Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lägg av med Slytherin-mobbningen!

Forum > Harry Potter > Lägg av med Slytherin-mobbningen!

1 2 3 ... 10 11 12
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Winny Geasley:
Jag tycker oxå att det är hemskt, jag menar, jag tycker att Slytherinarna är fantastiska personer. Se på Draco Malfoy!! Han var verkligen ledsen när Crabbe dog! Slytherinarna har oxå hjärtan!!

Klart vi har hjärtan? Fattar inte varför vi Slytherinare inte skulle ha hjärtan? xD

25 aug, 2012 20:19

MysanMuffin
Elev

Avatar


Okej jag erkänner att jag inte tyckte om Slytherin i de första filmerna, men ju mer man såg och typ lärde sig insåg jag att ni är typ det bästa elevhemmet.

Är Gryffindor här men på Pottermore blev jag en Slytherinare och en stolt sådan!

"Rupert Alexander Lloyd Grint" Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta! Läs gjärna min lilla...novellberättelse x) Det är noveller i olika delar som bildar en berättelse... http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=18588&page=1#p10907

25 aug, 2012 21:50

Ronald Weasley
Elev

Avatar


Jag har inget emot Slytherin! Inget alls! Fastän det är det elevhemmet jag anser att jag passar minst i

25 aug, 2012 22:17

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Det kommer alltid finnas någon i samhället som inte ser förbi fasaden. Då man tror på Hagrids ord som sades till en elvaårig pojke - som inget visste (och gud vet hur många föräldrar som har talat illa om Slytherin, eleverna i elevhemmet och släktena inför sina barn innan deras start på skolan blivit av).

Traditionalism, Resourcefulness, Cunning, Ambition, Leadership qualities, Self-Preservation, Determination, Intelligence är några uppradade ord på Harry Potter-wiki som stämmer bra in på oss Slytherinare. Jag gillar att vi arbetar mot våra mål, inte viker oss för minsta lilla. Hur vi stöttar och älskar våra närmsta och står emot - säger emot - står upp för oss själva! ^_^

Jag blir sällan trött på människor i min omgivning som trycker ner oss slytherinare numera - jag bara ler och säger: "fast så är det ju inte". Ibland drar jag min predikan om motsatsen, ibland ber jag individen i fråga att läsa mellan raderna och våga se från nya perspektiv. ^^ Jag stöttar inte allt eller alla Slytherinare som vi fått möta på i böckerna. En del är trångsynta och fega - och eftersom vi fått lära känna dem som varit emot Harry mest så har vi inte fått rättvis syn heller. Dels för att vi läser ur Harrys perspektiv. Dels för att Dödsätarna mestadels består av gamla klasskamrater och släktingar som hållit ihop när andra och annat varit emot. Dels för att deras syn på mugglarfödda magiker är störd.

Men vi skall veta att det finns så himla många fler Slytherinare. Jag älskar hur Narcissa stöttar sin familj och gör allt för att hålla den samman (fastän hon uppenbart inte tänker vara en dödsätare) och jag älskar hur man ofta får läsa att eleverna på skolan samlats vid Quidditchplanen för att heja på varandras elevhem. Det är fint och jag älskar att alla potterheads ute i vår värld verkligen har funnit Love between the houses-moralen. Vi umgås, har roligt och trivs i varandras sällskap men kan samtidigt känna att vi är samhöriga med olika elevhem. Så galet fint! ♥

^_^

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

25 aug, 2012 22:56

Borttagen

Avatar


Slytherinare är verkligen inte onda!,se på snigelhorn till exempel!Han var ju aldrig ond.Bara för att några ur det elevhemmet blev dödsätare så behöver inte alla vara det!

26 aug, 2012 09:25

rosea
Elev

Avatar


Exakt! i filmerna så är ju alla i Slytherin skit taskiga! likaså i böckerna, som t. ex "Och alla vid Slytherins bord skrattade och Dracos skämt om Harrys familj" eller "Det hördes en medhållande stön från Slytherinbordet". De kanske inte är så taskiga i den engelska versioner? öööh, har bara läst tre böcker genetligen, och sett alla filmer så jag ska nog inte säga nåt

AJM SORRY!

TEBAKS IGEN

7 sep, 2012 17:55

Borttagen

Avatar


Professor Quirrel var ju i Ravenclaw, och Peter Pettigrew i Gryffindor.

Taskiga personer finns ju i alla elevhem. Exempelvis när även Hufflepuffare i Harry Potter 4 går omkring med "Potter stinks"-knappar, och skrattar åt Harry så man kan inte generalisera någon elevhem för att vara rent elaka


29 okt, 2012 15:26

Detta inlägg ändrades senast 2012-10-29 kl. 16:15
Antal ändringar: 6

Borttagen

Avatar


(minns inte om jag redan skrivit i denna tråden men ändå)

Finns j starka fördommar och mobbningar mot alla elevhem, och jag ser inte det som något unikt för slytherin. Några exempel bara....


Slytherin: Elaka och onda, stort ego
Gryffindor: Besservissers, dumdristiga, stort ego
Hufflepuff: Mesiga, fega, laglydiga
Rawenclaw: Besservissers

29 okt, 2012 15:43

Annispop
Elev

Avatar


Jag har alltid gillat Slytherin, och jag gillar inte att folk mobbar er!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ff080c86ac5e80a75b61ee8e1bfa0294f%2Ftumblr_mx1tlo5Xxk1s3gluao3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6qcyewRlw1rsz77yo1_500.gif

29 okt, 2012 16:04

Hermione :D
Elev

Avatar


Jag håller med!
Jag tycker alla elevhem är lika bra, men så passar alla bättre i vissa mer än andra.
Vi Hufflepuffare blir kallade korkade, och Slytherinare blir kallade elaka och morallösa.
Inget av det stämmer!!! Alla elevhem äger ju!!!!!!
Slytherinare är:
S-marta
L-istiga
Y-pperliga
T-ålmodiga
H-umoristiska
E-nvisa
R-oliga
I-ntelligenta
N-yckfulla

Och allmänt bra kompisar!! Inga att mobba, alltså.
Alla elevhem är underbara på olika sätt, inget är bättre än de andra.
Alla är ju en del av Hogwarts!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.freegifs.de%2Fglitter-text%2Fholdz002%2Fz500a72456bdf7.gif

29 okt, 2012 16:10

1 2 3 ... 10 11 12

Forum > Harry Potter > Lägg av med Slytherin-mobbningen!

Du får inte svara på den här tråden.