@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Afturelding
Elev |
Skrivet av themarauder: Jodå! =) Jag har hittat en klänning. Det blev inte den "snyggaste" utan den som satt bäst! Den är blå, axelbandslös men sitter väldigt smickrande över bysten. Och är väldigt fladdrig, med ett litet "släp" (haha, låter lite fjöntigt - men det är stilfullt jag lovar) och så har den lite extra tyg där fram som typ skymmer slitsen på klänningen... Nu är det bara hår och smink kvar =) Åh, blått är så fint! Jag försöker bestämma mig för om min brudklänning ska gå i vitt och ljusblått, eller vitt och ljusgrönt. Färgtemat är lila och grönt, men jag gillar den blå... Aja, jag får hem nya tygprover i veckan. Det låter i vilket fall fint, jag hoppas du visar upp den sen ^^ Hår och smink ja... Det tycker jag är svårare än klänning faktiskt. ![]() ![]()
14 jan, 2013 21:53 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Afturelding: Skrivet av themarauder: Jodå! =) Jag har hittat en klänning. Det blev inte den "snyggaste" utan den som satt bäst! Den är blå, axelbandslös men sitter väldigt smickrande över bysten. Och är väldigt fladdrig, med ett litet "släp" (haha, låter lite fjöntigt - men det är stilfullt jag lovar) och så har den lite extra tyg där fram som typ skymmer slitsen på klänningen... Nu är det bara hår och smink kvar =) Åh, blått är så fint! Jag försöker bestämma mig för om min brudklänning ska gå i vitt och ljusblått, eller vitt och ljusgrönt. Färgtemat är lila och grönt, men jag gillar den blå... Aja, jag får hem nya tygprover i veckan. Det låter i vilket fall fint, jag hoppas du visar upp den sen ^^ Hår och smink ja... Det tycker jag är svårare än klänning faktiskt. Ååh =D Det låter väldigt fint! Om den som går i blått, matchar det andra blir det ju väldigt häftigt ändå. Du är liksom ensam om den färgen, och alla andra färger "kretsar kring din klänning", istället för att bara välja en av färgerna från temat... Alltså det där ovan kanske är oläsligt, menmen XD Oavsett - JA. Smink och hår är MYCKET svårare än klänningen... =) - just like themarauder 14 jan, 2013 21:56 |
|
Afturelding
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av Afturelding: Skrivet av themarauder: Jodå! =) Jag har hittat en klänning. Det blev inte den "snyggaste" utan den som satt bäst! Den är blå, axelbandslös men sitter väldigt smickrande över bysten. Och är väldigt fladdrig, med ett litet "släp" (haha, låter lite fjöntigt - men det är stilfullt jag lovar) och så har den lite extra tyg där fram som typ skymmer slitsen på klänningen... Nu är det bara hår och smink kvar =) Åh, blått är så fint! Jag försöker bestämma mig för om min brudklänning ska gå i vitt och ljusblått, eller vitt och ljusgrönt. Färgtemat är lila och grönt, men jag gillar den blå... Aja, jag får hem nya tygprover i veckan. Det låter i vilket fall fint, jag hoppas du visar upp den sen ^^ Hår och smink ja... Det tycker jag är svårare än klänning faktiskt. Ååh =D Det låter väldigt fint! Om den som går i blått, matchar det andra blir det ju väldigt häftigt ändå. Du är liksom ensam om den färgen, och alla andra färger "kretsar kring din klänning", istället för att bara välja en av färgerna från temat... Alltså det där ovan kanske är oläsligt, menmen XD Oavsett - JA. Smink och hår är MYCKET svårare än klänningen... Det är sant =) Eller så satsar jag på det lite mer vågade och väljer en stark lila, haha. Det går ju inte riktigt att ta på smink och hår på samma sätt. Det är omständigt och man måste prova sig fram och.. Ja. Tack och lov ska jag ha en typ av slöja som ligger över det mesta av håret: ![]() ![]() ![]()
14 jan, 2013 22:01 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Afturelding: Skrivet av themarauder: Skrivet av Afturelding: Skrivet av themarauder: Jodå! =) Jag har hittat en klänning. Det blev inte den "snyggaste" utan den som satt bäst! Den är blå, axelbandslös men sitter väldigt smickrande över bysten. Och är väldigt fladdrig, med ett litet "släp" (haha, låter lite fjöntigt - men det är stilfullt jag lovar) och så har den lite extra tyg där fram som typ skymmer slitsen på klänningen... Nu är det bara hår och smink kvar =) Åh, blått är så fint! Jag försöker bestämma mig för om min brudklänning ska gå i vitt och ljusblått, eller vitt och ljusgrönt. Färgtemat är lila och grönt, men jag gillar den blå... Aja, jag får hem nya tygprover i veckan. Det låter i vilket fall fint, jag hoppas du visar upp den sen ^^ Hår och smink ja... Det tycker jag är svårare än klänning faktiskt. Ååh =D Det låter väldigt fint! Om den som går i blått, matchar det andra blir det ju väldigt häftigt ändå. Du är liksom ensam om den färgen, och alla andra färger "kretsar kring din klänning", istället för att bara välja en av färgerna från temat... Alltså det där ovan kanske är oläsligt, menmen XD Oavsett - JA. Smink och hår är MYCKET svårare än klänningen... Det är sant =) Eller så satsar jag på det lite mer vågade och väljer en stark lila, haha. Det går ju inte riktigt att ta på smink och hår på samma sätt. Det är omständigt och man måste prova sig fram och.. Ja. Tack och lov ska jag ha en typ av slöja som ligger över det mesta av håret: WOW - vilken fin slöja! Är det du på bilden?? O.o =) - just like themarauder 14 jan, 2013 22:03 |
|
Borttagen
|
Något otroligt konstigt hände nyss.
En av mina bröder hörde av sig. Det är så ovanligt, att jag nästan inte tror det. 14 jan, 2013 22:05 |
|
Afturelding
Elev |
Nje, men nu när du säger det var vi ganska lika xD Jag föll på en gång när jag såg den. Modellen var vanlig under tidiga 1900-talet =) Min finns dock inte än, eftersom att jag ska sy den också. ![]() ![]()
14 jan, 2013 22:06 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Afturelding: Nje, men nu när du säger det var vi ganska lika xD Jag föll på en gång när jag såg den. Modellen var vanlig under tidiga 1900-talet =) Min finns dock inte än, eftersom att jag ska sy den också. Ojj, ska du sy din egen klänning också?? =) =) - just like themarauder 14 jan, 2013 22:09 |
|
Afturelding
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av Afturelding: Nje, men nu när du säger det var vi ganska lika xD Jag föll på en gång när jag såg den. Modellen var vanlig under tidiga 1900-talet =) Min finns dock inte än, eftersom att jag ska sy den också. Ojj, ska du sy din egen klänning också?? =) Jag håller på! Jag började sy i det riktiga tyget häromdagen faktiskt ^^ Sen tog tyget slut, haha. Men jag ska beställa brudsatin till bakstycket på kjolen när jag ändå beställer chiffongen. Tyvär går det inte att få tag i samma tyg som det jag börjat sy i, eftersom att tyget är minst 10 år gammalt. Det kommer från mormors gömmor, det blir mitt sätt att ha med henne på vår dag eftersom att hon gick bort för två år sen. ![]() ![]()
14 jan, 2013 22:12 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Afturelding: Skrivet av themarauder: Skrivet av Afturelding: Nje, men nu när du säger det var vi ganska lika xD Jag föll på en gång när jag såg den. Modellen var vanlig under tidiga 1900-talet =) Min finns dock inte än, eftersom att jag ska sy den också. Ojj, ska du sy din egen klänning också?? =) Jag håller på! Jag började sy i det riktiga tyget häromdagen faktiskt ^^ Sen tog tyget slut, haha. Men jag ska beställa brudsatin till bakstycket på kjolen när jag ändå beställer chiffongen. Tyvär går det inte att få tag i samma tyg som det jag börjat sy i, eftersom att tyget är minst 10 år gammalt. Det kommer från mormors gömmor, det blir mitt sätt att ha med henne på vår dag eftersom att hon gick bort för två år sen. Låter nästan som en "saga" =D Vet du hur klänningen "typ" kommer att se ut? =) - just like themarauder 14 jan, 2013 22:14 |
|
Afturelding
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av Afturelding: Skrivet av themarauder: Skrivet av Afturelding: Nje, men nu när du säger det var vi ganska lika xD Jag föll på en gång när jag såg den. Modellen var vanlig under tidiga 1900-talet =) Min finns dock inte än, eftersom att jag ska sy den också. Ojj, ska du sy din egen klänning också?? =) Jag håller på! Jag började sy i det riktiga tyget häromdagen faktiskt ^^ Sen tog tyget slut, haha. Men jag ska beställa brudsatin till bakstycket på kjolen när jag ändå beställer chiffongen. Tyvär går det inte att få tag i samma tyg som det jag börjat sy i, eftersom att tyget är minst 10 år gammalt. Det kommer från mormors gömmor, det blir mitt sätt att ha med henne på vår dag eftersom att hon gick bort för två år sen. Låter nästan som en "saga" =D Vet du hur klänningen "typ" kommer att se ut? Jag har en skiss om du vill se? =) ![]() ![]()
14 jan, 2013 22:19 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen