(PM)Jag hatar din blotta existens
Forum > Fanfiction > (PM)Jag hatar din blotta existens
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vipratten
Elev |
Usch. Usch. Jag ska stämma Beauxbatons för det här. Snacka om att inte ha koll på sina elever.
Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have - Hermione Granger
21 apr, 2012 20:09 |
|
Matizze
Elev |
Jean
”Kan vi inte göra det som en cirkus? Ni vet, vi börjar med en stol som blir en tiger som hoppar genom en struts som vi har förvandlat till en ring och tänt eld på?” föreslår en överentusiastisk kille som nästan hoppar på stället. Jean himlar med ögonen, hur i helvete har han hamnat här? ”Ja! Och sen förvandlar vi påfåglar till akrobater i fjäderdräkter med paljetter och sen ska de volta runt!” utropar en annan kille och Jean stönar lågt där han sitter på fönsterbrädet långt från de andra. Han vill inte ha något med dem att göra, och de verkar föredra att ha Jean på så långt avstånd som det över huvudtaget är möjligt. ”Kan vi inte ha med ett skuggnummer också?” ber en tjej och tittar ner i golvet. ”Ni vet, vi ställer upp en skärm och förvandlar saker bakom den…” ”Vi kan ha lite sånt, men vi måste ha mest akrobater och tigrar och sånt. Kan vi inte trolla en marionettdocka till en pojke och en grillad kyckling till en riktig kyckling?” ”Tror ni att vi kommer att få betyg på det här?” frågar en kille osäkert. ”Vem vet, hoppas det, för det här kommer att bli stort!” utbrister den överentusiastiska killen och sträcker ut armarna för att riktigt visa hur stort det hela kommer att bli. Jean suckar djupt, åh herregud! Visst skulle det bli stort alltid, en stor jävla katastrof. Alla i rummet har stelnat till vid Jeans suck och stirrar nu skräckslaget på honom, som om de först nu har märkt att han också befinner sig i rummet. Jean reser på sig och hans ena mungipa kröker sig i ett hånfullt leende. Teater, vem hade kunnat tro att Jean var så bra på det? ”Okej, så ni tänker alltså smälla av med ett nummer som förvandlar stolar till tigrar och strutsar till brinnande ringar, påfåglar till utbildade akrobater, mat till djur och till råga på allt en skuggteater?” Jeans leende blir ännu bredare och övergår från hånfullt till hotfullt. ”Får jag fråga en sak? Kan du träna påfåglar till att göra volter?” frågar Jean och pekar på killen som har föreslagit idén. ”Kan någon här inne göra något av det som ni har föreslagit?” ”Man kan väl få ha idéer Catterholt?” fräser den förut så överentusiastiska killen och blänger på Jean. ”Förresten så är det inte du som är gruppledare, så du har ingenting att säga till om. Du är bara ett ensamt freak som tror att du är något bara för att din bästis har dött! Men vet du vad? Det är du inte och om jag fick bestämma skulle jag transmutera för små vingar på din rygg och knuffa ner dig från fönstret!” Jean känner hur det rycker i hans ena öga och sekunden efter har Jeans knytnäve fått in en perfekt träff på killens näsa. Jean drar tillbaka sin hand och torkar, till synes oberört, bort blodet från den innan han går ut ur klassrummet och slår igen dörren efter sig. Smärtan skär behagligt genom Jeans armar när den vassa kniven går genom huden och skär upp de nästan läkta såren. Fan! Vad hade killen för rätt att dra upp det ämnet igen nu när Jean hade tryckt ner det så djupt?! Helvete! Jean drar en lodrät skåra med kniven från armbågen och en bra bit upp på handryggen och andas i stötar när smärtan skär genom armen och skickar starka signaler upp till hjärnan. Han vill förstöra sig själv! Förstöra det perfekta utseendet som är alldeles för perfekt utan en enda miss. Förstöra den perfekta hyn som saknade både fläckar och födelsemärken. Skära ut de nötbruna ögon som hade sett så mycket som de inte borde ha sett. Kanske skulle även hans minnen förstöras om han förstörde sig själv? Innerst inne vet Jean att det inte är så, men Jean trycker undan förnuftet i ett desperat försök att glömma, glömma det som har skänkt honom mest glädje i hela världen. Glömma det som han egentligen inte alls vill glömma. Glömma det som han egentligen bara vill ha tillbaka. ![]()
21 apr, 2012 20:09 |
|
Borttagen
|
Jättevackert!
21 apr, 2012 20:11 |
|
AlexZz
Elev |
21 apr, 2012 20:12 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av Vipratten: Usch. Usch. Jag ska stämma Beauxbatons för det här. Snacka om att inte ha koll på sina elever. Det kanske inte handlar om att ha koll, det kanske handlar om att inte VILJA se? :3 ![]()
21 apr, 2012 20:12 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Matizze: Skrivet av Vipratten: Usch. Usch. Jag ska stämma Beauxbatons för det här. Snacka om att inte ha koll på sina elever. Det kanske inte handlar om att ha koll, det kanske handlar om att inte VILJA se? :3 Gåvsta-symptom.. . .
21 apr, 2012 20:13 |
|
Vipratten
Elev |
Skrivet av AlexZz: Skrivet av Matizze: Skrivet av Vipratten: Usch. Usch. Jag ska stämma Beauxbatons för det här. Snacka om att inte ha koll på sina elever. Det kanske inte handlar om att ha koll, det kanske handlar om att inte VILJA se? :3 Gåvsta-symptom.. Matizze: Mycket möjligt. Än värre. AlexZz: Gåvsta-symptom? Uppdatera mig! Nej, jag ska stämma Beauxbatons för att det har gått så här långt med mobbingen mot Jess och ...situationen kring Jean. CA, är ni på? Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have - Hermione Granger
21 apr, 2012 20:15 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av AlexZz: Skrivet av Matizze: Skrivet av Vipratten: Usch. Usch. Jag ska stämma Beauxbatons för det här. Snacka om att inte ha koll på sina elever. Det kanske inte handlar om att ha koll, det kanske handlar om att inte VILJA se? :3 Gåvsta-symptom.. Nope, Gåvsta är bara ett av många ställen. Hört talas om skolan som kuggade elever som inte fick tillräckligt bra betyg? Eller om tjejen som blev avslängd av tåget och stod i en hel dag och grät på en gågata utan att någon stannade? Åh, jag önskar att jag gick på skolan där man i hela lågstadiet bara fick höra att "Världen är god"! ![]()
21 apr, 2012 20:16 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Matizze: Skrivet av AlexZz: Skrivet av Matizze: Skrivet av Vipratten: Usch. Usch. Jag ska stämma Beauxbatons för det här. Snacka om att inte ha koll på sina elever. Det kanske inte handlar om att ha koll, det kanske handlar om att inte VILJA se? :3 Gåvsta-symptom.. Nope, Gåvsta är bara ett av många ställen. Hört talas om skolan som kuggade elever som inte fick tillräckligt bra betyg? Eller om tjejen som blev avslängd av tåget och stod i en hel dag och grät på en gågata utan att någon stannade? Åh, jag önskar att jag gick på skolan där man i hela lågstadiet bara fick höra att "Världen är god"! Ja iförsig! :3 . .
21 apr, 2012 20:28 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av Vipratten: Skrivet av AlexZz: Skrivet av Matizze: Skrivet av Vipratten: Usch. Usch. Jag ska stämma Beauxbatons för det här. Snacka om att inte ha koll på sina elever. Det kanske inte handlar om att ha koll, det kanske handlar om att inte VILJA se? :3 Gåvsta-symptom.. Matizze: Mycket möjligt. Än värre. AlexZz: Gåvsta-symptom? Uppdatera mig! Gåvsta är ett litet samhälle, och precis som många andra småsamhällen så var kanske inte allt på topp. Se det som ett samhälle fullt med minigangstrar med en förkärlek till att krossa rutor ![]()
21 apr, 2012 20:34 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen