Det bästa med Fred & George
Forum > Harry Potter > Det bästa med Fred & George
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Anapneo
Elev |
Skrivet av Borttagen: För att alla vi läsare såklart hatade Percy efter vad han hade gjort. Rowling ville att vi skulle grina och bli ledsna, och Fred betydde mer för Harry än vad Percy gjorde... this.
19 okt, 2011 20:45 |
|
Borttagen
|
Har för mig att jag läste det någonstans..♥
19 okt, 2011 20:54 |
|
grodan-boll
Elev |
Jo det är nog så. Det hade ju inte alls blivit lika känslosamt om tex Percy hade dött istället
+ att det blir hemskare när man särar på ett tvillingpar SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/ 19 okt, 2011 20:55
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-19 kl. 22:02
|
|
Borttagen
|
Nej, det hade det absolut inte gjort. Samma sak om Bill eller Charlie hade dött, för man känner inte dem lika väl som man känner Fred.
19 okt, 2011 20:58 |
|
si_tonks
Elev |
^ En sak jag måste säga: Jag tror att jag kanske inte skulle blivit lika ledsen om Bill dog... Men jag har alltid älskat Bill, Han känns så trygg och vänlig. han är verkligen en av dem få karaktärerna jag skulle kunna kalla perfekt.
fred och George är självklart med bland dem karaktärerna också ;D ♥ ![]()
19 okt, 2011 21:05 |
|
Borttagen
|
Ja, det har du rätt i. Men som sagt, varken han eller Charlie stod Harry särskilt nära, så han skulle inte känan samma sorg om någon av dem dog...(okej, det låter huuuur taskigt som helst, säg att ni förstår vad jag menar?)
19 okt, 2011 21:12 |
|
si_tonks
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ja, det har du rätt i. Men som sagt, varken han eller Charlie stod Harry särskilt nära, så han skulle inte känan samma sorg om någon av dem dog...(okej, det låter huuuur taskigt som helst, säg att ni förstår vad jag menar?) Ja, jag förstår dig helt. Jag förstår faktiskt att hon tog just Fred, det skulle inte vara någon skillnad med George heller. Jag förstår faktiskt varför hon just tog tvillingarna, kort sagt. Ginny gifter sig med Harry, Ron är hans bästa vän, varken Perce, Bill eller Charlie hade världens bästa kontakt med Harry, då finns det bara två kvar... Då måste man göra det som verkar omöjligt. Och någon i Weasley-famlijen måste dö eftersom att den är så stor och då är det bara overkligt att hela familjen klarar sig. ![]()
19 okt, 2011 21:18 |
|
Borttagen
|
Och Fred var lite mer ledaren än George. Jag känner, på något sätt, att jag känner fred bättre än George...
Har ingen aning om varför, det bara är så..♥ 19 okt, 2011 21:22 |
|
si_tonks
Elev |
Skrivet av Borttagen: Och Fred var lite mer ledaren än George. Jag känner, på något sätt, att jag känner fred bättre än George... Har ingen aning om varför, det bara är så..♥ Jag håller faktiskt med dig! Fred och George är som två stora och fantastiska pusselbitar, om man sätter ihop dem så bildas en av världens mest briljanta "objekt". Nu tänker jag mig ett jättestort pussel, som består av två stora bitar, Fred och George. Fred är den pusselbiten med "Piggen" (om ni förstår vad jag menar) så han är snäppet större. Han kommer med dem flesta idéerna, och vill rusa vidare, medan George tänker och får allting att falla på plats. Dem är båda busiga och ingen skulle säga nej till att reta lärare, båda njuter av att göra det dem gör, men dem har ändå lite olika egenskaper. Nu det här med pusslet... Dem är pusselbitar som är meningslösa utan varan, men om man bara kopplar dem till varan så bildar dem något fantastiskt! Dem hjälper varan i alla sammanhang och det gör dem bara starkare. Fred och George är naturligtvis inte som pusselbitar, dem är otroliga människor, men jag gillar att förklara saker och ting såhär, med pusselbitar eller med träd som har lika viktiga grenar. och jag hoppas att någon kan förstå det jag har försökt att förklara nu ♥ Godnatt! ![]()
19 okt, 2011 21:41 |
|
MayoGryffindor
Elev |
^Det där är så sant, jag känner samma sak.. ♥
"She's buying the stairway to heaven" 19 okt, 2011 21:42 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen