SORLIGASTE SCENEN I HP???
Forum > Harry Potter > SORLIGASTE SCENEN I HP???
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av chokladglasyr: När Harry tar fram stenen och Lupin, Sirius, James och Lily kommer tillbaka. Så sjukt fin men hemsk scen! Och Sirius död såklart ♥ Jag tror det är den scenen jag grät till (när jag läste boken) :'D 27 dec, 2012 20:24 |
|
Borttagen
|
* Severus minnen. Jag får gåshud bara jag tänker på det.. Hur han sitter och gråter förtvivlat med Lily i armarna, och när han står i dörrkarmen hos Dumbledore och knappt vet hur han ska hantera allt.. Usch..
* Freds död är så fruktansvärt sorglig också, men då syftar jag mest på hur det är i boken.. Hur han är mitt uppe i sitt essä med sitt skratt och så slocknar allt plötsligt.. * När Bellatrix dödar Sirius och Harry ser hur han sakta ramlar bakåt i den där portalen. * När hela skolan står nedanför astronomitornet och höjer sina trollstavar för att hedra Albus. Uhh.. Jag blir lite sentimental nu.. ;_; 27 dec, 2012 20:43 |
|
Sallymalfoy
Elev |
En sorlig scen är ju när Dumbledore dör & alla höjer sina trollstavar. Blir tårögd varje gång, alla på skolan blir påverkade.
Sen är ju Freds död sorlig, när Weasly familjen är runt honom. Det är inte så jäte sorgligt i filmen, men när man läst boken så tänker man jämt på det när man ser filmen! När Tonks & LUpin dör är ju en scen som är väldigt sorglig. :'( Får inte glömma Snapes minnen, åh herregud! DET är något som verkligen tar på mig. Många scener är sorgliga.. Men det är på något sett det som får mig att fastna för filmerna & böckerna. Alla känslor! 27 dec, 2012 21:02 |
|
lily, luna
Elev |
28 dec, 2012 08:52 |
|
fox
Elev |
När Hermione suddar ut minnet från sina föräldrar.
När Voldemort dödar Lily. När Dumbledore dör och alla hyllar honom. När Sirius dödas av Bellatrix. När Hedwig dödas. När Dobby dör. Bli medlem i Hobbit klubb http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28755&page=1%
28 dec, 2012 13:42 |
|
Borttagen
|
När Lily säger sina sista ord till Harry i sjuan. Gårter alltid jättemyclet då. Och när Snape hittar Lily död
28 dec, 2012 13:47 |
|
Zendaya
Elev |
Skrivet av dumble: Vilken scen tycker ni är sorligast i hp??? Jag tycker verkligen att scenen där George dog är sorligast, HAN ÄR MIN IDOL!!! Är det inte Fred som dör...? Men jag tycker det är sorgligt typ hela tiden. Dobby, Sirius, Snape, LUPIN, NYMPHADORA, MASSA MER! :'( :'( 28 dec, 2012 13:50 |
|
fox
Elev |
Ja det.är.fred som dör.
Bli medlem i Hobbit klubb http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28755&page=1%
28 dec, 2012 14:17 |
|
Kalas98
Elev |
Gud... Det måste ju vara när Dobby dör...
I live halfway between reality and fantasy at all time... 28 dec, 2012 14:23 |
|
NyTo
Elev |
Då Dobby, Remus, Tonks, Fred och Sev dör.
28 dec, 2012 14:26 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen