Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Violet och Mika gick in på marknaden och kollade runt bland de olika stånden där det stod olika saker man kunde köpa.
Violet gick allra först fram till ett vapenstånd och kollade på de olika dolkarna och svärden som man kunde köpa. ______________VAPENSTÅND____________________
27 nov, 2013 14:44 |
|
Borttagen
|
Mika började trixa med svärdet. "Det här ska man ju ha!" sa hon och log. Hon älskade att slås. 27 nov, 2013 14:47 |
|
Fellrendión
Elev |
Violet såg lite otrevligt på Mika.
Hon hade aldrig sett Mika som en person som gillade att slåss och såna saker. Men hon antog sedan att oavsett om hon ville det eller inte så var hon tvungen att ta med sig ett vapen. Hon valde då en bronsdolk med vackert mörkbrunt trähandtag av ek.
27 nov, 2013 14:50 |
|
Borttagen
|
Säljaren log. "Vill du ha den?" frågade han och skrattade. "Absolut!" sa hon glatt. 27 nov, 2013 14:52 |
|
Fellrendión
Elev |
Violet betalade för sin dolk med tre bronsmynt och senare skyndade hon sig vidare till nästa, där de sålde textilvaror.
Hon köpte några varma kläder, tunna kläder, en väska att ha alla saker i och sedan betalade hon. Summan tillsammans var tjugofyra silvermynt.
27 nov, 2013 14:55 |
|
Borttagen
|
Mika betalade för två svärd och fick med ett bälte att ha dom i. Hon la dit dom och log mot mannen och gick sedan vidare. Hon gick till ett stånd där Violet just varit. Mika köpte ett par kläder och stoppade ner dom i hennes skolväska som hon haft med sig ända sedan hon kom. Hon log mot damen. 27 nov, 2013 14:59 |
|
Fellrendión
Elev |
Sedan gick Violet mot ett annat stånd där hon köpte en bägare av järn och järnbestick. Efter det så mötte hon Daisy som väntade på henne utanför marknaden.
Där väntade de på Mika. För att de skulle sova hos henne under natten.
27 nov, 2013 15:05 |
|
Borttagen
|
Mika fortsatte att gå runt och kolla på sakerna när hon insåg att de andra kanske väntade på henne. Hon skyndade sig mot Violet och Daisy. "Tja." sa ho enkelt och log. 27 nov, 2013 15:06 |
|
Fellrendión
Elev |
"Hej", svarade både Violet och Daisy.
Sedan gick de mot Daisys hus som var ett högt ihåligt dött träd som hon bodde i som var ungefär som ett torn.
27 nov, 2013 15:08 |
|
Borttagen
|
"Wow." sa Mika och log. Hon tittade på huset... i hennes *Land* bodde dom verkligen inte i såna hus. 27 nov, 2013 15:14 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen