Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

1 2 3 ... 9 10 11 ... 17 18 19
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hailey
När vi nådde portarna verkade kaoset redan ha brutit ut. I entréhallen pågick flera strider och jag såg en död femteårselev ligga vid en staty. Timglasen var sönderslagna och golvet var fullt av ädelstenar. Jag hoppade genast in i en duell mellan Dolochov och Ginny, som inte följt med till Hogsmead. Hon hade inte en chans mot honom ensam, men jag riktade snabbt en besvärjelse mot honom.
"Incendio!"
Hans klädnad började brinna och han tappade koncentrationen för ett ögonblick. Då passade Ginny på att kasta en kroppslåsningsbesvärjelse över honom och han blev stel som en pinne. I samma stund kom jag på att Draco stod kvar bakom mig. Jag vände mig om och spände ögonen i honom.
"Det är jag eller dom, det fattar du va?"
"Hailey, jag älskar dig, men det är min familj!"
"Det spelar ingen roll! Dom dödar oskyldiga människor! Vill du verkligen bli som dom?"
"Jag... Jag..."
Han vände sig om och sprang.

18 aug, 2015 21:48

Borttagen

Avatar


Jag kastade en sista besvärjelse mot Bellatrix. Hon hade träffat mig tidigare med en besvärjelse som gjorde att min fot knäcktes helt. Jag skrek av smärta och tårar rann ner för mina kinder. Harry och jag skrek orden samtidigt.
"AVADA KEDAVRA!" Det var precis så att hon livlös föll ner på golvet. Jag grät och min fot gjorde ruskigt ont.
"Jag.. ä..r ok-k-ej, Ha-a-r-ry" Han kollade på mig och de andra dödsätarna var borta. Jag vände ryggen om för att se på Harry när en crucio-besvärjelse kom och träffade mig. Jag skrek och vrålade av smärta och Harry kollade efter den som hade skickat förbannelsen, Voldemort!

18 aug, 2015 22:04

Borttagen

Avatar


Hailey

Först står jag helt paralyserad, men när en dödsätare i mask spränger en staty bredvid mig vaknar jag till och springer efter Draco uppför trappan. Han har försvunnit utom synhåll, men jag antar att han är påväg till stora salen, där andra strider pågår. När jag kommer in genom portarna sprängs väggen på höger sida om porten, och jag slungas framåt. Ett par starka armar drar upp mig på fötter och kysser mig innan jag hinner se vem det är. Men dom kyssarna skulle jag känt igen vart som helst.
"Jag älskar dig" viskar Draco i mitt öra. " Jag har tagit två."

19 aug, 2015 20:53

Borttagen

Avatar


För ett ögonblick så släppte Voldemort mig ur förbannelsen och jag flämtade efter luft. Harry stod med trollstaven mot Voldemort och jag såg på honom, att han var förbannad.
"Du skadar inte Katie!" Harry bet sig i läppen och blängde på Voldemort.

20 aug, 2015 21:09

Borttagen

Avatar


Hailey
Först fattade jag inte vad han menade, men efter en sekunds betänketid förstod jag att han hade tagit två dödsätare. För mig! Någon kastade en förhäxning mot oss, men vi var snabbare.
"Protego totalum!" Ropade vi båda samtidigt.
Jag hann bara kyssa honom snabbt innan nästa besvärjelse kom susande.

20 aug, 2015 22:04

Borttagen

Avatar


Jag flämtade efter luft där jag låg på marken.
"Harry.. det är okej.. rädda dig s-själv.." Jag skakade i hela kroppen, av både rädsla och ilska. Harry skakade på huvudet.
"Katie.. jag lämnar inte dig." Han sköt iväg en besvärjelse mot Voldemort som fick honom att flyga bakåt några meter. Han landade på rygg på det kalla stengolvet. Han morrade ilsket och skickade iväg en besvärjelse mot Harry. Det var Cruciatus-förbannelsen. Jag såg hur Harry kved, skrek och flämtade där han låg på marken i kramper och han skakade. Jag såg hur Voldemort flinade och en våg av ilska flög genom min kropp. En våg av ett sådant starkt hat jag trodde var omöjligt att känna.

22 aug, 2015 21:28

Borttagen

Avatar


Hailey

Jag riktar trollstaven mot entredörren och vrålar:
"Reducto!"
Den stora träporten flyger i luften och tar med sig tre dödsätare. Plötsligt känner jag en trollsvasspets i ryggen. Jag snurrar runt och möts av en dödsätare i mask. Jag viftar snabbt till med trollstaven och masken löses upp i ett dis. Ansiktet som visar sig känner jag igen allt för väl.
"Mamma..?"

22 aug, 2015 21:35

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-24 kl. 21:08
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Jag reste mig snabbt upp på fötter och höjde min trollstav.
"CRUCIO!" Jag skrek orden och de verkade som om allt stannade. Voldemort släppte Harry ur förbannelsen och han fick lätta kramper. Harry glodde på mig och jag glodde på Voldemort. Jag skrek orden igen. Högre, tydligare och jag menade dom verkligen. Det funkade, han föll ner på golvet i häftiga kramper och han kved, skrek och stönade av smärta.

22 aug, 2015 21:36

Borttagen

Avatar


Hailey
Jag slår till henne i ansiktet innan hon hinner reagera och riktar sen trollstaven mot henne.
"Imperio," viskar jag och riktar trollstaven mot dörren. Hon ger mig sin trollstav och springer ut genom dörren.
"Kom igen, hjälp mig!" ropar jag till Draco.
Tillsammans använder vi imperiusförbannelsen på nästan alla dödsätare vi ser, tills jag står med en hel bunt trollstavar i famnen. Jag gör high five med honom och vi springer ut i entréhallen för att fortsätta med vår plan.

24 aug, 2015 21:14

Borttagen

Avatar


Jag visste vad jag skulle göra. Jag höll fortfarande trollstaven riktad mot Voldemort när jag viskade till Harry.
"Vi säger Avada Kedavra på 3. Tillsammans kan vi detta Harry. Ta fram trollstaven och gör det!" Harry reste sig upp och tog fram sin trollstav.
"På 3!" Sa han och såg bestämd ut.
"1, 2, 3!"
"AVADA KEDAVRA!!!!!!" Vi skrek orden rakt ut men de gjorde bara att Voldemort ramlade ihop. Han skrattade elakt och jag såg skräckslaget på harry.
"1, 2, 3!"
"AVADA KEDAVRA!!" Den här gången menade vi det och det räckte för att Voldemort skulle trilla ihop, blek i ansiktet och med munnen öppen av chock.

24 aug, 2015 21:21

1 2 3 ... 9 10 11 ... 17 18 19

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

Du får inte svara på den här tråden.