Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts första årselever med Essi99

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99

1 2 3 ... 10 11 12 ... 27 28 29
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


"Redo? Jag är. Jag vet inte hur länge jag har väntat på det här! Antagligen sen Stan berättade om Hogwarts och allt som hände under hans första månad. Jag ser fram emot Förvandlingskonst, men jag har hört att Proffesor McGonnagall ska vara riktigt sträng. Men rättvis.", under tiden jag har pratat har jag hunnit tvätta ansiktet, borstat tänderna och borstat håret.
"Kom så går vi och äter!"

9 nov, 2013 22:18

Isse99
Elev

Avatar


"Vänta bara en sekund", säger jag och springer och hämtar min kappa. "Så, då var jag färdig!" Ropar jag till Sarah.
Vi går ut genom portträt hålet och börjar gå mot den stora salen.

skriver ord som mord i handen

11 nov, 2013 12:42

Borttagen

Avatar


Överallt finns det elever som pratar, skriker, skrattar och gråter. Skolan verkar aldrig ta slut. Som tur kommer Ginny och visar oss vägen. Väl framme frossar jag i all frukost.

11 nov, 2013 12:47

Isse99
Elev

Avatar


Efter att vi har ätit så går vi tillbaka till vårt elevhem för att hämta materialet vi ska ha till våra lektioner idag. Jag lägger allting i en väska, med Hogwarts emblem på, som jag fick av mina föräldrar som present innan jag åkte hit. Jag börjar faktiskt sakna dem lite grann.

skriver ord som mord i handen

11 nov, 2013 15:06

Borttagen

Avatar


Jag ser på schemat igen.
"Nu har vi Trollformellära!", jag ler stort mot Ginny och April. De andra två tjejerna har hittills inte pratat särskilt mycket med oss men de verkar ha varandra...

11 nov, 2013 16:47

Isse99
Elev

Avatar


"Tror du de går i vår klass?" frågar jag och nickar diskret åt tjejernas håll. "Eller de kanske är andraårselever?"

skriver ord som mord i handen

11 nov, 2013 20:42

Borttagen

Avatar


"Det är ju Frida och Jane! Hej!", de ser lite besvärat på mig, jag sänker handen.

11 nov, 2013 20:45

Isse99
Elev

Avatar


"Känner du dem?" Frågar jag och sneglar åt deras håll.

skriver ord som mord i handen

11 nov, 2013 20:49

Borttagen

Avatar


"De sover i vår sovsal ju! Har du tappat minnet över natten?", både Ginny och jag ser oroliga ut.

11 nov, 2013 20:53

Isse99
Elev

Avatar


Jag skrattar nervöst. "Nejdå... Jag bara undrade ifall du känner dem sen innan..."

skriver ord som mord i handen

11 nov, 2013 20:56

1 2 3 ... 10 11 12 ... 27 28 29

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99

Du får inte svara på den här tråden.