Hermiones år innan Hogwarts
Forum > Fanfiction > Hermiones år innan Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Tack!!!!
30 apr, 2012 08:12 |
|
Lily.Luna.Potter
Elev |
- Kom Neville så går vi och letar. sa jag och visade fram min hand så han förstod att jag ville väl.
Vi gick ut i den långa korridoren och insåg att det skulle bli en lång sökning. Jag tittade på Neville och han tänkte nog samma sak för han såg ut att börja gråta när som helst. - Ehh.. Vi gör såhär, du går åt det hållet så går jag åt andra hållet och var modig och fråga i varje kupé. - Okej. Neville darrade på rösten men lunkade iväg. Även jag satte av mot motsatta håll men ingen hade sett till grodan Trevor. Sakta men säkert kändes det som att jag kom längre och längre bak i tåget, det verkade aldrig ta slut. I en kupé satt två pojkar, den ena var rödhårig och den andra svarthårig. De såg ut att vara i min egen ålder och den ena höll i en trollstav. Dörren var inte stängd så jag ställde mig i öppningen och kikade runt. - Har ni sett en groda? En pojke som heter Neville har tappat sin. - Nej, svarade den rödhåriga och skakade på huvudet. - Åh, ska du trolla? Få se då. sa jag när jag såg att han höll i en trollstav. Han harklade sig och började säga någon formel som inte riktigt lät som att den var på riktigt. Det var den inte heller för råttan som han skulle förtrolla blev inte gul, bara större. Panik artat såg han på sin kompis. - Är du säker på att det där är en riktigt trollformel? Den var inte så bra i så fall, var den? Jag sade detta lite kaxigt för att de skulle känna att de mött någon som kunde mycket och bjöd in mig själv i kupén. Killarna kollade lite på varandra. - Jag har bara provat några enkla själv men de har funkat bra för mig. T.ex Oculus Reparo. Jag pekade min trollstav mot den svarthårige pojkens glasögon som hade gått av på mitten och tejp biten som höll ihop dem försvann in i min stav och glasögonen var hela. Båda killarna såg förundrat på mig. - Wow, du är Harry Potter eller hur? Jag heter Hermione Granger och du heter? Jag vände mig mot den rödhårige som hade munnen full av godis. - Ron Weasley. - Trevligt att träffas. Ni två borde byta om snart, det dröjer nog inte länge förrän vi är framme vid Hogwarts. Därefter gick jag och någonstans långt inne fanns en känsla av att dessa skulle bli mina vänner. Även om de inte verkade så pratsamma just för tillfället. ------------------------------------------------------------ Här slutar min och Matilda weasleys historia om hur Hermione hade det innan hon kom till Hogwarts. Hoppas ni har tyckt om den och vill fortsätta läsa på vår nya som kommer handla om åren på Hogwarts fast ur Hermiones synvinkel
# FF -> http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=16748&page=4#p965716
3 maj, 2012 21:09 |
|
Lida
Elev |
Super bra
3 maj, 2012 21:14 |
|
Borttagen
|
bra
3 maj, 2012 21:25 |
|
potter_fan
Elev |
Neeeeeeeeejjjjjj!!!!!!!!!! Den får inte vara slut!!! Den är ju så bra!!! Nu ska jag läsa den igen och igen och igen och igen...
Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge 3 maj, 2012 21:40 |
|
Borttagen
|
åh! bra!
3 maj, 2012 21:41 |
|
Lily.Luna.Potter
Elev |
hihi vad gullig du är potter_fan
# FF -> http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=16748&page=4#p965716
3 maj, 2012 21:42 |
|
Borttagen
|
BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
4 maj, 2012 11:37 |
|
Borttagen
|
Fast den är ju inte riktigt slut!!!
Andra delen heter Harmiones år på hogwarts !!!! 29 jun, 2012 14:45 |
|
Borttagen
|
skriv den då
18 jan, 2013 16:35 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen