Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hemlighetsväktaren

Forum > Fanfiction > Hemlighetsväktaren

1 2 3 ... 10 11 12
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av LauraTree:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av LauraTree:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av LauraTree:
Skrivet av Borttagen:
LauraTree, Tack för det. Nu vet jag det ska lägga det på minnet
Haha varsegod Inte för att det är så nödvändig information kanske men...
JoJo. Det är nödvändigt för mig Man vet aldrig när något liknande dyker upp
Sant Om du tex söker jobb nån gång får du skriva att du vet vad Amos Diggory kalla poliser för i Harry Potter, då måste du bli anställd!
Hahahaha
Du läste mina tankar... Typ
Haha jag kanske är en siare o_o

Jaa, kanske det

11 maj, 2013 14:53

Borttagen

Avatar


*Bevakar*

När kommer nästa?

12 maj, 2013 20:13

Borttagen

Avatar


*Ny läsare*
har inte läst allt än men det jag läst är jättebra

12 maj, 2013 20:23

Borttagen

Avatar


Roligt!
Jag hoppas nästa kommer snart. Har inte så många ideer på gång just nu. Men...

13 maj, 2013 16:37

Borttagen

Avatar


Bra

19 maj, 2013 12:15

Borttagen

Avatar


Nu kommer...
...Kapitel 9 Paniken


Alla stirrade på Lily och sedan for var enda kotte upp från sina platser. Alla började leta. Sirius, Remus och James sprang in till köket. Moody och Dumbledore gick in i sovrummen och letade där inne efter Harry. Lily och Aberforth letade i rummet som de var i.

Lily kröp omkring på golvet. Aberforth slängde omkring kuddarna och välte undan stolarna som var i vägen för honom. Inne ifrån köket hörde man kastruller slås mot varandra, bistick som kastades ner på golvet, skåpdörrar öppnas och stängas. Hur stolar drogs över golvet och hur någon slog i huvudet i någon slags platta. (Någon av de tre måste ha krupit in under bordet och slagit i huvudet.) Man hörde även tre röster prata högt i munnen på varandra. Inne i sovrummen hörde man ett litet brak och såg ett ljussken komma där ifrån och plötsligt for en rykande kudde ut ur rummet. Man hörde hur någon slog upp garderobsdörren på vid gavel och sedan hur kläder landade på golvet.
Lily ställde sig upp när hon hörde någon komma ut från köket. Det var Remus. Lily log mot honom, hon trodde att de hade hittat Harry. Men Remus sprang mot ytterdörren och gick ut. Lilys léende försvann lika hastigt som det hade dykt upp. Hon slängde sig på golvet igen och fortsatte att söka efter Harry. Paniken steg i alla.
Remus kom in igen.
”Har någon hittat Harry?” ropade han ut i huset. Med en enda mun svarade alla ”NEJ”. 'Tänk om en dödsätare har fått tag på Harry.' tänkte Lily. Alla kom in till vardagsrummet (där Lily och Aberforth var)igen.
Men det tog en stund för James och Sirius. Tillslut kom båda in i rummet.
”James har en sak han vill berätta!” sa Sirius.
”Jo… Det kan vara så att Harry är kvar på Sankt mungos sjukhus. Vad jag minns så tog jag inte med mig Harry där ifrån.” sa James. Man hörde tydlig på rösten att han skämdes. Lily stirrade på honom. Blicken hon hade sa tydlig ”Vad var det du tänkte på din idiot. HUR KAN MAN GLÖMMA SIN SON PÅ ETT SJUKHUS!?” men ur hennes mun kom det:
”VAD VÄNTAR DU PÅ? SPRING OCH HÄMTA HONOM DÅ!”
”Jag är redan på väg kära du(hans röst lät en aningen skräckslagen) Måntand, Tramptass kom med.” sa James och försvann genom dörren med två efter sig.
Dumbledore viftade med sin stav och sa ”renskrubba” och alla möbler, bistick, kastruller och kuddar flög tillbaka till sina platser igen. Lily satte sig i soffan och drog djupa andetag.

*PÅ sjukhuset*

James, Sirius och Remus hade spöktransfererat sig till sjukhuset. De var nu i hissen. Alla tre pustade. De hade sprungit dit. Hissen stannade och de for ur den, genom korridoren och rätt in i rummet. Sirius öppnade dörren och sprang nästan rakt in i en äldre dam.
”OJ… ursäkta mig!” flåsade Sirius. Hans uppmärksamhet drogs direkt till damens huvud. På huvudet fanns det en stor hatt med en stor uppstoppad gam på. Hon hade en grön klädnad på sig och en röd handväska liggande i en barn vagn. Det var mrs Augusta Longbottom.
”Vi beklagar sorgen mrs Longgottom.” pustade Remus fram. ”Jo, du råkade inte träffa på Harry här? James råkade lämna honom här.”
”Jo, det gjorde jag faktiskt. Jag tänkte ta med mig honom hem till mig, för att sedan sända en uggla till dig och Lily, James.” hon vände sig mot James. ”Jag skulle bara besöka dem för att se till dem. Hade med mig Neville. Satte Harry i vagnen här. Det är bara att ta honom. Det var trevligt att möta er. Hej då, och ha en fortsatt trevlig dag.” Mrs Longbottom tog Harry och gav James honom, och gick sedan där ifrån med en tår rinnande ner för kinden.
”Tack så hemskt mycket mrs Longbottom. Jag är skyldig dig en tjänst. Och det kommer att gå bra för Alice och Frank, tro mig.” sa James som försökte att inte visa hur rädd han hade varit. Mrs Longbottom vände sig om och gav alla fyra ett leende. All panik bara rann ur dem. Harry var tillbaka.


Hoppas ni gillade kapitlet

21 maj, 2013 16:10

Annie Potter
Elev

Avatar


♥ finns det bara att säga

Mitt motto: Bara för att jag inte gör det som känns fel, betyder inte det att jag är feg.

21 maj, 2013 16:50

Borttagen

Avatar


BRA!!! ♥

26 maj, 2013 19:13

Lillan Potter
Elev

Avatar


Bra!

7 aug, 2013 20:44

Borttagen

Avatar


När kommer nästa?

17 aug, 2013 15:19

1 2 3 ... 10 11 12

Forum > Fanfiction > Hemlighetsväktaren

Du får inte svara på den här tråden.