The Lills Games
Forum > Fanfiction > The Lills Games
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ingis
Elev |
27 jun, 2012 22:05 |
|
Lills
Elev |
Nu har jag skrivit liiiite på det långa kapitlet som kanske kommer idag.
Jag gillar nämligen att skriva mycket om en sak, och då man ska ha med alla blir det ganska långt. Och TACK igen, för era underbara kommentarer ♥ ![]()
28 jun, 2012 15:56 |
|
Ingis
Elev |
Skrivet av Lills: JAAA! Nu har jag skrivit liiiite på det långa kapitlet som kanske kommer idag. Jag gillar nämligen att skriva mycket om en sak, och då man ska ha med alla blir det ganska långt. Och TACK igen, för era underbara kommentarer ♥ ![]() ![]()
28 jun, 2012 15:57 |
|
Lills
Elev |
Okej, försökte få med alla (Men är inte heeelt säker på att jag fick med alla) så detta kapitel blev ganska långt.
På träningcentret Miskel tittade sig omkring för att försöka lista ut vad som var viktigast att lära sig. Hon hade redan slösat bort 5 minuter att fundera på det innan hon kom fram till att göra upp eld är ganska viktigt. Det kunde hon börja med. På den stationen var redan två stycken yngre tjejer. Nämligen HannaPanna och Ginny.:.Weasley – båda från Distrikt 6. Miskel gick tveksamt till dem och satte sig ner. ”HEJSAN!” utbrast HannaPanna glatt när hon såg Miskel. Miskel blir plötsligt rädd för HannaPanna. Det var väl inte meningen att man skulle vara vänlig mot de man skulle bli tvungen att döda, tänkte Miskel och ryste. Eller var det ett trick från HannaPannas sida? ”Hej...” mumlade Miskel tyst till svar. Sedan börjar hon tyst arbeta med sin eld, medans hon hör på Ginny.:.Weasley och HannaPannas pladder – som mest handlade om vad de skulle göra med alla pengar när de hade vunnit och hur de skulle dela upp landet. EMELESEL skickar försiktigt bort mot platsen där Ingis och Luna Chang står. Hon har alltid önskat sig någon som man kan skratta med, och Ingis och Luna Chang verkar ha det så roligt. Men det vore ju lite konstigt om hon gick fram till en station som hon redan kunde allt om. För EMELESEL kunde allt om hur man kamouflerade sig. Hennes pappa var nämligen en väldigt bra konstnär – han hade lärt EMELESEL allt han kunde om det. Men hon bestämde sig ändå för att gå fram dit och pröva kamouflera sig. Hon satte sig ner så nära Ingis och Luna Chang som möjligt, utan att det skulle bli för nära. ”Och jag har hört att de där Ariel och Sannaaa är riktiga flummisar” hörde hon Ingis förtjust säga. ”De kanske vi kan samarbeta med?” EMELESEL kände modet sjunka. De vill ju bara ha sådana där flummiga och roliga personer, inte mig. Men hon gav inte upp så lätt. Hon tog upp en penna och började rita lite smått på sin egen hand – hon ritade berg. ”Gud vad fint!” utbrast Luna Chang när hon såg vad EMELESEL ritade. Hon utbytte en snabb blick med Ingis innan hon tillade. ”Vill du lära oss..?” EMELESEL blev med en mycket gladare, och började berätta att med just berg måste man vara noga med att laga mycket sprickor. Pixi tog en av de bästa pilarna och siktade noga. Pilen blev inte direkt i mitten på tavlan, utan lite utanför mitten. Pixi hade aldrig haft talangen att träffa mittiprick, men hon måste ju öva ändå. Men efter att ha stått och skjutit pilar i mer än 10 minuter gick hon vidare till nästa station. Harry potter fanet och Little J var inte alls lika på något sätt – varken utseendet eller personlighet. Men de hade ändå bestämt sig för att de hade större chanser om de arbetade ihop. I deras grupp hade de tagit med OliverPhelps och Deamfle som båda hade stora talanger i hinderbanan. Just nu hade de delat upp sig, OliverPhelps och Deamfle hade gått till ”Laga upp eld”-stationen, medans Harry potter fanet och Little J hade gått till fäktnings stationen. ”Är du säker på att det här är en bra idé?” frågade Harry potter fanet osäkert till Little J. Harry potter fanet var egentligen bara med i deras pakt för att det verkade säkrare än att vara ensam. ”Den där OliverPhelps verkar vara lite farlig” mumlade hon. ”Jag vet!” utbrast Little J upphetsat. ”Det är just därför hon är med i vår pakt förstår du väl”. PotterHunger satte ensam vid hinderbanan. Hon var helt uttröttad och orkade inte ens tänka mer. Vad hade hon ens att vinna för. Hennes familj hade hon ingen aning vem de var, hennes syster var... Hon hade liksom inget att komma hem till om hon nu vann. Så varför ens försöka? När man kan ge upp lika enkelt när man kommer till arenan? Hon släppte taget som nätet hon hade klättrat i - upp och ner – och lät sig själv falla ner på det hårda golvet. Men smärtan hon väntade på kom aldrig. Smärtan var borta. Och hon saknade den. HarryPotterr, LunaLovegood1, M.Potter och LolFeelings satte tillsammans och pratade. Det var lunch och de hade bestämt sig för att alla de kunde göra en pakt. Det var någon äcklig smörja de serverade, resten var med mycket höga priser på. Det var endast deltagarna från Distrikt 1 och 11 som hade råd att köpa det. Alla andra satte med en grön geggamoja framför sig. HarryPotterr suckade. ”Vet någon vad det blir för mat i morgon?” frågade hon förväntansfullt. ”Det blir fisk soppa av vad jag har hört” sa LunaLovegood1 och himlade med ögonen. Det en slav fram till deras bord. Innan de hann fråga vad en slav gjorde här, satte slaven ner ett kuvert på bordet. På kuvertet stod det med snirkliga bokstäver: ”M.Potter” Innan någon annan ens hann se mer på det tog M.Potter upp det och öppnade det försiktigt. Käraste M.Potter När jag märkte att det var du som blev vald... Nej, jag vet inte vad jag kände. Jag blev alldeles för chockad för att kunna känna något alls antar jag. Men du vet att jag kommer göra allt som står i min makt för att se till att din familj har det bra. Jag har redan varit och hälsat på dem, och tvingat dem att stänga tv:n för en gångs skull. De kan inte sluta tänka på dig, och det vet du. De bryr sig om dig. Detta är bara ett lite brev som ska påminna dig om vem du är, vad du har att kämpa för och att vi bryr oss om dig. Vem det är från är en hemlighet. M.Potter läst det två gånger innan hon stoppade undan det igen. Hon hade ingen aning om vem det var från. MissFniss och Supersökaren räknade ut hur långt rep de skulle behöva för att resa ett tält. De hade båda gjort det klart för varandra att de kanske inte kommer hålla ihop så länge på arenan. Utan bara i början, i blodbadet. De ska hjälpa varandra att få så många saker som möjligt innan de söker skydd – och då skiljs de åt. Vanessa Treens satte och försökte komma på ett sätt att ta sig igenom hinderbanan utan att ramla ner. Hon var faktiskt mycket trött på att ramla ner. Och det var alltid just när hon skulle ta tag i nästa hinder som hon ramlade. Hon hade fått ett stort blåmärke senaste gången hon försökte. Och att inte ramla på någon annan hade också blivit svårt. Vanessa Treens hade börjat oroa sig för hur hon skulle klara av att döda folk. Hon hade inte ens kunnat tänka tanken före hon blev utlottad till spelen. Men nu hade hon tagit mod till sig, men inte ännu hade hon kommit på något bra sätt att göra det på – utan att modet skulle svika henne. Sannaaa skrattade och tittade förtjust på Luna Chang – som just dragit världens bästa skämt – enligt Sannaaa. ”Vad är det här för mat egentligen?” fräste Ariel äcklat och puttade sin egen talrik åt sidan. Det var middag, och alla var hungriga. Men vad fanns det att äta? Jo, likadan smörja som det var vid lunchen, tänkte Ariel. ”Det är antagligen fisk med äckelpäckel i” sa Sannaaa och fnissade. Såklart kunde de inte vara seriösa en sekund heller, tänkte Ariel irriterat. Först nu märkte Ariel hur tyst Ingis hade varit, hon hade nämligen suttit och ätit hela tiden. Och när Ariel tittade på henne märkte alla andra också det. ”Vadå? Så illa är det väl inte?” sa Ingis och klämde i sig ännu en sked. EMELESEL började skratta, och alla stämde in – till och med Ariel. amanda1104 började undra om man ens skulle överleva innan man kom till arenan. Men med den här maten verkade det inte så. Hemma är det mycket godare mat, tänkte hon och gav Ekkiis en blick, och fick en likadan blick tillbaka. Hon och Ekkiis hade verkligen massor gemensamt. De var båda rika – konstigt, 11:an var ju inte alls känd för att vara ett av de rikaste Distrikten – och de gillade båda inte att kämpa och svettas. Och vad amanda1104 hade förstått tog ingen av dem Lills spelen på allvar heller. --- Och i Lills Spelen är det inte samma Karriärister som i vanliga HG. Utan här är det: Distrikt 1 och Distrikt 4 Hoppas ni gillade det. ![]()
29 jun, 2012 18:22 |
|
Borttagen
|
Åh vad bra! Jag undrar verkligen vem det där brevet är från
29 jun, 2012 18:33 |
|
Borttagen
|
Jättebra!
29 jun, 2012 18:33 |
|
Luna Chang
Elev |
Jag är flummig!!!!
Bra skrivet Hej 29 jun, 2012 18:38 |
|
EMELESEL
Elev |
MEN GUD! DU HAR VERKLIGEN LYCKATS FÅNGA IN MIN PERSONLIGHET OCH TYP HELA MIG I DET DÄR KAPITLET! SÅÅ BRA!
29 jun, 2012 18:49 |
|
Ingis
Elev |
Awesome ♥♥
Fast det vet du redan att jag tycker JAG ÄLSKAR DET DU SKRIVER. Jag vill veta vem brevet är från o.o (ehe, jag kan erkänna att jag bara snabbkollade igenom kapitlet, i fall du hade lagt till nåt sen jag läste det ^^) ![]() ![]()
29 jun, 2012 19:00 |
|
Lills
Elev |
Skrivet av Ingis: Awesome ♥♥ Fast det vet du redan att jag tycker JAG ÄLSKAR DET DU SKRIVER. Jag vill veta vem brevet är från o.o (ehe, jag kan erkänna att jag bara snabbkollade igenom kapitlet, i fall du hade lagt till nåt sen jag läste det ^^) TACK ALLIHOPA! ♥ Jag ändrade lite småsaker bara. ^^ ![]()
29 jun, 2012 19:11 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen