Finaste orden som finns!
Forum > Off Topic > Finaste orden som finns!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
NEWBORN
Elev |
24 mar, 2013 23:16 |
|
Borttagen
|
Jag har generellt sett ganska svårt för många svenska ord. Tycker ofta det är för mycket konsonanter för att det ska bli någon melodi av det. Men ändå så innehåller mina favoritord på engelska väldigt många konsonanter.
Mina engelska favoritord är: Codswollop Flabbergasted För att jag gillar hur de låter och hur de ligger i munnen. Jag återkommer om jag kommer på ett favoritord på svenska. Men det kommer antagligen vara något som innehåller många s. På japanska är mitt favoritord: Shiawase Det betyder lycka och jag gillar hur det ligger i munnen. Hur det först går uppåt och sen neråt för att sluta i ett neutralt läge ^^ 24 mar, 2013 23:25 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag gillar återvändsgränd, just för att det heter återvändsgränd. På engelska heter det Dead end, men i Sverige heter det återvändsgränd vilket betyder att vi kan vända om xD
sen är dimma ett fint ord och stjärna ![]()
25 mar, 2013 00:12 |
|
Borttagen
|
Jag tycker att Ögonblick är ett fint ord. ♥
25 mar, 2013 07:32 |
|
GinnyWeasley1
Elev |
Lingon ...
31 mar, 2013 09:43 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Cara Riddle: Jag gillar återvändsgränd, just för att det heter återvändsgränd. På engelska heter det Dead end, men i Sverige heter det återvändsgränd vilket betyder att vi kan vända om xD sen är dimma ett fint ord och stjärna åhh ja jag tycker också de var fina 3 apr, 2013 19:56 |
|
Cara Riddle
Elev |
Skrivet av Borttagen: vad roligt Skrivet av Cara Riddle: Jag gillar återvändsgränd, just för att det heter återvändsgränd. På engelska heter det Dead end, men i Sverige heter det återvändsgränd vilket betyder att vi kan vända om xD sen är dimma ett fint ord och stjärna åhh ja jag tycker också de var fina ![]()
3 apr, 2013 20:01 |
|
Unik
Elev |
Rimfrost älskar jag med. xD Tycker även att ordet vacker är ganska vackert. xD
Min blogg, kika gärna in där! - http://unikinteudda.blogg.se 3 apr, 2013 20:02 |
|
april
Elev |
3 apr, 2013 20:08 |
|
Solkatten
Elev |
Stjärnskott är fint.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 3 apr, 2013 20:21 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen