(ORP) Demonernas krig
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (ORP) Demonernas krig
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Alice:
"Du är en fallen ängel", svarade jag. 23 jan, 2014 15:35 |
|
Borttagen
|
Jem vandrade uppför en kull och fick se tre personer. Ett tyst morr undslapp hans läppar. Han svor över sig själv i tankarna och backade in under trädens skuggor. Med de mörka kläder han bar syntes han inte.
23 jan, 2014 15:36 |
|
Kim Potter
Elev |
Annie:
Jag känner mig iakttagen, igen... "Tredje gången idag", tänker jag jag för mig själv och stirrar mot skogen, utan att se någon. -- Alex: "Mm, kom ihåg det", säger jag och fortsätter gå då jag märker att tjejen som hette Annie stirrar ut mot skogen. Jag följer hennes blick men ser inte något.
23 jan, 2014 15:40 |
|
Borttagen
|
Alice:
De andra stirrar på något i mörkret. Jag kollar också dit, och får skymten av ett par ögon... "Det är någon där", säger jag. 23 jan, 2014 15:41 |
|
Kim Potter
Elev |
Annie:
"Jag märkte också det", svarar jag med en gnutta nonchalant i rösten. -- Alex: "Ska vi undersöka det?", flinar jag och tar ett steg mot skogen. -- Annie: Jag försöker dölja grimasen när han säger "vi". Jag motstår impulsen att säga att det inte finns något "vi" utan han, jag och Alice. "Vi" var helt enkelt inte ett alternativ men jag nickade ändå och tog täten.
23 jan, 2014 15:46 |
|
Isse Weasly
Elev |
Kia
Jag känner en lugnande kraft skölja över mig och plötsligt försvinner all smärta. "Tack!" Viskar jag innan jag sätter mig upp och kramar min räddare. "Jag ska till bergen, vill du följa med? Det skulle vara skönt att inte vara ensam!" Min röst låter svag, jag gillar det inte. "To be, or not to be..." -William Shakespear
23 jan, 2014 15:56 |
|
Borttagen
|
Alice:
Jag går in i skogen. Det står någon där. (fashion7) 23 jan, 2014 16:00 |
|
Borttagen
|
Jem log lite från sitt håll. Ungdomarnas aningar roade honom. En flicka gick närmare, stod bara några meter ifrån nu.
23 jan, 2014 16:05 |
|
Kim Potter
Elev |
Annie:
Jag kan höra personens tankar nu, inte vad den tänker men jag kan uppfatta dem. Snart skymtar jag en kille några meter framför mig. Om det är en halv-demon eller människa kan jag inte uppfatta. Jag spänner blicken i honom. "Varför iakttog du oss?"
23 jan, 2014 16:07 |
|
Borttagen
|
Jem halvlog roat.
- Vad tror du? frågade han retsamt. Han drog handen genom det korta håret och såg på dem alla med forskande blick. 23 jan, 2014 16:14 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen