Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 10444 10445 10446 ... 30035 30036 30037
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Obliviate_:
Skrivet av Borttagen:
Så, Sheldon och Hamlet har börjat leka tillsammans nu. Trodde det skulle bli problem och så, men näe. Här springer båda två och har roligt


jag trodde du menade sheldon cooper först och funderade vad du sett för avsnitt som jag missade.


Haha XD
fast ja, min katt är faktiskt döpt efter Sheldon från TBBT

29 jan, 2013 17:33

Ginny00
Elev

Avatar


Jag lyssnade på Vi i femman förut De hade några frågor om Obama, och i en av de nämndes att han gillar Harry Potter.


HIGH FIVE OBAMA LOVE YOU

29 jan, 2013 18:11

Caius
Elev

Avatar


Skrivet av Obliviate_:
Lycka till!

Ett tips är att försöka förbereda dig så mycket du kan inför intervjun, det brukar lugna mig lite .
Tack. :'3

Mjo, problemet är ju bara att jag inte vet exakt hur eller vad jag ska förbereda mig för. Jag hade ju t.ex. inte räknat med att det var ett företag som hade ringt och sökt mig där på morgonen... För jag var av någon anledning helt säker på att det var en av mina vänner som brukar ringa mig då och då (men det vore konstigt om hon ringde mig så tidigt på morgonen med tanke på att hon går i skolan fortfarande), och innan jag visste ordet av så frågade hon som jag pratade med ut mig om en massa saker, typ som vad jag hade gått för utbildning i skolan, vad jag gör i dagsläget, vad jag har sysslat med tidigare osv.... Så jag velade säkert för mycket på vissa av sakerna innan jag svarade.... Men jag antar att det gick ganska bra ändå med tanke på att hon efter ett tag sa ungefär "Vet du vad, jag tycker att du verkar vara en jätte trevlig person och jag skulle jätte gärna vilja träffa dig på en interjuv... Skulle du kunna ha möjlighet och komma in hit till vårt kontor i Uppsala imorgon?"...

Och typ, det enda tipset som jag har fått ifrån en av mina tre jobbcoacher är väl på ett ungefär "ta av dig mössan innan du kommer dit" och "skriv upp minst tio olika saker som är positiva om dig själv och anpassa tre-fyra av dem till att låta negativa ifall du får en fråga om vad för positiva och negativa egenskaper du har som person".

Det här är vad vi kallar tankar. Det är något som är bra och som alla har rätt att ha.

29 jan, 2013 18:11

Obliviate_
Elev

Avatar


Caius Det där med positiva och negativa egenskaper är väldigt vanligt. Andra standardfrågor är vad du vet om företaget (Läs, du får massa plusspoäng om du vet ngt. Om du glömt det när du går ut intervju rummet är inte relevant, bara du minns det just då )och typ, varför ska dom anställa just dig, vad gör dig bra för tjänsten. Det är iaf de mest vanliga på intervjuer jag har varit på. I.ö så ja.. Var hel och ren helt enkelt

Good luck och du verkar ju redan ha "halva inne" genom att hon verkade gilla dig över telefon

29 jan, 2013 18:18

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av Ginny00:
Jag lyssnade på Vi i femman förut De hade några frågor om Obama, och i en av de nämndes att han gillar Harry Potter.


HIGH FIVE OBAMA LOVE YOU

Yey!
Då vet jag vad jag kan snacka med honom om om jag träffar honom xD

29 jan, 2013 18:19

Pixie
Elev

Avatar


Kommer ni ihåg..?
Haha gud jag dör snart. Mindre plus, mindre inlägg och en mycket fånigare Pixie.. haha
2 - haha
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi49.tinypic.com%2F157whu.jpg

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ee2dfa7118dd30d2ef3edee6bf9178f%2Ftumblr_no3i34A1Fj1roieyjo1_400.gif

29 jan, 2013 18:19

Ginnyy
Elev

Avatar


jag behöver sluta vara så hopplöst awkward, någon som har tips?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m22rjwSRDh1r2n26zo1_500.gif

29 jan, 2013 18:24

Borttagen

Avatar


Jag tog av min tandställning idag! Så det är såhär: jag har sett ut sen dess

29 jan, 2013 18:25

HannaPanna
Elev

Avatar



https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia4.giphy.com%2Fmedia%2FEXmLHydTBn7gc%2Fgiphy.gif

29 jan, 2013 18:26

Obliviate_
Elev

Avatar


So yes, jag är uttråkad och jag hittade en lista på tumblr och jag tänker svara på den. Lägger den i spoilers så jag slipper ta upp en hel sida i intresseklubben själv :3 (dessutom så lär ingen bry sig)

Spoiler:
Tryck här för att visa!
A: Age. 21
B: Where I'm from. Borlänge
C: Where I would like to live. Donno.. Hus på stranden i ett land där temperaturen håller sig mellan 0-25+
D: Favourite food. Lasagne
E: Religion. Uhm.. Jag tror på andar?
F: Sexual orientation. Hetero.
G: Single/taken. Upptagen.
H: Favourite book. .. Jag vet faktiskt inte.
I: Eye colour. Brun.
J: Favourite movie. Donno
K: Favourite TV show. The big bang theory
L: Favourite band/singer. Nickelback
M: Random fact about me. Jag är överrörlig.
N: Favorite day of the year. I has none.
O: Favourite colour. Blå
P: If I have any pets; if so, their names. Yes, bella & battis.
Q: What I'm listening to right now. Tystnaden!
R: Last movie I've watched. Django - unchained
S: What's my ringtone. Uhm.. den låter typ "doing doing doing"
T: Favourite male character from a TV show. Sheldon Cooper
U: Favourite female character from a TV show. Candy
V: What my name means. lilja
W: Favourite superhero. Batman!
X: Celebrity crush. Ingen atm, gillade orlando bloom när jag var yngre.
Y: My birthday. 30 oktober
Z: Ever self-harmed? Yup





29 jan, 2013 18:32

1 2 3 ... 10444 10445 10446 ... 30035 30036 30037

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.