PRS mellan Glina2 och Luna_rav (THG)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> PRS mellan Glina2 och Luna_rav (THG)
|
Borttagen
|
Efter en stund vaknade jag och satte mig upp. Jag kunde inte somna om så jag lutade ryggen mot stammen och tittade upp mot himlen där stjärnorna glittrade
15 dec, 2013 18:54
|
|
Borttagen
|
Jag drömde om min syster.
Vi gick genom vinternatten hand i hand och skrattade.
Sedan förvandlades hon till Avaline som anklagade mig för att ha tagit hennes halsband.
Och plötsligt blev hon en hund.
En sån där stor...vad heter dom nu igen? I alla fall gillar jag inga hundar. Jag är livrädda för dem. Och nu kom en med salivet hängande nerför mungipan och ett skall som dånade i öronen.
"...Boom...Boom....Boom..." Efter ett tag förstod jag att det var kanonskott och jag satte mig upp.
15 dec, 2013 22:09
|
|
Borttagen
|
Jag tittade upp i himlen medan jag hörde bomberna.
Jag tittade på honom när han satte sig upp.
15 dec, 2013 22:11
|
|
Borttagen
|
"Hur många?" Jag visste att hon skulle förstå vad jag menade.
15 dec, 2013 22:12
|
|
Borttagen
|
"Jag antar att du hörde alla." svarade jag och sträckte på mina armar. "Fem, jag tror att karriäristerna gillar att vara uppe på natten."
15 dec, 2013 22:14
|
|
Borttagen
|
"Okej." Jag sträckte också på mig.
"Ska vi gå?"
16 dec, 2013 17:00
|
|
Borttagen
|
Jag nickade som svar och tittade på mitt sår. Det var fortfarande lika djupt men det blödde inte lika mycket längre. Jag började klättra ner från trädet.
16 dec, 2013 18:35
|
|
Borttagen
|
"Ta det försiktigt." Viskade jag och klättrade efter henne ner.
Snart stod vi båda nere.
"Vi måste hinna fram till vattnet nu, annars kommer ditt sår bli infekterat. Och så måste vi dricka."
16 dec, 2013 18:43
|
|
Borttagen
|
Jag nickade.
"Okej..." svarade jag och tittade bort mot sjön.
16 dec, 2013 19:07
|
|
Borttagen
|
Jag fattade hennes hand igen och vi började gå sakta mot sjön. Jag kände hur törstig jag blev.
16 dec, 2013 19:23
|
Du får inte svara på den här tråden.