(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Vi satt i soffan och åt resterna från igår, när vi var klara erbjöd jag mig att ta undan det. Mika nickade och fortsatte titta på filmen. Jag tog med mig matlådorna med besticken och glasen och stoppade ner de i diskmaskinen. *Det här var ju enkelt* tänkte jag medan jag tog fram lite 'Frozen Yoghurt' ur frysen. Jag tog varsin sked åt oss och gick in till Mika.
"Tada!" fnissade jag och räckte henne den ena. Hon log mot mig och började äta. Jag kom på det som hade hänt på jumpan och ställde yoghurten på bordet och pausade filmen. "Vad gör du?" stönade Mika och sträckte sig efter fjärrkontrollen men jag höll den utom räckhåll för henne. "Jag har en viktig sak att säga!" sa jag och flinade. Hon tystnade och satte sig och stirrade på mig. "På jumpan.." började jag och tog sats "sa Jack.." "Sa vadå?!" skrek Mika och blev väldigt upphetsad. Jag log. "Att han älskade mig..." sa jag och blev alldeles pirrig i magen. "Herre gud!" flämtade Mika och kramade om mig "grattis, tror jag?" fnissade hon och vi brast ut i skratt. Jag satte på filmen men den här gången pausade Mika. "Vänta nu, du kan ju inte bara säga att han sa att han älskar dig och sen fortsätta med filmen!" utropade hon och jag suckade "du måste berätta allt, varenda detalj" fnissade hon. Jag log och fortsatte. "Jo, det var idrott och kampsport. Jag och Jack sparrades och sen sa han förlåt för det med Justin. Han sa att det var för att han var svartsjuk... Jag frågade varför han inte frågade mig först och då sa han att han var rädd" fnissade jag och Mika lyssnade och nickade "i alla fall, jag sa att han inte behöver skämmas för mig och så kramades vi" Mika suckade glatt och gestikulerade med händerna "Fortsätt!" skrek hon åt mig och lät förvånande lik min mamma. Jag fnissade åt tanken och fortsatte. "Han frågade om jag ville gå på balen med honom och jag sa ja" började jag "sedan viskade han att han älskade mig precis innan läraren kom in i salen igen!" "vilken tur att hon inte kom in tidigare!" utbrast hon och jag flinade. Vi återgick till vår yoghurt och film och tittade till sent på natten. Frozen yoghurt: that's all I got to say 23 nov, 2013 22:07 |
|
Borttagen
|
När klockan blev två på natten var vi tvungna att gå och lägga oss. Jag hjälpte till med disken och sedan sa vi gonatt till varandra. Jag gick in till mitt rum och drog ner rullgardinerna. Jag tog ut tofsarna och kammade snabbt håret. Sedan la jag mig sakta i sängen.
"Du Kim!" ropade jag genom väggen. "Vad!" ropade hon tillbaka. "JAG KAN INTE SOVA!" skrek jag. Kim började skratta och kom in till mitt rum. "Ska jag berätta en saga för dig?" frågade hon med ett flin på läpparna. Jag nickade belåtet. Kim satte sig på sängkanten och log. "Det var en gång en tjej som hette Mika. Hon var en Emo och skolkade ofta..." "NEJE, Det ska vara om prinsessor!" sa jag och vi började skratta. När Kim kollade på klockan fick hon en rynka i pannan. "Klockan är tre. Det är fyra timmar tills vi måste upp." suckade hon. "Åhå, Vi skolkar imorrn och ser på en till film." sa jag och flinade. Kim flinade. "Neje Mika. Vi bor mittemot din pappa och om han får reda på det kommer han..." "Han kommer inte få reda på det." sa jag och knäckte fingrarna. "Okej, visst. Hur skulle han inte kunna få reda på det?" frågade Kim och såg menande på mig. "Det kommer inte finnas någon som kan skvallra." sa jag och flinade ännu en gång. "Mika! Menar du att du kommer mörda alla eller?" suckade hon. "Nej, jag menar att VI kommer mörda alla som kan skvallra." svarade jag. 23 nov, 2013 23:17 |
|
Kola
Elev |
Jag fnissade och det gjorde Mika också.
"Sov nu!" sa jag och gick in på mitt rum. Jag la mig ner i sängen men efter några minuter, kändes det som, ringde klockan. *Dags att gå upp* tänkte jag och gick in på toan innan Mika skulle hinna. Jag borstade håret och tog på lite mascara sedan gick jag in på mitt rum och borstade håret och satte upp det i en tofs. Jag tog på mig en rosa kjol och en vit spetströja (skickar bild på kik) och ett par vita converse. Jag gick in i köket och tog ett äpple och tog fram min mobil medan jag väntade på Mika. Efter en stund kom hon ner och tog också ett äpple. Jag tog min väska (bild nedan) och ställde mig upp. "Ska vi gå till bussen?" frågade jag och hon nickade medan hon tog en tugga av äpplet. Vi gick ut och jag kände den friska luften slå mot mitt ansikte. Jag drog in doften av natur medan vi gick mot busstoppet. Vi satte oss och väntade tills bussen kom. "Yo!" hörde vi någon ropa, jag visste redan utan att vända mig om vem det var. "Hej Colin" sa jag och log mot honom men Mika tittade bara ner på sitt äpple. Bussen kom och vi gick in. Jag satte mig längst bak och Mika följde efter och satte sig bredvid. Colin kom han också. "Är det ledigt här?" frågade han Mika och pekade på platsen bredvid henne. Hon nickade och jag flinade lite. När det hade blivit ganska fullt i bussen åkte vi iväg till skolan. När vi var framme smet Mika snabbt förbi Colin och hoppade in i skolan med sina kryckor. Jag flinade åt henne och gick efter, det såg så roligt ut när hon desperat hoppade framåt. Jag gick till mitt skåp och la in väskan medan jag tog min svenskabok. Jag gick mot klassrummet när jag stötte på någon. "Oj, förlåt" sa jag och tog upp hans böcker. När jag såg honom i ögonen såg jag vem det var. Justin. Han flinade mot mig. "Ingen fara Kimmy" sa han. Ugh, jag hatar verkligen när man kallar mig för det men det är oftast därför de fortsätter göra det. Till exempel Jack kallar mig för det även fast han vet att jag irriterar mig på det. Fast när han säger det är det ganska sött... Fokusera Kim! "Jo Justin..." började jag och han log mot mig "du vet balen" "Ja, jag har köpt en smoking nu" sa han stolt. Jag suckade och tog hans hand. "Jo jag kan inte gå med dig på balen.." sa jag sakta och tittade ner i marken. Han drog bort sin hand från min och backade. "Ska du gå med din jävla Jack?" frågade han kallt och jag tittade upp på honom. Jag nickade och han skakade på huvudet. "Vafan är det för fel på dig?"Först säger du ja till mig sen dissar du mig bara!" skrek han och fler elever började vända sig mot oss. "Det räcker! Du ska inte svära åt mig, hör du det?!" skrek jag och tog ett steg närmare honom. Jag tog sats och slog till honom. Någon tog tag i min arm och drog mig därifrån. "Släpp mig! Han ska fan få!" skrek jag och försökte slita mig ur greppet. Justin gned sin ömma kind och gick därifrån. "Just det, spring du bara!!!" skrek jag efter honom och vände mig mot den som höll fast mig. Det var Colin. "Vad gör du Kim?" frågade han förbluffat. Jag skakade på huvudet och gick min väg. Han sprang efter mig. "Kim, jag ville bara hjälpa till, Mikas vänner är mina vänner" sa han lågt. Jag tittade på honom. "Jag behöver ingen hjälp" sa jag kort och gick min väg. Min väska: that's all I got to say 24 nov, 2013 11:09 |
|
Borttagen
|
Jag gick till omklädningsrummet och la ner mina idrottskläder och började sätta på mig dom. Jag såg Gracie stå och prata med några andra flickor. "Ja, jag vet! Jag fattar inte hur man kan klä sig som dom!" sa hon och skrattade. Jag satte på mig strumporna och knöt sedan skorna. "Ja, alltså jag fattar inte hur dom tänker." suckade en annan tjej som stod bredvid henne. När hon fick syn på att jag tittade på dom hoppade hon till. "Har ni problem eller?" frågade jag och ställde mig upp. "Ne..." började flickan men Gracie avbröt henne. "Ja, snälla kan du sluta ha på dig såna konstiga kläder?" sa hon. Jag fnös till. "Det ska hon med de glittriga tajtsen och den stora lila rosetten säga." suckade jag. Några andra flickor började skratta. "Ursäkta, det är inte jag som har färgat mitt hår rosa." sa hon och såg lått irriterad ut. "Nej, det är frisören som har färgat ditt gult." flinade jag. Dom flesta började skratta igen. Gracie skulle precis säga något när jympa läraren sa till oss att komma ut. Vi gick ut ur omklädningsrummet och ut på fotbollsplanen som låg utanför skolan. "Idag ska vi ha fotboll!" sa hon och tittade på oss. "Och Mika, du kommer får göra något annat eftersom att du brutit foten." sa hon och log. Jag nickade och följde med henne in till idrottsalen. 24 nov, 2013 11:27 |
|
Kola
Elev |
Jag satte mig längst bak i klassrummet och tog fram ett anteckningsblock och började rita. Jag ritade av Justin och man kan inte säga att det blev fint... Sen ringde det in och alla elever började strömma in, inklusive Jack. Han log mot mig och satte sig vid bänken bredvid. Jag tog fram en papperslapp och skrev till Jack *Jag har berättat för Justin att jag ska gå på balen med dig* skrev jag och gav honom lappen. Han nickade och skrev något tillbaka. *Hur tog han det?* skrev han och jag gjorde tummen ner.
"Är du okej?" Viskade han till mig och jag nickade och vände mig sedan mot läraren. "Idag ska vi skriva en uppsats om andra världskriget" sa Mr Doyce och alla suckade, utom Jerry konstigt nog. Men han hade en anledning. "Men Mr Doyce, vi skrev ju om det förra veckan?" Sa han lugnt och alla elever nickade och höll med. Mr Doyce kliade sig i pannan. "Jaså? Ja då har jag faktiskt ingen aning om vad vi ska prata om idag..." Suckade han men Jerry tog till orda igen. "Förra veckan lovade du att om vi fick tid över på lektionstid skulle vi få en extra rast, det här är väl ett sånt tillfälle?" Sa Jerry och lutade sig bakåt i stolen. Mr Doyce nickade... "Ja låt gå då" suckade han och plockade ihop sina saker. Alla elever jublade och sprang ut. Jag flinade och Jerry blinkade åt oss innan han gick ut. that's all I got to say 24 nov, 2013 15:50 |
|
Borttagen
|
"Så, du kan träna på armhävningar!" sa hon och tog fram en matta. "Men jag kan ju inte stå på mitt ben!" sa jag argt till henne. "Nähä, skippa lektionen då." sa hon och gick ut igen. Jag suckade och gick tillbaka till omklädningsrummet och bytte om. Jag packade ner kläderna i jympapåsen och gick ut ur omklädningsrummet. När jag kom ut såg jag att Kim och Jack kom ut ur klassrummet och pratade. Jag flinade och gick till dom. "Så vad gör ni här SJÄLVA då??" frågade jag och putade med läpparna. Jag såg hur Kim blev alldeles röd i ansiktet. Jack log bara. "Vi snackade om balen. Ska du dit?" frågade han och log. Kim vickade på ögonbrynen. "Ja, ska du gååå?" frågade hon och flinade. Jag kände hur röd jag blev. "Nej, självklart inte!" sa jag och gick snabbt förbi dom. "Mika, hänger du med till cafeterian?" frågade Kim när jag precis skulle gå ut ur skolan. Jag stannade och vände mig om. "Okej, men jag vill inte höra några fler frågor om någon jävla bal okej?" sa jag surt och gick tillbaka till dom. Dom började skratta och vi fortsatte till cafeterian. Kola står det verkligen *vickade* i alla böcker? Låter ju skit konstigt 24 nov, 2013 16:16 |
|
Kola
Elev |
Vi gick skrattande till cafeterian, eller ja, jag och Jack skrattade i alla fall. Mika gick bara tyst bredvid och kollade på mobilen. Vi satte oss vid ett bord och Eddie, Jerry och Milton kom.
"Jag är grymt hungrig, någon som vill ha något?" frågade Eddie och reste sig upp. Alla ville ha en paj, utom jag. "Jag är inte så hungrig" ljög jag och min mage kurrade juuust då... "Jag hämtar en till dig ändå" sa han och Jack följde med för att hjälpa till att bära. Jag såg att Jack hällde på sylt på någon av pajerna och de kom tillbaka. Eddie gav alla en varsin paj och Jack gav mig den med sylt på. Mika som satt bredvid mig sparkade mig på benet och nickade mot pajen och sedan gänget. Jag måste ha sett förskräckt ut för Milton frågade om jag mådde bra. "Jadå, jag bara... Blev hungrig" sa jag och åt upp hela pajbiten i en tugga. De tittade undrande på mig men jag låtsades inte om de. När det ringde ut till rast kom resten av eleverna in i cafeterian och vi gick ut. Mika skulle gå bort till skaterampen. "Men du kan ju inte åka?" sa jag och tittade bort mot rampen och då förstod jag. Colin var där. Mika rodnade och gick iväg. "Jag måste gå till idrotten, läraren säger att jag måste klara av en sak" sa han och sprang iväg. Jag tittade efter honom. "Vad var det där om?" frågade jag Milton som stod och log. "Han träffar en tjej..." sa Milton sakta och jag flämtade till. "Läraren?!" viskade jag och Milton skrattade. "Nej! Såklart inte! En annan som går i parallellklassen" sa han och jag fnissade. Jerry såg Ida och gick iväg för att prata med henne om balen. Milton skulle tydligen gå och öva extra på kemi, nörd. Jag stod där med Jack och log som en fåntratt. Han skrattade åt mig och tog min hand. Vi gick ut och såg Mika och Colin stå och prata. "Så, eh, ska du gå på balen?" frågade Mika och jag såg att hon rodnade. Jack och jag flinade och tog några steg närmare. "Tror inte det" hörde jag Colin svara. Mika var tyst en stund innan hon frågade honom något jag inte kunde höra. "Gärna" log Colin mot henne och hon log. Jag fnissade och drog med mig Jack därifrån. Vi gömde oss bakom en vägg och han hamnade några millimeter ifrån mig. Jag kunde känna hans andetag och rodnade. "Vad är det, Kimmie" retades han och log. Jag fnissade till och slog honom på armen. Vi var väldigt nära nu. Jag blundade och våra läppar snuddade vid varandra när... "Nämen hallå där" sa Mika och kom närmare "oj.. Stör jag?" flinade hon och vi backade fort. "Nej då..." sa jag och rodnade. that's all I got to say 24 nov, 2013 16:55 |
|
Borttagen
|
"Nähä?" sa jag. Colin flinade och la händerna i fickorna men gick ingen stans. "Sååå, vad pratar ni om?" frågade Kim mig och Colin. "Vi pratar om Antons nya affär. Jag tänker ta Colin dit och visa honom alla kläder och möbler där." svarade jag och flinade. Jag såg hur sur Kim blev och log. Colin flinade. "Jag sticker och kör." sa han och la ner sin skateboard på marken och körde iväg. "Var det verkligen det ni pratade om?" frågade Kim och bet sig i läppen. "Japp, Anton behöver fler besökare." sa jag och flinade. "Men jag ska låta er turturduvor vara ifred." skrattade jag och putade med läpparna ännu en gång. Jag gick tillbaka till skolan. Jag gick till cafeterian och gick mot en ut av mat tanterna. "Hejsan. Du vill ha det vanliga va Mika?" sa hon och log. Jag nickade och hon tog fram ett äpple till mig. Jag tog det och började äta på det. Sedan tog jag mig till trappen med kryckorna under armen. Jag satte mig ner och började tänka lite. Egentligen var det inget viktigt jag tänkte på utan bara random saker. Som *När kommer matteprovet, ska jag göra som vanligt och bara strunta i det?* Jag såg Gracie komma med sura steg fram till mig. "Hejsan, Gracie. Var idrotten rolig?" frågade jag och flinade. "Nej! Jag vet att du övertalade några ut av killarna i klassen att göra bort mig för min kära, Jackie!" sa hon surt. "Vah? Din lilla Jackie hade en helt annan lektion än dig. Hur skulle du kunna göra bort dig då?" frågade jag och flinade. "Men han och Kim gick förbi idrottsplanen och precis då var det några som la krok ben på mig!" skrek hon till mig. Som tur var det inte många inne. "Det var väldigt synd. Men jag övertalade ingen ut av killarna att göra det." fnös jag. Och ställde mig upp några steg framför henne. "Åh, du är så jobbig!" sa hon och vände om. "Hörru! Det kanske är dina tolv centimeters klackar som kanske gör att du snubblar!" ropade jag efter henne. Och precis då ringde det in. 24 nov, 2013 17:13 |
|
Kola
Elev |
Jag rodnade och tittade bort.
"Vad nu då, Kimmie?" frågade Jack och ställde sig framför mig igen. Jag fnissade lite och han lekte med en slinga av mitt hår. Jag la handen på hans axel och drog honom närmare närmre mig och han kysste mig på kinden. Jag rodnade och la huvudet på hans axel och andades in doften av honom. Det ringde in men det brydde vi oss inte om. Han tog min hand och pillade på mina fingrar. Jag kysste honom på halsen och han höll om mig. Jag tog hans hand och backade en bit. "Det har ringt in..." sa jag och han flinade. "Skit i det" sa han och vi gick runt lite. Vi gick mot trapporna och hörde någon gråta. Jag kikade fram, det var Gracie. "Vi går..." viskade jag till Jack och han nickade men Gracie hade hört mig. "Jack!" sa hon förtvivlat och snubblade in i hans famn. Jag stod där bredvid och tittade på. Skulle det bli som sist när de kysstes precis framför mig? Men Jack tittade på mig och sköt ifrån sig Gracie. "Vad är det?" frågade han kallt och backade. Hon tittade frågande på honom och tog hans hand men han drog sig undan och ställde sig bredvid mig och la en arm om mina axlar. Jag log hånfullt. "Ja Gracie, vad är det som är så hemskt att det får din mascara rinna?" frågade jag stöddigt och hon tittade surt på mig och torkade bort tårarna. "Justin" sa hon och tittade på mig "bjöd ut mig på balen" "Och?" flinade jag. "Ja, jag vet inte om jag ska välja honom eller min kära Jackie" sa hon och tittade på honom. Jack suckade. "Om du nu måste veta ska jag gå med Kim" sa han kort och vi gick därifrån. that's all I got to say 24 nov, 2013 17:31 |
|
Borttagen
|
Jag såg hur Colin kom springande in i skolan och stannade genast när han såg mig. Han gick mot mig och stod strax framför mig. "Jag kan inte hänga med till din kusins affär på balkvällen." sa han och bet sig i läppen. Jag såg häpet på honom. Men när jag skulle säga något till honom sprang han iväg och stannade genast när han stötte på Emma. Han kliade sig på huvudet och sneglade mot mig. Efter det tog han tag i hennes axel och drog med henne bakom hörnet. Jag tog mina kryckor och gick snabbt ut ur skolan där jag såg Kim och Jack gå. När dom fick se mig stannade dom genast. Kim såg orolig ut. "Vad gör du ute?" frågade hon. Jag svarade inte utan gick förbi dom med huvudet nere. *Först gillar han mig... trodde jag i alla fall... och sedan går han med Emma! Fan!" tänkte jag och gick på bussen som just kommit. Jag visade busschauffören biljetten och satte mig längst bak. Jag såg efter Kim och hon såg att jag satt i bussen. Tillslut körde den iväg och den stannade i stan där jag skulle av och försöka träffa Anton. 24 nov, 2013 18:06 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen