Fjortistider.
Forum > Off Topic > Fjortistider.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: De försöker säga det, men det är de såklart inte. Ingen fjortis är coolare än HP-fans Absolut inte, HP-fans är typ höjden av coolhet Skrivet av Borttagen: Det tycker jag med... det var några på min skola förr, som bara gick runt och snackade så högt att alla hörde dem, att de "låg med den där killen i helgen" och att de söp som fan osv O.o hallå, ni är fortfarande 11-12 >.< Ja, ojj vad coola dom är... Är man 11-12 ska man varken supa eller ligga med någon, man håller fan fortfarande på att utvecklas hur mycket som helst >.< Ah, visst är vi? Och ja, förr i tiden var det så att tjejer/killar runt 12 fortfarande lekte osv. Nu ska de supa osv O.O helt sjukt. Trevligt du hade. Jag och min kompis blev i fyran (10 år) retade för att vi fortfarande sa att vi skulle gå hem och leka. Får då hette det tydligen att man skulle "va". Och så kan jag påpeka att det här är 11 år sen så det är inte precis något nytt fenomen... 15 dec, 2011 16:33 |
|
M!mm!
Elev |
15 dec, 2011 17:00 |
|
Remembrall
Elev |
Skrivet av Elley: Skrivet av expelliarmus: Är det bara jag som tycker att det är tragiskt att 11-12 åringar har haft sina fjortisperioder redan..? Kom igen, ni är fortfarande barn...... Tycker det är tragiskt att jag var som jag var, men jag kan ju säga att det inte handlade om grupptryck eller att jag ville vara äldre. Jag var bara... mig själv. Jag har ändrats mycket både till utseende och personlighet sedan dess och jag är bara stolt över att jag inte är den jag var längre. Så dra inte alla över en kam, guys! Ibland kan det till och med vara ett sätt att hitta sig själv även om jag nu tycker att jag gjort helt fel i att vara, ja, inte direkt fjortis men ni förstår Jag drog inte alla över en kam, jag föreslog alternativ som skulle kunna vara bidragande faktorer till varför man faktiskt blir fjortis i så ung ålder. Självklart finns det undantag - det finns det med allt!
15 dec, 2011 20:34 |
|
Borttagen
|
Jag var inte fjortis, jag var för "nördig" när jag var i den åldern (tur det), med tanke på att jag läser jättemycket, gillar tv-spel och är Socially Awkward Penguin personifierad.
15 dec, 2011 20:36 |
|
Remembrall
Elev |
Skrivet av IamAK: Skrivet av IamAK: alltså förlåt men ni som nu var "fjortisar", hur tänkte ni?! tyckte ni det var snyggt eller ville ni bara vara som dom flesta eller vad var det som fick er att plötsligt ändra på er? det jag tycker är sjukt är att dom flesta ändå var ganska unga då, och jag fattar inte hur ett barn plötsligt kommer på att hon vill använda mycket mascara och foundation t.ex. när jag var i den åldern brydde jag mig knappt om mitt utseende, speciellt inte om "mode" och smink. nån som kan svara på detta?!?! jag vet att svaret kan vara självklart men vill höra vad alla har att säga. och om ni nu säger grupptryck, varför drogs ni med? jag som aldrig har fallit för grupptryck har väldigt svårt att fatta det. Jag föll inte för grupptryck, utan fick upp ögonen för stilen när den blev poppis i skolan. Alla tuffa, äldre tjejer var fjortisar, så då ville jag också vara lika cool som dem. Jag skulle aldrig klä mig i något jag tycker är fult, så ja, självklart tyckte jag att jag var snygg. Jag kände mig självsäker och fin i sminket; det var mitt sätt att gömma mitt yngre jag. Alla är olika. Bara för att du inte ens lagt märke till att smink existerade, betyder inte det att alla andra inte heller gjort det. I skolor är det olika mode; den snygga tröjan på BikBok, örhängena från Gina, den där håruppsättningen, osv. Jag blir lite förvånad över att du inte verkar förstå att man faktiskt inte tänkte på samma vis som man gör nu. Man var ung och det ända jag såg var att man såg helt enkelt äldre ut i allt smink. Man blev uppmärksammad. Kollar jag tillbaka på hur jag var, fattar inte jag vad jag såg i stilen. Nuförtiden bär jag näst intill aldrig smink. Jag vet inte varför fjortisar bär sin stil. Varför gör emo's det? Varför väljer folk den bohemiska stilen? Varför indie? Det är liksom bara en stil, liksom vilken annan som helst.
15 dec, 2011 20:50 |
|
IamAK
Elev |
^jag förstår ju på nåt sätt, men eftersom jag aldrig tänkte så fattar jag personligen inte riktigt. jag tänker faktiskt nästan mer så nu än vad jag gjorde då. eller inte direkt att jag vill se ut som vad som verkar vara det senaste modet i min skola men jag är mer intresserad och uppmärksam när det gäller smink och mode nu än vad jag var då. jag visste att smink existerade men jag kände aldrig att jag ville se äldre ut eller vara som dom äldre tjejerna. jag kollade knappt på dom, skötte bara mitt eget. det jag inte fattar är varför den nya generationen har så bråttom med att växa upp. sen är det ju individuellt också fast ja, människor tänker väl helt enkelt olika.
15 dec, 2011 21:29 |
|
månbarnet
Elev |
Åhhh... fjortistiden... jag vill inte minnas
15 dec, 2011 21:37 |
|
grodan-boll
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag var inte fjortis, jag var för "nördig" när jag var i den åldern (tur det), med tanke på att jag läser jättemycket, gillar tv-spel och är Socially Awkward Penguin personifierad. Me too! SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/ 15 dec, 2011 21:49 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen