Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 9 10 11 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


När jag kom fram till busshållsplatsen hoppade jag av bussen och sprang hela sista biten hem. Jag ville visa Lia mina kläder och hinna umgås med familjen innan de åker. När jag fram stod det en lastbil utanför. Det stod 'Karlssons flytt till andra länder' på den. De skulle antagligen skicka sakerna först. Jag gick in och möttes av många flyttgubbar. Mamma, pappa och Lia var inne på mammas rum och packade.
"Hej! Har du haft det bra?" frågade pappa och kramade mig. Jag nickade och tittade på väskorna.
"Ska ni skicka sakerna idag?" frågade jag och mamma nickade "men vem ska ta emot de i Kalifornien då?"
"Min kompis, Lucas" svarade pappa och log "vi åker imorgon när du är i skolan, känns det okej? Vi har köpt mat och alla möbler och saker är kvar förutom mammas, hennes rum blir helt tomt så att Mika kan flytta in"
"Perfekt!" sa jag och gick in på mitt rum. Det var inte läge att visa klänningen just nu, när alla flyttgubbar var här. Jag visar den imorgon. Jag hängde in klänningen på en galge och ställde skorna under. Utanför fönstret höll gubbarna på att lasta in det sista medan pappa skrev på ett papper. Jag gick ner igen och in i vardagsrummet. Mamma och jag hade shoppat nya saker, så det var fina rosa kuddar och doftljus. I köket hade vi köpt hem ny plastblommor, så att jag slipper vattna de. Jag hade också köpt hem lite glass till mig och Mika. Ikväll skulle vi äta lasagne och sitta vid soffan allihop och mysa sista kvällen tillsammans. Jag log, det skulle ändå bli lite skönt att få bestämma själv. Mamma tog fram maten och dukade. Lia tog tag i min arm och tog med mig till köket. Vi åt och pratade mycket, sedan erbjöd jag mig att ta undan disken, jag måste ju träna! Mamma och pappa tog ett varsitt glas vin och Lia tog en läsk och så satte de sig i soffan. Jag tog undan allt och gick sedan in i vardagsrummet och satte mig mellan pappa och Lia. Mamma satt som vanligt i fåtöljen alldeles bredvid. Vi satte på en film och tittade tills halv ett då mamma sa att jag måste gå och lägga mig, samma gällde Lia. Jag gjorde iordning mig och gick och la mig. Kola gick runt i mitt rum och tillslut hoppade hon upp hos mig i sängen. Jag somnade gott

that's all I got to say

22 nov, 2013 15:21

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:23
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar



Dörren till huset öppnades och Jack och hans mamma hade kommit in i huset. Dom gick in till vardagsrummet och såg Anton. Dom hade aldrig träffat Anton förut så dom missförstod allt.
"Åh, stör vi er?!" frågade Jacks mamma och log mot mig.
"Nej, faktiskt inte..."
"Är det din pojkvän Mika?" frågade Jacks mamma. Anton började skratta.
"Nej, jag är hennes kusin." sa han och ställde sig upp. Jag stängde av tv:n och ställde mig upp jag också.
"Jaså!" Jack tittade på Anton. Hans blåa hår hängde för hans ögon och han hade svarta och slitna byxor på sig och tröjan hade en stor döskalle.
"Kommer pappa hem snart?" frågade jag och fnös. Direkt efter jag sagt det kom min pappa in.
"Nämen hej Anton. Vad gör du här?" frågade han och kramade Anton.
"Eh, jag har ju inte träffat min kusin eller dig på ett tag." sa han och klappade mig på axeln. "Så ni har skilt er?" sa Anton.
"Jag går upp." sa jag och gick upp för trappen. Jag gick in till mitt rum och in på Ipaden. Jag längtade verkligen tills jag skulle flytta till Kim och inte behöva bo med min pappa. Jag satte på en låt och gick sedan och satte mig vid fönstret. Det var just ute och klockan var åtta.
Efter jag ätit kvällsmat tog jag upp mina nya kläder, gjorde mig i ordning och gick och la mig i sängen.

22 nov, 2013 16:19

Kola
Elev

Avatar


Jag vaknade av att mobilen pep. Det var väckarklockan, jag stängde genast av den. Klockan var sju och jag skulle gå upp. Jag suckade och gick in på toan. Jag sminkade mig inte idag (bild nedan på hur jag ser ut) utan borstade bara tänderna. Jag gick in i mitt rum igen och bäddade sängen sedan drog jag upp rullgardinen. Jag gick tillbaka till toan och borstade håret. Jag gick fram till garderoben och tog fram ett svart spetslinne och ett par jeans. När jag var klar med allt tog jag med mobilen ner och gick in i köket. Jag satte mig ner och mamma gav mig en macka.
"Ja, idag åker vi.." suckade hon. Jag hade munnen macka så jag nickade bara. *äntligen!* tänkte jag medan jag tuggade på. När jag var klar så kramade jag och pratade med mamma och pappa om alla 'regler'. Jag suckade.
"Ja jag vet!" utbrast jag tillslut och pussade pappa på kinden och gav mamma och Lia en kram "Jag älskar er!"
"Och vi älskar dig Kim" svarade pappa och torkade bort en tår från kinden. Lia kramade mig hårt.
"Jag älskar dig sis" sa hon och snyftade till. Jag klappade henne på ryggen och kramade hårt tillbaka. När det blev dags att gå till bussen var vi alla gråtfärdiga, men jag gick ändå. *De kommer klara sig* tänkte jag medan jag gick mot bussen. På bussen satt Mika och väntade.
"Hej Kim! Idag ska jag flytta in hos dig!" sa hon direkt och vi fnissade. Det skulle bli så grymt kul!



Denna tröjan (Man kan se att hon har jeans under om man tittar noga, de e de jeansen jag har) :
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.dis411.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F07%2Fdylan-riley-snyder-olivia-holt-leo-howard-mateo-july-7-2013.jpg

that's all I got to say

22 nov, 2013 20:43

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:24
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar



Jag drog över benen över sängkanten och ställde mig upp. Jag tog upp mina nya kläder ur påsen som jag köpte igår, tog bort lapparna och satte på mig dom. Jag tittade mig i spegeln och satte upp håret i två högtofsar med luggen hängandes nerför pannan. Jag gick till badrummet, borstade tänderna och kammade luggen en sista gång. Sedan gick jag tillbaka till mitt rum, tog min mobil och drog upp rullgardinerna och lät sängen ligga obäddad. Efter jag var klar i mitt rum gick jag ner där min pappa satt och drack sitt kaffe.
"Godmorgon, gumman." sa han och tittade upp från tidningen.
"Godmorgon pappa." svarade jag och gav honom en snabb kram och satte mig på stolen bredvid. Jag tog ett glas mjölk och en macka med smör och ost.
"Jag och några kompisar kommer att bära in dina saker till Kims hus idag. Men ni får hjälpas åt att möblera om... Ni tjejer blir ju aldrig nöjda." sa han och log. Jag skrattade lite och tog en tugga av mackan. Efter en stund kom Anton ner från trappen.
"Tjenare!" sa han och tog fram en skål och hällde i Yohurten.
"Anton, varför är du här? Gick du inte hem igår?" frågade jag och tittade på honom.
"Nepp. Jag pratade med din pappa och Jack till typ tolv. Och ingen ut av dom tyckte att jag skulle gå hem. Så jag sov över här... Förresten snarkar du väldigt sött." sa han och flinade.
"Jag snarkar inte!" sa jag och spottade ut mjölken på honom. Min pappa suckade och ställde ner koppen med kaffe.
"Ta det lugnt. Jag skämtar bara med dig." sa han och log. Jag åt snabbt upp min macka och drack upp min mjölk.
"Herrå. Jag sticker till skolan!" sa jag till min pappa, Anton och tog mina kryckor under armen och gick ut i hallen, satte sakta på mig skorna och gick ut ur huset. När jag kom fram till busstationen lutade jag mig mot glaset.

22 nov, 2013 20:57

Kola
Elev

Avatar


Vi åkte mot skolan och pratade om Anton.
"Så han sov hos er?" frågade jag förvånat. Mika nickade "Och snackade med Jack?"
"Mm.." suckade Mika. Jag tog ett andetag.
"Vad pratade de om då..?" frågade jag och Mika tittade på mig med ett flin.
"Vadå då?" frågade hon.
"Äh skitsamma" sa jag och vände mig om. Mika fnissade och jag försökte ignorera henne. När bussen stannade hjälpte jag henne med hennes kryckor. Vi gick mot våra skåp och sa hejdå, jag skulle ha idrott och hon skulle ha NO. Jag tog min jumpapåse och gick mot omklädningsrummet. Jag bytte om och gick sedan in i salen. *Yes vi skulle ha kampsport* tänkte jag medan jag gick och började värma upp. Eftersom Jack också hade jumpa så fick vi sparras. Fröken gick runt och kollade och nickade gillade mot oss. Vi flinade, hon visste nog inte att vi hade svart bälte...



Ledsen för att det var kort...

that's all I got to say

22 nov, 2013 22:14

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:25
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar



"Gustav Vasa... bla bla bla bla bla bla bla bla bla!" sa Jerry och la fötterna på bordet.
"Jerry, vi pratar inte om Historia utan om miljön." suckade Milton och klassen skrattade
"Men Mr Floyd borde prata högre så att man hör vad HAN pratar om." sa jag och flinade och klassen skrattade igen. Mr Floyd hade gått för att ringa ett viktigt samtal så nu var vi i klassen fria och kunde prata hur mycket vi ville.
"Eller hur, och han borde göra det mer intressant!" instämde Jerry. Milton och de andra nördarna skakade på huvudet.
"Det är redan mycket intressant. Det är bara det att ni inte lyssnar på lektionerna." Sa en ut av nördarna.
"Men varför tror att vi skippar det?" fnös jag och vände mig mot honom. Jag såg hur rädd han blev och flinade.
"För att ni är dumma och fattar inte vad skolan går ut på." sa Milton. Jag rynkade på pannan mot honom.
"så, du säger att vi är idioter?" sa jag och knäckte fingrarna och ställde mig upp ur stolen. Milton hoppade till och böjde sig ner.
Mr Floyd kom in i klassrummet och jag och några andra satte oss genast ner.
"Förlåt för det... Men det var ett mycket viktigt samtal." mumlade han.
"Kan du tala högre?!" sa en kille som satt längst ner i klassrummet.
"Han sa *Förlåt med det var en riktigt dålig fråga!*" Sa jag tillbaka till honom. Dom där nere började skratta och Mr Floyd vände sig mot tavlan.

22 nov, 2013 22:39

Kola
Elev

Avatar


Jag och Jack sparrades hela lektionen och jag glömde nästan det han hade sagt om Justin. Men sedan började han prata...
"Du Kim, förlåt för det där med Justin" sa han lågt "jag var väl bara.."
"Avundsjuk" svarade jag i hans ställe. Han nickade, knappt märkbart. Jag suckade "men varför frågade du inte mig först då?" frågade jag och kände hur tårarna brände innanför ögonen men jag blinkade bort de. Vi slutade slåss och han tittade på mig.
"Jag var rädd.." sa han sakta, knappt hörbart bara jag kunde höra honom. Jag stirrade på honom. *Vågade inte? Det låter inte som Jack* tänkte jag och gick närmare honom. Han tog mig i sina starka armar och jag borrade in min näsa i hans fina gyllene hår.
"Du behöver aldrig skämmas inför mig" viskade jag i hans öra. Han nickade kort och backade lite.
"Så, Kim, vill du gå på balen med mig?" frågade han och log. Läraren hade gått iväg med en elev som hade gjort illa sig. Hela klassen stod nu och tittade på oss, men det brydde jag mig inte om. Det kändes som om vi var helt ensamma.
"Ja.." viskade jag och kramade honom hårt. Klassen började jubla och han kysste min panna.
"Jag älskar dig Kim" sa han lågt. Jag kände en tår rinna nerför kinden, den här gången var det en glädjetår.
"Jag älskar dig med Jack" fick jag fram tillslut.

that's all I got to say

23 nov, 2013 14:18

Borttagen

Avatar

+1



"Iallafall, kan någon säga varför vi inte ska sitta vid teknologiska apparater?" frågade han och skrev upp några ord på tavlan.
"För att det är dåligt mot naturen? Det är väl det Lektionen handlar om eller?" frågade en tjej i hörnet. Mr Floyd nickade nöjt.
"Ja, och kan ni säga varför det är dåligt för naturen?" frågade han och vände sig mot klassen.
"För att den förstör träden..." sa Jerry.
"Jerry, Träden är NATUREN." sa jag och de flesta började skratta.
"Korrekt. Kan någon berätta något annat som hör till naturen?" frågade han och tittade sig omkring. Det var tyst. "Människor och djur." svarade han med en suck. "Okej, så lektionen är klar. Ni kan gå hem." sa han och gick ut ur klassrummet. Alla i klassen skyndade sig ut ur rummet och jag gick mot mitt skåp. Jag tog min väska. Och när jag stängde skåpet stod Colin framför mig.
"Yo." sa han och flinade. Jag hoppade till och tappade kryckorna. Jag tappade balansen men när jag precis skulle landa på golvet tog han tag i min hand och drog upp mig. Han tog upp kryckorna och gav mig dom.
"Vad gör du här?" frågade jag och tittade på honom.
"Jag har faktiskt ingen aning. Några ut av mina kompisar puttade mig hit." sa han och pekade bakåt. jag såg hur några killar i nian flinade. Jag suckade.
"Då var det inget speciellt alltså?" frågade jag. Colin skakade på huvudet. "Okej, vi ses imorrn." sa jag och började gå med kryckorna ut ur skolan.

23 nov, 2013 14:30

Kola
Elev

Avatar


Läraren kom in och vi backade från varandra och alla fortsatte slåss som om ingenting hade hänt. Jag log mot Jack och han log tillbaka, det var bara en dålig sak med att jag skulle gå med Jack; jag måste berätta det för Justin... Jag suckade och Jack såg på mig.
"Något problem?" frågade han mjukt. Jag nickade.
"Typ, eftersom jag ska gå med dig måste jag berätta det för Justin..." sa jag och han nickade.
"Vill du att jag berättar det?" frågade han men jag skakade på huvudet.
"Nej det är bättre om jag säger det själv" svarade jag. Han nickade och klockan ringde ut.
"Okej alla, lektionen är slut, ni kan gå hem!" ropade läraren. Alla började prata och skratta och gå mot omklädningsrummen. Jag gick mot tjejernas och duschade. När jag var klar med allt så gick jag mot mitt skåp. Jag skulle precis gå runt hörnet när jag hörde Mikas röst.
"Vad gör du här?" frågade hon någon. Jag tittade fram, det var Colin.
"Jag har faktiskt ingen aning. Några utav mina kompisar puttade mig hit" svarade han och pekade mot några i nian-
"Då var det inget speciellt alltså?" frågade hon och Colin skakade på huvudet. Hon sa något mer som jag inte hörde och gick ut ur skolan. Jag gick snabbt och hämtade min väska i skåpet och sprang sedan efter henne.
"Mika!" ropade jag och hon stannade "Hej! Ska vi fixa ditt nya rum idag?"
"Ja, det ska bli sjukt kul, har dina föräldrar åkt?" frågade hon och jag nickade. Vi gick tillsammans till bussen och pratade hela vägren hem, till mig...

that's all I got to say

23 nov, 2013 18:42

Borttagen

Avatar



När vi kom hem till Kim var pappa, Anton och Jack där. Alla hjälptes åt att bära in mina saker i huset och vi började hjälpa till.
"Herrå lillkusin." sa Anton och kramade mig. Jag kramade honom tillbaka och han, pappa och Jack gick ut ur huset.
"Dåså, då fixar vi rummet!" sa jag och tittade på alla saker. Det var fullt med svarta, gråa och vita möbler runt omkring oss. Jag och Kim började med att ställa in sängen, Garderoben och skrivbordet först. Sedan fixade vi med allt annat.(Se hur det blev nedan)
Efter vi blev klara satte vi oss i vardagsrumssoffan och satte på en film. Vi var skit trötta efter det hårde arbetet. Vi tog fram kvällsmaten medan vi såg på filmen.

Ledsen att det blev så kort :3

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata2.whicdn.com%2Fimages%2F72149379%2Flarge.jpg
Tänk dig också en svart garderob där bilden slutar (Åt höger) och ett skrivbord vid väggen framför sängen.

23 nov, 2013 18:55

1 2 3 ... 9 10 11 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.