Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
"Men utan vapen och ensamma är vi chanslösa. Vi kommer behöva hjälp", sa Alice.
"Du, jag och Dinah skulle aldrig klara av att storma slottet och största drottningen"!
22 dec, 2013 22:12 |
|
Borttagen
|
" vi kan väll hitta mer folk som vill kämpa emot drottningen " sa Jasper och såg på Alice
22 dec, 2013 22:13 |
|
Fellrendión
Elev |
(Vad många sidor vi har redan efter en dag!
"Fråga hattmakaren", sa Hertiginnan som varit tyst hela tiden. "Hattmakaren? Jag vill då inte ha någon hatt"! Sa Alice. "Nej, han kallas så, det var hans yrke, innan han blev dödsdömd, precis som de flesta. Han minns inte sitt namn längre, han är galen förstår du, och därför kallas han så", sa Hertiginnan. "Galen"! Utbrast Alice. "Varför ska vi fråga en galen person"? "De flesta är galna, all rädsla har gjort folk tokiga. Det skulle aldrig löna sig om du letade efter friska personer"! Sa Hertiginnan vresigt.
22 dec, 2013 22:18 |
|
Borttagen
|
" Hattmakaren vill säkert bara vi pratar med honom och jag har även min magi som kan skapa en arme med elementvarelser ifall vi skulle vara för få i striden " sa Jasper
(Jag med och när de kommer till slottet så borde egentligen Alice förstå att Sam är god) 22 dec, 2013 22:21 |
|
Fellrendión
Elev |
(Ja!)
"Hm, då går vi väl till den där hattmakaren", sa Alice. Dinah gick bredvid Alice och de gick ut i kylan igen. "Kom ihåg Alice, använd denna spegeln, de som ser ut som vanligt är på din sida, men de som är förändrade är inte några att lita på", sa Hertiginnan och gav en stor spegel med silverhandtag till Alice.
22 dec, 2013 22:25 |
|
Borttagen
|
Jasper gick ut efter katten han såg sig om snön föll ner på hans mantel. Han såg på katten och la huvudet på sne.
22 dec, 2013 22:31 |
|
Fellrendión
Elev |
"Hm, då borde Hattmakaren bo åt det hållet", sa Alice när hon nådde fram till en skylt. Den pekade höger.
Åt vänster stod det att en påskhare bodde åt andra hållet.
22 dec, 2013 22:35 |
|
Borttagen
|
Jasper såg på skyltarna han började gå åt det hållet Hattmakaren bodde.
22 dec, 2013 22:37 |
|
Fellrendión
Elev |
De följde en krokig stig tills de kom fram till ett stort hus som stod mitt på en tom slätt. Det var vitt med svart tak och hade tre våningar.
På dörren stod det en skylt. M. Hattmakare och M. Påskhare bor här "Vi har nog kommit rätt", sa Alice. Men vad konstigt att de bodde i samma hus fast att påskharen borde bott åt andra hållet. Men vad var egentligen INTE konstigt här? Alice knackade på.
22 dec, 2013 22:42 |
|
Borttagen
|
Jasper såg lite nervöst på huset han visste inte vem hattmakaren var hellt men han hade hört talas om honom.
22 dec, 2013 22:44 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen