Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

When the sun rise [Sv]

Forum > Fanfiction > When the sun rise [Sv]

1 2 3 ... 9 10 11 ... 66 67 68
Användare Inlägg
lillalollo
Elev

Avatar

+2


Kapitel 6 –
Fred Weasley

"Underbart! Titta Fred, bara halvdag på fredagar. Fast resten av veckan är hemsk." Edward studerade vårt schema. Nicklas tittade på mig.
"Hallå. Jorden anropar Fred! På vilken planet befinner du dig egentligen?", flinade han. Jag log snett mot min vän.
"Sorry. Jag är bara så trött.", suckade jag, och lade huvudet i händerna. Detta var ju faktiskt sant. Men det var inte riktigt därför jag var onåbar.
Mellan fingrarna sneglade jag mot min syster och hennes kompisar. Där satt Hanna. Hon skrattade med hela ansiktet åt något Roxanne nyss sagt. Vilket underbart skratt...
Nej. Nej. Nej! Jag suckade. Jag fick inte tänka sådär. Det fick jag bara inte! Hanna var bara en av Roxannes vänner.

"Ska vi gå? Vi har Trollkonsthistoria som första ämne.", sa jag tungt och tittade på mina vänner. Ingen av oss var särskilt förtjusta i ämnet.
Med ett sista ögonkast bort mot de yngre tjejerna lämnade jag Stora Salen.

"Ärligt. Första lektionen och vi har redan fått en tre decimeters lång uppsats att skriva! Jösses."
Att starta terminen med Trollkonsthistoria var inte särskilt roligt. Inte roligt alls faktiskt. Hemskt, för att vara helt ärlig.
"Men Nicke, lilla.", flinade jag. Både han och Edward skrattade lågt.
"Vad brukar jag alltid säga?", fortsatte jag. Mina båda vänner såg upp på mig. Edward hade fått en farlig glimt i ögonen, och Nicklas flin blev ännu större.
"Menar du att vi ska...?"
Jag nickade och gnuggade mina händer. De två hade fattat poängen direkt.
"Klart vi ska. Ni har lust va?"
"Hela tiden."
"Absolut!"
Jag nickade.
"Då kör vi!"

"Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling

15 okt, 2011 18:06

MayoGryffindor
Elev

Avatar


Ååh, jag känner glädjen inom mig !
Det här kapitlet fick mig på jättebra humör ! WONDERFUL !

"She's buying the stairway to heaven"

15 okt, 2011 18:39

Borttagen

Avatar


Du skriver magiskt! Jätte bra!

15 okt, 2011 19:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av MayoGryffindor:
Ååh, jag känner glädjen inom mig !
Det här kapitlet fick mig på jättebra humör ! WONDERFUL !

15 okt, 2011 19:39

Tonks-nea1
Elev

Avatar


Jätte bra!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m25hmpRboj1qbm90eo1_500.gif

15 okt, 2011 20:21

Bombarda
Elev

Avatar


absolut riktigt bra kapitel, helt awesome!
meer♥

Kärlek till alla!

15 okt, 2011 21:34

Nymphadora Tonks!
Elev

Avatar


Fantastiskt kapitel! ♥ Älskar den här FF! ♥♥♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2Fb3mywk.gif

15 okt, 2011 21:46

linnvendela
Elev

Avatar


Jag läste båda kapitlerna på rad. SO FREAKING AWESOME!!! Jag bara älskar det, och jag måste få mer!

Jaha.

15 okt, 2011 21:59

Starvinsky
Elev

Avatar


Så himla bra!

So it's now or never, isn't it?

15 okt, 2011 22:01

nilla10
Elev

Avatar


meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

hej hej! :)

15 okt, 2011 22:16

1 2 3 ... 9 10 11 ... 66 67 68

Forum > Fanfiction > When the sun rise [Sv]

Du får inte svara på den här tråden.