Har du upplevt magi?
Forum > Harry Potter > Har du upplevt magi?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Mumintrollet
Elev |
Ibland stänger jag av min teve, och sen när jag ska gå ut ur rummet sätts den plötsligt på igen? Har hänt några gånger, helt skumt!
Och när jag var rätt så liten så hade vi en liten uggla i vårt träd och jag har en bild på den när den är bara några meter ifrån oss o.o Visst, kanske bara kunde vara en tam uggla också, men ändå Sedan har man ju styrt vädret ibland. En gång bara för skojs skull en dag när det blåste att det skulle blåsa mera och det gjorde det och sen så tänkte jag att det skulle blåsa mindre och det gjorde det. Visserligen kan det bara vara ett rent sammanträffande, men ändå Och en gång hade vi besök av en okänd randig katt i trädgården. Randig, precis som prof. McGonagall HUFFLEPUFF 14 nov, 2011 17:59 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Skrivet av Mumintrollet: Ibland stänger jag av min teve, och sen när jag ska gå ut ur rummet sätts den plötsligt på igen? Har hänt några gånger, helt skumt! Och när jag var rätt så liten så hade vi en liten uggla i vårt träd och jag har en bild på den när den är bara några meter ifrån oss o.o Visst, kanske bara kunde vara en tam uggla också, men ändå Sedan har man ju styrt vädret ibland. En gång bara för skojs skull en dag när det blåste att det skulle blåsa mera och det gjorde det och sen så tänkte jag att det skulle blåsa mindre och det gjorde det. Visserligen kan det bara vara ett rent sammanträffande, men ändå Och en gång hade vi besök av en okänd randig katt i trädgården. Randig, precis som prof. McGonagall Om du ser ugglan någon mer gång kan du ju alltid testa att gå fram till den. Tänk om det är en av ugglorna i filmerna som rymt. Vad häftigt det vore... Beteendet låter lite likt den jag såg en gång, att den inte flög iväg. Tänk om det har rymt massor med ugglor under tagningarna som vi kan ha som husdjur. Det vore ju en kul sak att skryta om. "Jag har en tam brevuggla från Harry Potter." 14 nov, 2011 18:35 |
|
Solkatten
Elev |
Nästa gång om jag ser en uggla mitt ute på ljusa dan ska jag fråga vart mitt brev har tagit vägen
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 14 nov, 2011 22:37 |
|
Safrina
Elev |
14 nov, 2011 22:47 |
|
luckyBella
Elev |
Jag och min kompis skulle in på idrotten. Vi hade börjat och vi frös, men ingen kom och öppnade åt oss. Till slut får jag nog och tar upp en pinne ifrån marken och pekar mot dörren och säger: ALOHOMORA! Någon sekund efteråt kommer en tjej ivår klass och öppnar åt oss fast vi aldrig hörde när hon gick emot dörren. Det var riktigt creepy. Såna saker brukar hända då och då, fast det lika gärna kan vara en tillfällighet. Men jag vet att det är magi c:
Sedan om någon typ säger att personen är glömsk, blir jag glömsk. Sedan så får jag många deja vù upplevelser och kan jag drömma samma dröm flera nätter irad.
14 nov, 2011 22:54 |
|
Solkatten
Elev |
Déja vú är läskigt xD
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 14 nov, 2011 23:54 |
|
grodan-boll
Elev |
Märkte detta för nån vecka sen ungefär tror jag..
Har på senaste tiden önskat att jag var ett par centimeter kortare, vet inte riktigt varför men det är bara nåt jag har börjat tänkta på av nån anledning. Har aldrig känt mig obekväm med min längd elr nåt, men helt plötsligt ville jag bli under 170, vilket var min dåvarande längd Till saken då..när jag mätte mig senast var jag inte längre 170, utan jag hade blivit två centimeter kortare! wiho Btw så mätte jag mig hos polisen eftersom jag skulle förnya mitt pass, så det var ingen "amatörmätning" SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/ 22 nov, 2011 16:13 |
|
Borttagen
|
Jag har varit med om några saker t e x
Att jag varit med om saker och det spelats upp igen i livet. När hästen hickstead (dom som inte vet vem det är, google is your friend!) tävlade så verkligen såg jag in i hans ögon. Jag såg att han led, jag verkligen hatar hästsport. Åh så fruktansvärt det var! Sen i samma stund som jag kolla in i ögonen, ramlar han och dör. Hästen dör! alltså jag kände på mig att något sånt skulle hände. finns mer. Men jag orkar inte.. 22 nov, 2011 16:20 |
|
gabbe
Elev |
22 nov, 2011 16:56 |
|
LaylaCatcher
Elev |
En gång, på väg till a friend, tog jag en käpp från marken och viftade medan jag sa accio, o just då flög ett löv rakt i ansiktet på mig!! Alltså jag bara måsteträna mer. Den ska man ju ta fast, inte få i facet som en bitch-lap!!
Imagination and dreaming is my life 22 nov, 2011 18:35 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen