara tillsammans? Inte bara Leo och Mary Rose, utan Leo och Rosie. "Du, förlåt, du kanske inte... Liksom, känner så?" frågade han och jag visste inte vad jag skulle säga. Jag ville bara skrika Såklart jag gör, din idiot!, men det skulle bara vara konstigt. Fan, vad ska jag göra? that's all I got to say 27 maj, 2014 19:53 |
|
Borttagen
|
När det var klart öppnade jag mina ögon igen och såg att jag hade bandage runt om mig.
"Du hade brutit nyckelbenet gumman..." sa mamma tyst och jag spärrade upp ögonen. "Du kan inte mena allvar?!" utbrast jag och tittade på henne. "Jo... jag ska åka och prata med Rudy om det här nu, du kommer få vänta här över natten så kommer jag och din pappa förbi imorgon, okej?" frågade hon och jag nickade med ett stön. "Såja." sa hon och pussade mig på pannan och gick ut ur det lilla rummet de flyttat mig till. Nu när jag tänker efter hade jag faktiskt känt en oerhört smärta i mitt nyckelben när jag svimmade. Men vad skulle hända med tävlingen nu då? tänkte jag och kände en ensam tår åka över kinden. Innan jag hann torka bort den kom en ut av sjuksköterskorna in i rummet och tittade på mig. Hon gick mot mig med sina höga klackar och satte sig på en stol bredvid mig. "Vilken otur du har hörru." sa hon lugnande och jag himlade med ögonen, min mamma hade säkert berättat allt för henne. "Ja" mumlade jag. "Jag ska bara gå och hämta en sak" log hon och gick ut ur rummet. När hon kom tillbaks hade hon en... en ögonlapp i handen, va fan? "Nu behöver du inte gå runt med papper runt ögat." log hon och tog bort pappret runt mitt huvud och satte dit ögonlappen. Jag orkade inte ta bort den utan lät det vara som det var. 27 maj, 2014 20:10 |
|
Kola
Elev |
Jag fick panik och såg mig omkring.
"Öh, titta! En fågel!" skrek jag och han höjde ena ögonbrynet. "Rosie, det finns många fåglar här i Californien..." suckade han och tittade på mig. Jag stönade och vände mig mot honom. "Jag vet, det är bara... Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara" sa jag tyst och han log uppmuntrande mot mig. "Så låt mig börja. Jag gillar dig Rosie, verkligen" sa han och jag fnissade. "Jag gillar dig med. Men, just nu kanske det inte passar så bra att ha någon pojkvän" suckade jag och han nickade. "Nej, dina föräldrar.. Ja, ni har en liten familjekris." sa han och jag nickade. "Men... När allt har lugnat ner sig så kanske vi kan.." "Ja... Alltså, då kan vi.." "Gå på dejt heter det" sa Erik plötsligt och kom fram från ingenstans. Han hade ett belåtet flin på läpparna och jag stirrade på honom. "Var fan kom du ifrån?" frågade Leo upprört. Han ryckte på axlarna. "Nä, jag hörde ert lilla snack och tänkte att jag skulle hjälpa er på traven lite." sa han och stoppade händerna i fickorna. "Jag vet att ni gillar varandra. Man står inte och kladdar på varandra på badhuset annars" sa han lugnt och jag spärrade upp ögonen. "Nu du!" muttrade jag och gick mot honom. Leo tog tag i min midja. "Kom igen Rosie." suckade han och Erik flinade. Jag skakade av mig hans armar, men ångra mig genast. Det var ändå ganska mysigt... Men nu är det försent. "Hur kan du tjuvlyssna på oss sådär? Jag trodde vi var vänner!" utbrast jag. Men Leo, som antagligen fattade att vi inte skulle få Erik att hålla tyst, körde en annan taktik. "Du är kär i Mimmi, eller hur?" frågade han och Erik blev tyst. Han skakade snabbt på huvudet. "Ha! Du tvekade!" sa jag och log hånfullt. "Mimmi plus Erik lika me-" "Men håll käften! Jag ska inte säga något om ert lilla snack" sa han och gick därifrån med en generad min. Jag flinade och gick efter honom. "Så, hänger ni med in i kafeterian igen, killar?" frågade jag och de nickade tyst medan de kastade elaka blickar mot varandra. that's all I got to say 27 maj, 2014 20:29 |
|
Borttagen
|
"Sådär ja, nu ser du ut som en riktig pirat" log hon och log brett mot mig. Jag suckade, trodde hon att jag var ett dagisbarn eller?
"tack" log jag svagt och höll handen på min panna. "Din feber har ökat, jag ska hämta något att äta till dig" sa hon och jag nickade. Hon gick ut ur rummet och jag tittade ut genom det breda fönstret. Hur fan skulle jag klara av att tävla? Såklart, det skulle jag inte... Hon kom tillbaka med en pricka och ovanpå den fanns det ett glas med mjölk och en tallrik med lax och ris. "Jag hoppas att du är hungrig" log hon och jag nickade. "Hur mycket är klockan?" frågade jag och hon tittade på sin klocka när hon gett mig maten. "Den är strax över fyra. Din mamma och pappa kommer senare ikväll" log hon och jag nickade. De andra i dojon måste avsky mig nu. "Om det är något som oroar dig så är det bara att berätta för mig.." log hon. "Är du en psykolog?" frågade jag och hon skakade chockat på mig. "Okej" sa jag bara och tog en tugga av laxen med lite ris. "Men du vet, du kan prata med folk utan att de ska vara psykologer." sa hon och jag sneglade mot henne. "Jag sa aldrig att jag tyckte om psykologer." sa jag och hon tittade ännu mer chockat mer på mig. "Vet du vad, jag är inte hungrig. Jag behöver bara sova. väck mig när mamma och pappa kommer" sa jag och hon tog upp brickan. "Jag ställer glaset med mjölk här" sa hon och jag nickade när hon gick ut ur rummet igen och stängde dörren. 28 maj, 2014 13:40 |
|
Kola
Elev |
Jag gick tillbaka till vårt bord och satte mig ner, med killarna på var sida om mig.
"Så vad gjorde ni då? Trekant kanske?" flinade Mateo och Dylan slog till honom på armen. "Men Téo!" utbrast han förskräckt och jag flinade. "Mm, visst, i dina drömmar" svarade jag. Han lipade åt mig och återvände till att äta upp sin mat, som han antagligen tagit från Leos bricka medan vi var utanför. Erik satt tyst och åt av sitt äpple. Varför åt alltid Erik och Mimmi äpplen? Är det något speciellt med det eller? Tänkte jag medan jag tog en tugga av mitt päron. ~ Jag reste mig och hamnade bredvid Leo som rest sig han också. "Jaså, du ska också ha biologi?" frågade jag och han nickade. Mateo tittade på oss och sedan på Erik och Milton. De flinade allihop. "Vad?" frågade Leo och tittade surt på de och tog ett steg från mig. Mateo ryckte på axlarna. "Inget, jag ska ha matte med Erik" sa han och vi nickade. De gick bort mot klassrummet och vinkade mot några tjejer som stod och fnissade. De gick nog i sjuan, för ingen i samma årskurs som Mateo (åttan) skulle le mot honom. De vet hur himla jobbig han är. Dylan reste sig också och samlade ihop alla brickor och balanserade med de bort till "disken". Sedan följde han med mig och Leo. "Jag går på kemin nu, vi ses väl i dojon efter skolan?" frågade han. "Japp" sa Leo och gick in i klassrummet men väntade i dörren på mig. "Nja, jag vet inte, jag måste kolla hur det är med Mimmi." sa jag och han nickade. "Visst" sa han och gick mot kemin. Jag vände mig om och gick mot Leo. "Så vad ska vi ha i biologin?" frågade jag och han pekade på tavlan. Fan i helvete. Vi skulle dissekera grodor. Jag tror jag spyr. Antagligen såg Leo det, för han flinade åt mig. "Vadå, klarar inte prinsessan det? Är det för snuskigt för dig?" frågade han retsamt. "Nej! Jag gillar bara inte att leka med döda inälvor." sa jag till mitt försvar. Tur att Mimmi inte är här, hon skulle skratta åt mig... Tänkte jag medan jag gick in och satte mig bredvid min labbpartner, Kenny. (Vet du vad en trekant är? Antagligen inte. Ett tips, googla det inte.) that's all I got to say 29 maj, 2014 21:59 |
|
Borttagen
|
Jag lutade huvudet mot kudden och tittade på mina tår som tittade ut från täcket. Jag gäspade och somnade rätt snabbt. Men varje gång jag försökte vända mig om vaknade jag och fick en oerhört smärta.
Dörren öppnades efter en liten stund och jag kunde se Alex titta in genom dörrspringan och sedan slog han upp dörren. "Whassup Bitch?" flinade han och satte sig på sängkanten. Efter honom kom mamma och pappa in. "Tyst Alex." sa min mamma och log svagt mot mig. "Hej" log jag svagt och min mamma och pappa satte sig på varsin stol. "Hur mår du?" frågade pappa och tittade på mig. "Jag har aldrig mått bättre." mumlade jag och försökte sätta mig upp. "Ska du slå skiten ur Mali imorrn?" frågade Alex med ett flin. "Alex, sluta. Hon kan inte gå till skolan imorgon" suckade pappa och rufsade till mig i håret. "Vilken otur du har att du bryter nyckelbenet precis innan tävlingen hörru" sa han och jag nickade. "Om en timma slutar dina kompisar skolan, de kommer nog och hälsar på." log mamma och jag stönade. "Åh, det känns som att jag dissat hela dojon, jag har ingen lust att prata med dom... juste hur reagerade Rudy?!" frågade jag och tittade på mamma. Hon log svagt. "Tja det var bara några saker som gick sönder. Men ta det lugnt, det löser sig" sa hon och jag himlade med ögonen. Min mamma trodde alltid att allt skulle lösa sig. 1 jun, 2014 19:52 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen