Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
"Ni kan få sova under rötterna, i källaren då, det är det största och varmaste sovrummet", sa Daisy leendes och svävade nerför trappan med bådas väskor.
Sovrummet var verkligen fint. Rötter kunde ofta se fula ut, men dessa rötter som stack upp i taket var inte så fula faktiskt, och det hängde lampor på dem som lyste upp rummet. Det var sängar med täcken som såg ut som blad, fast i tyg, gula väggar och mörkrött golv. Det fanns också en garderob bredvid dörren som ledde ut till trappan.
27 nov, 2013 15:34 |
|
Borttagen
|
Mika log mot Daisy. "Tack så mycket." sa hon och satte sig på en ut av sängarna med ett leende på läpparna. 27 nov, 2013 15:35 |
|
Fellrendión
Elev |
Violet gäspade, hon var trött och somnade snart.
De hade fått höra av den gulklädda mannen att de skulle alla samlas vid en plats som hette "Det heliga trädet" nästa dag klockan åtta i skymningen.
27 nov, 2013 15:37 |
|
Borttagen
|
Mika la sig i sängen och somnade snabbt. Hon började drömma om vad som skulle hända... Efter en stund vaknade hon igen. 27 nov, 2013 15:39 |
|
Fellrendión
Elev |
På morgonen vid 6 blev Violet väckt av Daisy. Mika var tydligen redan uppe såg hon.
De gick sedan till köket för att äta frukost.
27 nov, 2013 15:40 |
|
Borttagen
|
Mika satte sig på en ut av trästolarna i köket. Hon fick ett glas med något rött i. Hon smakade det och kände den goda smaken. Hon log och tog en macka. 27 nov, 2013 15:42 |
|
Fellrendión
Elev |
Kan förmodligen inte skriva mer på en stund så detta är mitt sista inlägg...
Violet fick lite nyponsoppa och två rostade bröd. Det var jättegott och inte alltför olik maten hon fick hemma. Det var en perfekt morgon.
27 nov, 2013 15:47 |
|
Borttagen
|
Mika åt sakta. Hon funderade på hur det skulle bli om hon någonsin skulle komma hem igen. --------- Okej... Idag eller typ hela tiden? 27 nov, 2013 15:52 |
|
Fellrendión
Elev |
(Nej, klart att jag fortsätter vara med det var bara igår! ^^)
Violet var snart färdig med frukosten och gick till rummet för att byta om. Hon tog på sig enkla grön och brunfärgade kläder för att det skulle inte löna sig att ha finkläder. En brun kjortell med gröna kanter, grön slängkappa, gröna byxor och mörkgröna skor.
28 nov, 2013 13:35 |
|
Borttagen
|
Mika gick också och bytte om. Hon hade en rosa tjocktröja med en grå döskalle (Hon hade haft med rena kläder efter idrotten i skolan) och tog sedan på sig en grå kjol och ett par knästrumpor. Hon satte upp sitt rosa hår i en tofs. 28 nov, 2013 13:58 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen