Prs(Elinthemagicwitch)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Prs(Elinthemagicwitch)
|
Borttagen
|
Lei log vänligt mot bartendern, "Ett glas cider till att börja med." sa hon. Bartendern nickade kort.
22 jan, 2014 12:11
|
|
Borttagen
|
" jag tar en starköl och en smörgås, Sa Texas.
Han la upp alla guldmynt på bardisken.
Kort efter fick han sin starköl och sin smörgås. Han gick och satte sig vid sitt vanliga bord i hörnet.
22 jan, 2014 12:44
|
|
Borttagen
|
"Åh! Finns det smörgås?" Lei beställde en smörgås och satte sig sedan hos Texas. Hon sneglade osäkert på honom. Hon visste inte hur hon skulle bete sig med honom, ibland var han snäll ibland var han skrämmande och konstig. Hon bet av en liten bit av sin smörgås. Det var inte särskilt gott, men något var det ju. Hon drack lite av cidern. Den var god, och gjorde henne lite lummig. Hon började bli trött. Hon lade huvudet i Texas knä och somnade.
22 jan, 2014 13:27
|
|
Borttagen
|
Texas smuttade på ölen, den var besk. Han tuggade på smörgåsen. Den var seg och torr med bara ett litet tunt lager smör. Han började bli lite påverkad av ölen.
Plötsligt la sig Lei i hans knä och somnade. Han lät henne ligga kvar. Hon behövde ju vila. Han drack upp ölen och åt upp smörgåsen, sedan lyfte han upp Lei i sin famn. Hon sov fortfarande. Han bar henne ut ur puben och hem till hans trappa. Han la henne ner på sina filtar och satte sig sedan brevid och bara tittade på henne.
22 jan, 2014 13:35
|
|
Borttagen
|
Lei sov lungt och tyst och såg fridfull ut då hon sov. Hon log lite. Hon drömde om båten igen.
22 jan, 2014 13:49
|
|
Borttagen
|
Texas tog upp ett brev han hade i luckan. Det var från hans tidigare flickvän Anna.
"Kära Texas! Du säger alltid att kärleken är så enkel sålänge man älskar med sitt hjärta, men du har inget hjärta. Du är en simpel tjuv. Jag mår dåligt så fort jag tänker på att vi nästan höll på att förlova oss. Jag är lyckligare med John än vad jag någonsin hade blivit med dig. Jag älskar inte dig längre och jag vet att det inte hade funkat mellan oss. Ta det inte personligt - Anna"
Anna hade krossat Texas hjärta när hon stack iväg med en annan kille. Därför var han rädd för att få sånna känslor för nån igen. Han var rädd att han hade börjat känna nåt sånt för Lei.
22 jan, 2014 13:57
|
|
Borttagen
|
Lei vaknade någon timme senare. Sömnmulet satte hon sig upp och gned sig i ögonen. Hon gäspade tyst och log mot Texas då hon såg honom. "Hur länge sov jag?"
22 jan, 2014 14:12
|
|
Borttagen
|
Texas tittade upp mot Lei då hon pratade med honom. Han höll fortfarande brevet i handen och en tår rann ner för hans kind.
" två timmar, mumlade han.
22 jan, 2014 16:17
|
|
Borttagen
|
Leis leende försvann då hon såg tåren. Försiktigt strök hon bort den. "Är det väldigt hemskt, det du gråter för?" frågade hon.
22 jan, 2014 16:21
|
|
Borttagen
|
Texas skyndade sig att ge henne ett falskt leende.
" Nej då, jag fick nåt i ögat bara, mumlade han.
Han vek ihop brevet och la in det i luckan.
22 jan, 2014 16:29
|
Du får inte svara på den här tråden.