@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Pixie
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Om man är sugen på något och drar fram gurka, grön paprika, salladshuvud och broccoli... vad säger det er då? öööh.. vet inte men jag gillar grön mat? troligt. Fick koka ägg och pasta också för att salladen inte skulle bli för lam. Till och med maten är Slytherin!
15 jan, 2013 16:34 |
|
Li
Biträdande rektor |
Skrivet av Pixie: Skrivet av Kintsugi: Om man är sugen på något och drar fram gurka, grön paprika, salladshuvud och broccoli... vad säger det er då? öööh.. vet inte men jag gillar grön mat? troligt. Fick koka ägg och pasta också för att salladen inte skulle bli för lam. Till och med maten är Slytherin! The trees are green, the grass is green, even the color of your dead mom's eyes is green, IT'S A SLYTHERIN WORLD without something there is no nothing 15 jan, 2013 16:36 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Li: Skrivet av Pixie: Skrivet av Kintsugi: Om man är sugen på något och drar fram gurka, grön paprika, salladshuvud och broccoli... vad säger det er då? öööh.. vet inte men jag gillar grön mat? troligt. Fick koka ägg och pasta också för att salladen inte skulle bli för lam. Till och med maten är Slytherin! The trees are green, the grass is green, even the color of your dead mom's eyes is green, IT'S A SLYTHERIN WORLD ♥ kärlek till er! Jag som muttrade lite över att jag inte drogs till blå mat ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 15 jan, 2013 16:39 |
|
Borttagen
|
Ska på teater ikväll
också NÄSTA FREDAG ÄR EN SKITBRA DAG FÖR DÅ J*VLAR FÅR JAG TRÄFFA TORA (Dementoren) 15 jan, 2013 16:48 |
|
Tvilling
Elev |
Borde egentligen plugga nu... xd
∞ fanfiction: Grönt hjärta, rött blod; en friendzoned Slytherintjej och en söt heroisk Gryffindorkille ∞ 15 jan, 2013 16:52 |
|
Kintsugi
Prefekt |
I mitt nästa liv vill jag bli en typisk brittisk man med den djupa, varma Giles-rösten som kan säga "Hello" på bästa sätt. ♥
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 15 jan, 2013 16:59 |
|
smartbabe
Elev |
Någon fysikexpert här? Inte? Ok.
Jag gör ett experiment på fysiken/kemin med en av mina klasskompisar, och jag ska skriva om det. Det är ägg i kolv-experimentet, och jag vet vad vad jag vill förklara om det, men inte hur jag ska förklara det, så kan jag skriva såhär?: ''När en gas ändrar temperatur ändrar den också volymen. Eftersom ägget täpper till öppningen på kolven, kommer det inte någon luft in eller ut, och det är mindre tryck från inuti kolven, och trycket utanför kolven trycker på ägget utifrån. Så både trycken i och utanför kolven vill jämnas ut och bli lika jämna, men i kolven är det mindre tryck. Därför sugs ägget in i kolven av undertrycket.'' Fattar någon något av det här? Jag älskar verkligen fysik, biologi och kemi, kallar mig själv en liten fysiknörd, förstår det mesta men absolut inte det här. ![]()
15 jan, 2013 17:13 |
|
Terrakowski
Elev |
Skrivet av smartbabe: Någon fysikexpert här? Inte? Ok. Jag gör ett experiment på fysiken/kemin med en av mina klasskompisar, och jag ska skriva om det. Det är ägg i kolv-experimentet, och jag vet vad vad jag vill förklara om det, men inte hur jag ska förklara det, så kan jag skriva såhär?: ''När en gas ändrar temperatur ändrar den också volymen. Eftersom ägget täpper till öppningen på kolven, kommer det inte någon luft in eller ut, och det är mindre tryck från inuti kolven, och trycket utanför kolven trycker på ägget utifrån. Så både trycken i och utanför kolven vill jämnas ut och bli lika jämna, men i kolven är det mindre tryck. Därför sugs ägget in i kolven av undertrycket.'' Fattar någon något av det här? Jag älskar verkligen fysik, biologi och kemi, kallar mig själv en liten fysiknörd, förstår det mesta men absolut inte det här. Din förklaring är bra. En annan... När en gas ändrar temperatur ändras gasens volym. Om man stänger igen öppningen kommer det att bildas ett undertryck inuti kolven när gasen svalnar. Undertrycket leder till att ägget sugs in i kolven. 15 jan, 2013 17:17 |
|
Tvilling
Elev |
Kolla in gustavas "Hemligheter avslöjas", hogwarts rollspel: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=29089&page=1 :3
∞ fanfiction: Grönt hjärta, rött blod; en friendzoned Slytherintjej och en söt heroisk Gryffindorkille ∞ 15 jan, 2013 17:26 |
|
smartbabe
Elev |
Skrivet av Terrakowski: Skrivet av smartbabe: Någon fysikexpert här? Inte? Ok. Jag gör ett experiment på fysiken/kemin med en av mina klasskompisar, och jag ska skriva om det. Det är ägg i kolv-experimentet, och jag vet vad vad jag vill förklara om det, men inte hur jag ska förklara det, så kan jag skriva såhär?: ''När en gas ändrar temperatur ändrar den också volymen. Eftersom ägget täpper till öppningen på kolven, kommer det inte någon luft in eller ut, och det är mindre tryck från inuti kolven, och trycket utanför kolven trycker på ägget utifrån. Så både trycken i och utanför kolven vill jämnas ut och bli lika jämna, men i kolven är det mindre tryck. Därför sugs ägget in i kolven av undertrycket.'' Fattar någon något av det här? Jag älskar verkligen fysik, biologi och kemi, kallar mig själv en liten fysiknörd, förstår det mesta men absolut inte det här. Din förklaring är bra. En annan... När en gas ändrar temperatur ändras gasens volym. Om man stänger igen öppningen kommer det att bildas ett undertryck inuti kolven när gasen svalnar. Undertrycket leder till att ägget sugs in i kolven. Känns lite kort då vår lärare sa att den skulle innehålla minst 50 ord, annars var den ju enklare än min. ^^ ![]()
15 jan, 2013 17:33 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen