HP namn på norska!
Forum > Harry Potter > HP namn på norska!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
viktor
Elev |
Skrivet av Borttagen: jag kommer på gylenroy lokman och Tom DolderMen alltså låt det vara orginaletnamnet för sjutton! xo Det finns väl något namn som svenskarna översatt, men inte många. Kommer inte ens på något. Typ ''snorgärsen'' men det är ju inte riktigt ett namn. 21 sep, 2012 20:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av viktor: Skrivet av Borttagen: jag kommer på gylenroy lokman och Tom Dolder Men alltså låt det vara orginaletnamnet för sjutton! xo Det finns väl något namn som svenskarna översatt, men inte många. Kommer inte ens på något. Typ ''snorgärsen'' men det är ju inte riktigt ett namn. Vilket skämt, HP utspelar sig i England inte i NORGE. 21 sep, 2012 20:51 |
|
UIFmoa
Elev |
Skrivet av Nelly1513: Herregud! Tittade runt på några Harry Potter hemsidor och såg att norrmännen har verkligen översatt knäppt xD Som här till exempel: Spoiler: Tryck här för att visa! Haha! Vissa skrattade jag ihjäl mig på xD Som Nevilles namn x) HAHA, håsblås och Pirrewimp
21 sep, 2012 20:57 |
|
Borttagen
|
Just det ja, Gilderoy är typ det enda översatta namnet.
Och just det ja; Riddle. Fattar inte meningen med att ändra till Dolder. 21 sep, 2012 21:45 |
|
Miskel
Elev |
21 sep, 2012 22:05 |
|
Borttagen
|
Förresten bytte de ju efternamnet på Gilderoy Lockhart också.
21 sep, 2012 22:21 |
|
Borttagen
|
Det låter ju som att de som översatte till norska ville göra Harry Potter till ett skämt. Alla har ju bara konstiga namn. Pinsamt. Men det var ju kul! :]
21 sep, 2012 22:47 |
|
UIFmoa
Elev |
21 sep, 2012 22:59 |
|
Borttagen
|
HAHAHAHAH
21 sep, 2012 23:51 |
|
Lurad
Elev |
Hahahahahaahh, hatar när man översätter namn! Vad är meningen med det liksom?
Att lova för mycket är som att inte lova någonting alls. 22 sep, 2012 00:01 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen