Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ett till Ett till Mugglis Game!:)

Forum > Fanfiction > Ett till Ett till Mugglis Game!:)

1 2 3 ... 10 11 12 13 14
Användare Inlägg
LupinMarauder
Elev

Avatar


Skrivet av Luna Chang:
Nu har jag lottat ordningen hur alla ska dö och jag vet vem som ska vinna(Mwahahhaa!) Men jag vill ha in fler mallar!!
Har jag skickat?

Hej!

14 aug, 2012 19:56

Luna Chang
Elev

Avatar


Skrivet av LupinMarauder:
Skrivet av Luna Chang:
Nu har jag lottat ordningen hur alla ska dö och jag vet vem som ska vinna(Mwahahhaa!) Men jag vill ha in fler mallar!!
Har jag skickat?


Påmunn mig senare så kan jag kolla när jag har dator.

Hej

14 aug, 2012 20:53

MissLollo
Elev

Avatar


Spännande! XD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F076e49bdf4b2a6065cf894ccfc8895af%2Ftumblr_n28b4fpNcl1qan42po4_r1_250.gif

15 aug, 2012 10:19

Luna Chang
Elev

Avatar


Nu kommer ett litet kapitel om före arenan.. Visste inte riktigt vars jag skulle börja..

Tågresan för distrikt 2

Sandy Gromford kan inte fatta att hon faktiskt blev lottad. Hon är överlycklig. Hon hade tränat för det här hela sitt liv, hade hon inte blivit tagen i år hade hon bara haft nästa år kvar, men iår hade hon klivit upp extra tidigt och gått till stora torget där hon hade gått fram till anmälnings bordet. Hon hade mutat dom som satt där så dom skulle se till så att hon skulle bli dragen. Hon satt nu i resaturang vagnen tillsammans med den andre deltagaren från distrikt två, nämligen Dramione99, och även deras handledare var också där inne.

AlexZz satt och studerade dom båda deltagarna från distrikt 2. Den ena av dom var 17 år. Den andra 13. AlexZz förstod inte hur en 13åring kunde ha kommit med från ett distrikt med så starka spelare. Men vem vet, hon kanske var något alldeles extra som kunde förvåna alla. AlexZz satt och studerade dom båda flickorna när en av dom, den äldre, frågade hur dom skulle göra inne på arenan.
"Är det inte självklart? Håll er till karriäristerna tills det börjar bli få deltagare kvar, då ska ni smita iväg på egen hand. Se till att få så många vapen för er själva och sno gärna åt er lite annat som dom andra inte märker" svarar AlexZz.
"Det lät ju som några grunder, hur tycker du vi ska bete oss mot dom andra?" frågade Dramione99.
"Stridslystna, försök framhäv er som ledare, åtminstone en av er" svarade AlexZz.

Dramione99 nickade lite och tittade ner i sin mat. Hon skulle förmodligen aldrig lyckas bossa upp sig mot resten av kariärristerna. Hon var så liten bland dom. Men hon var stark och smart.

Efter en stunds tystnad så lämnade Sandy gromford rastaurang vagnen och gick mot sin kupé. Hon tog av sig kläderna hon haft på sig tidigare idag på slåttern och tog på sig ett par mjukisbyxor och en stor t-shirt som hon skulle kunna sova i. Hon gick till sängen som stod till höger om det enda fönstret där inne. Hon la sig ner och somnade direkt.

Dramione99 gick också till sin kupé men hon gick direkt in till toaletten och fram till duschen. Hon hade en gång tidigare duschat i en sån dusch hemma hos borgmästaren hemma i distrikt 2. Det hade varit den enda gången hon hade lekt med borgmästarens dotter. Dramione99 hade då ramlat i en lerpöl och eftersom dom hade varit hemma hos Kate hade dom gått in och Dramione99 hade fått låna deras dusch. Hon gick in i duschen och klickade på dom knappar hon minndes hade gott luktande tvålar och varmt vatten och bara njöt. Så stod hon i nästan en timme och bara njöt innan hon klev ut ur duschen och tog på sig något att sova i och la sig på sängen.

Nästa morgon väcktes dom av Alice, hon som hade dragit lotterna. Dom var framme i huvudstaden nu.
Dramione99 såg ut genom fönstret på tåget och såg stora mängder personer där ute. Alla stod och väntade på att hon och Sandy Gromford skulle kliva av tåget.

En kvart senare satt dom i någon sorts jättesäker bil påväg mot stället som skulle vara deras hem nu i en vecka innan dom ska in på arenan.

_____________________________________________

Vad vill ni att jag ska skriva om nu??

Hej

15 aug, 2012 21:27

Erica
Elev

Avatar


Jättebra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F2c365eb5af979155e8c6bbea33dcc949%2Ftumblr_mt0fa0ywzU1sgz79no1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2Faddb170d891209f756d1e2513a22dc87%2Ftumblr_mt0fmeX2Cu1sgz79no1_250.gif

15 aug, 2012 21:36

Luna Chang
Elev

Avatar


Vad ska jag skriva om NU??
Vill skriva men vet inte vad

Hej

16 aug, 2012 11:04

MissLollo
Elev

Avatar


Så bra Vad osm ska hända nu vet ju intej ag precis.... Men något i huvudstaden iaf, ehm, noll idéer här

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F076e49bdf4b2a6065cf894ccfc8895af%2Ftumblr_n28b4fpNcl1qan42po4_r1_250.gif

17 aug, 2012 14:29

SabinaPotter
Elev

Avatar


1:an;-)

Så snurra min jord igen, radion spelar vår sång

17 aug, 2012 14:55

Luna Chang
Elev

Avatar


Skrivet av SabinaPotter:
1:an;-)


Hurenar du?

Hej

17 aug, 2012 15:12

SabinaPotter
Elev

Avatar


Skrivet av Luna Chang:
Skrivet av SabinaPotter:
1:an;-)


Hurenar du?


som du skrev den med 2:an, fast med 1:an

Så snurra min jord igen, radion spelar vår sång

17 aug, 2012 15:50

1 2 3 ... 10 11 12 13 14

Forum > Fanfiction > Ett till Ett till Mugglis Game!:)

Du får inte svara på den här tråden.